Jadranka Karuza: “Jedino što vam mogu reći za zdravstvenu budućnost jest: vežite se, bit će i gore!”

338
doktor

Jadranka Karuza, dr. med. spec. obit. na društvenim se mrežama osvrnula na odnos pacijenata prema liječnicima. Njezinu objavu prenosimo u nastavku:

“Nemojte razgovore započinjati prigovaranjem koliko ste nas puta zvali telefonom…

Ne radimo na telefonskoj centrali, već ozbiljan i odgovoran posao s bolesnim ljudima, na prvom mjestu onima – u ambulanti.
Zatim nas dobijete i idućih 5 minuta slušamo prigovore – krajnje beskorisno i frustrirajuće i za nas i za vas.
Jer kad vam se nismo javili, radili smo nešto drugo. Nismo pili kavu. Ali vam ne želim to objašnajvati. To biste trebali znati i sami. Na koncu, predugo se znamo vi i mi…
A tek zvanja u vrijeme kad ne radimo i optužbe da se nismo javili! O, da, ima i toga.
Za to vrijeme dok nas kritizirate i razgovor započinjete “na krivu nogu” netko drugi nas zove i vi nepotrebno zadržavate liniju. (Pa će onda on pričati koliko puta je on zvao….?)
Sve to skupa nepotrebno je oduzimanje dragocjenog vremena onima koji nas trebaju.
Naša vrata su uvijek i svakom otvorena, možete doći i dobiti termin, možda biti primljeni i odmah, ovisno o vašem problemu i našem vremenu. Hodanje je dobro za zdravlje, a oslobodit ćete liniju svima onima s poteškoćama u kretanju.
Nemojte nam tri puta slati isti mail u toku radnog dana podsjećajući nas da još nismo odgovorili. Ponekad nas i 140 ljudi u jednom danu dobije. Vjerujemo da je bar još 20-30 onih koji ne uspiju.

Ali mail nije naše primarno sredstvo rada niti središte našeg fokusa. Čovjek koji sjedi ispred nas jest.

Znate li da ima i onih koji mi Viber poruke šalju i noću, vikendom ili u najmanju ruku u naše slobodno vrijeme? Ne bi oni smetali, znaju da nije pristojno, ALI… (ipak smetaju i ipak su nepristojni)…
Ma nema tu “ali”, dragi moji… Ili smo nazbilj, ili nahvao.
Imamo 5 jasno definirana komunikacijska kanala: osobni dolazak, mail, telefon, govorni automat i Portal zdravlje. Dosta i previše.
No poruke stižu čak i putem Facebooka! Wapp, sms, viber, privatni mobiteli, zovete nekog drugog da ode u ambulantu jer nas ne može dobiti pa nek nam on prenese poruku jer blizu stanuje…
Naručujemo već više od 10 godina, da vama bude lakše, meni je svejedno. No i dalje dolazite “kad smo vam usput” i čudite se naručivanju, negodujete, svađate se.
Zar vam je tako teško poštivati pravila? Ne poštujući naša pravila ne poštujete niti nas.
Na početku mog radnog vijeka u ambulanti smo dnevno imali 30-40 kontakata. Iznimno kad bi bila npr. sezona cijepljenja protiv gripe bilo bi ih 80-tak.
Sada nam 80-tak stvara osjećaj da praktički nismo ni radili. A uobičajena brojka je većinom troznamenkasta. Sada više nema ni onih ljetnih dana kada manje ljudi dolazi. Kraj je sedmog mjeseca, a mi radimo punom parom kao da je prosinac.

U ambulanti smo samo nas dvoje, a voda ide na vrč dok se ne razbije.

Što se to dogodilo s nama? Jesmo li bolesniji? Jesmo li zdravstveno nepismeniji? Moramo li baš za svaku doktoru? Treba li hrvatskom zdravstvu baš toliko administracije??…
Ideju da smo na gumb ili dok pucnete prstom i da je sve “samo” ili da mora odmah, neopravdano vam usađuju jalovi kreatori loše zdravstvene politike. Oni što vas huškaju da nas prijavljujete ili što se čude da otkud je to naš posao težak, stresan i odgovoran…
No, samo će PGŽ u idućih 5 godina ostati bez 70 timova obiteljske medicine zbog odlaska liječnika u mirovinu, a o katastrofalnom nedostatku sestara da i ne govorim (onih istih koje s nevjerojatnom lakoćom vrijeđate i napadate).
Istovremeno je ista županija raspisala samo dvije (da, da, dobro čitate: DVIJE) specijalizacije obiteljske medicine hrabro i vizionarski pripremajući se za kadrovski deficit prisutan još jučer?
(O tome da mi primarci imamo najniži koeficijent u sustavu zdravstva i da mladi doktor i sestra moraju biti mazohisti da odaberu tu devastiranu i najniže plaćenu granu zdravstva Ministar će razmišljati 2026.g.
Vrag zel i prešu!)
Toga se sjetite dok na nama iskaljujete frustracije kojima nismo mi uzrok.

Jer jedino što vam mogu reći za zdravstvenu budućnost jest: vežite se, bit će i gore!

Ovo nije opravdavanje, pa ni kukanje.
Više nekakva konsternacija.
Radimo naporno preko svake mjere. Do razine da nam se posao kojeg smo voljeli, koji nam je bio poziv počinje sve manje sviđati i sve više gubi smisao.
Mi koji se razapinjemo u sustavu smo zadnje što vas štiti od nemanja nikakve zdravstvene zaštite!
I to čak nije patetika. Da bar jest.
P.S. I molim vas prestanite se čuditi činjenici da vam za dolazak u ambulantu treba maska. Ne namjeravamo više dijeliti naše maske jer su kupljene novcem solidarnog zdravstva koje podrazumijeva i odgovorno raspolaganje i trošenje. A to se odnosi i na vas, ta odgovornost. Počnite je preuzimati, nije uvijek kriv netko drugi!
Ne zanimaju me ni lamentacije da li vas ona štiti. Jer štiti druge ljude u ambulanti i štiti nas koje ako se razbolimo nema tko zamijeniti.
Zatvorena vrata ambulanti polako postaju stvarnost.
Kako smo sijali, tako i žanjemo.”
Snimka zaslona 2022-07-30 122428
Izvor: Screenshot FB

L.B.

Komentari