Vlado Mezak: Kroz samo središte grada neće se graditi drugi željeznički kolosijek

45

Danas je održana press konferencija bivšeg ravnatelja Lučke uprave Rijeka i nezavisnog kandidata za riječkog gradonačelnika Vlade Mezaka, kojeg podržava grupa građana, udruga Pravda, istina i odgovornost,  građanska inicijativa Zaustavimo izgradnju drugog kolosjeka pruge Škrljevo-Rijeka-Jurdani i Zaštita drveća u Rijeci.

„Imam veliko iskustvo s malim i velikim, domaćim i inozemnim institucijama i kompanijama. Iako se to ne spominje, omogućio sam dolazak mega-jahti u riječku luku i dolazak kruzera u riječku luku. Putničku luku preobrazio sam u novi centar grada s novim šetnicama i privlačnim prostorima. Voditi Lučku upravu Rijeka za mene je bilo kao voditi grad u malome. Glavni cilj bio mi je sklad i razvoj i dobri financijski rezultati. Zadnjih godina bio sam član SDP-a, ali ne na političkim funkcijama, već više kao stručnjak. Nažalost, izostala je podrška čelništva, nisu se obazirali na sve što sam kao stručnjak nudio, imali su svoje programe, njihova inertnost i vrsta rada me nagnala da promijenim svoje političke odluke,“ kazao je u uvodnom dijelu Vlado Mezak.

Mezak je na konferenciji za medije predstavio najvažnije točke programa: „Sreo sam se s grupom aktivista čije su se ideje uvelike poklapale s mojim stručnim razmišljanjem, odlučili smo se politički udružiti i ova kandidatura povod je te odluke. Kada postanem gradonačelnik Rijeke, Rijeka će postati grad u kojem se neće kroz samo središte grada graditi drugi bespotrebni i tržišno neopravdani željeznički kolosijek pritom rušeći brojne stambene i kulturno značajne objekte. Umjesto toga, sagradit će se zaobilaznica. Ona već postoji u planovima i to je plan koji se dugo vremena forsirao, međutim zadnjih godina zbog nekih drugih zamisli se to promijenilo. Moram reći da je to enormno skup projekt koji stoji 275 milijuna eura, a taj novac mi planiramo utrošiti u zaobilaznicu i u povećanje sigurnosti ove pruge koja prolazi kroz grad.

Druga bitna točka našeg programa je kontejnerski terminal na Brajdici na kojem se odvijaju radovi koje mi kao građani podržavamo. Međutim, to mora biti pod nadzorom. Ovo što se događa zadnjih godina ugrožava cijeli istočni dio grada. Buka i svjetlosno zagađenje je enormno, a mi se protiv toga borimo i imamo mjere u kojima će to prestati, a pritom će se i dalje na tom terminalu moći prekrcavati teret.

Veliki problem grada Rijeke su i poslovni prostori. Od 1300, neki kažu i 1600 poslovnih prostora, oko 300 prostora stoji neiskorišteno. To je ruglo grada i neiskorišten novac. Mi namjeravamo sve prostore staviti u funkciju, najmovi se mogu smanjiti, komunalne naknade se mogu smanjiti i vrlo bitno: za svaki kvart se mora predvidjeti koji su prostori potrebni. Ne može se dogoditi situacija jednaka kao u Strossmayerovoj ulici gdje nema gotovo nijednog poslovnog prostora.

Vodit ćemo veliku brigu o zelenim površinama. Smatramo da je stablo počasni građanin ovog grada i nećemo dozvoliti da ga se reže i sječe bez razloga. Također, namjera nam je osnovati Gradsku lučku upravu Rijeka i omogućiti da se na Porto Barošu ne napravi marina, nego da se tamo napravi komunalna lučica. Na Putničkoj luci komunalna lučica ne može biti zbog dužine i riječkog lukobrana pa smatramo da je puno bolje na Porto Barošu napraviti marinu, popraviti most i omogućiti građanima Rijeke da tamo mogu vezati svoju barku.

Još jedan bitan projekt za nas je i područje Delte gdje se danas nalazi pročišćivač, a tamo on i treba ostati, ali ne slažemo se da se tamo napravi novo parkiralište. Tamo se treba napraviti zelena površina.“

Komentari