Creative Startup: inspiracije, informacije i diskusije

293

Nakon što je u četvrtak otvoren program, predstavili su se partneri na projektu, Regionalna razvojna agencija Ljubljanske urbane regije, Visoka šola za dizajn Univerze na Primorskem, Znanstveno-raziskovalno središče Univerze na Primorskem i Hrvatska gospodarska komora Rijeka. Program je započeo panelom o coworkingu s moderatorom Matijom Raosom, a nastavio predavanjem Luke Sučića Belera, koji je problematizirao nov način dijeljenja radnog prostora te nove forme i prilike grupnog financiranja djelatnosti.

Prvi panel u petak 8.svibnja, posvećen 3D printu, publici je omogućio uvid u znanstveno-stručnu perspektivu, koju su dali Ana Pilipović i Ivica Zdelarec, dok su Ante Vukorepa kao hobist i entuzijast te Igor Trupina kao open source aktivist, otvorili teme širenja 3D zajednice. Kristian Benić, koji se bavi “regrutiranjem” novih generacija u svijet 3D printa, dao je socio-ekonomsku perspektivu te zaključio da će se bez industrijsko proizvodnog konteksta 3D print razvijati isključivo u hobističkom smjeru.

3D printing startup

Dva su se panela bavila glazbom. Prvi, o glazbenim festivalima, razvio se u dinamičnu raspravu panelista: Vedran Meniga (Dimensions, Outlook, Seasplash), Mario grdošić (LAA) i Bojan Bošković (Exit) govorili su o izazovima organizacije glazbenih manifestacija, te o vlastitim “povijestima” koje su krenule iz aktivizma i ljubavi, a završile u svijetu svjetskih komercijalnih produkcija. Govorilo se i o ekonomskom utjecaju festivala na zajednicu.

Moderator tog panela, Edo Plovanić, sudjelovao je i u drugom panelu posvećenom glazbi, onoj u “digitalnom dobu”, zajedno s Alenom Balenom (Yammat FM), DJ-em Tomom in der Mühlenom i Berislavom Marszalekom (Entrio). Panelisti su protresli trendove u produkciji i distribuciji glazbe, govorili o danas još uvijek izuzetno važnoj ulozi (analognog) radija kao “odašiljača” nove glazbe, te o uvijek aktualnim temama poput autorskih prava, ZAMP-a i uloge diskografskih kuća.

Konferencija je okupila brojna značajna imena svijeta glazbe i glazbenih manifestacija, tehnologije 3D printa, te poduzetnika nove generacije

Panel o “remote worku” odnosno radu na daljinu, otkrio je pregršt zanimljivih i praktičnih informacija koje su s publikom podijelili grafički dizajner Marko Bosiljkov i Antonio Šeparović, čovjek s bogatim iskustvom u marketingu, brend-managementu i prodaji. Traženje posla odnosno zapošljavanje na daljinu, projekti koji se vode u različitim vremenskim zonama ili komunikacija s različitim kulturama, bili su samo dio tema kojih se, uz moderiranje Bože Delića, dotakao ovaj panel.

Kai-IwasakiInspirativno predavanje održala je međunarodna gošća Kai Iwasaki, Japanka s desetak putovnica koja trenutno živi u Francuskoj. Kai je osnivačica Embassy: Digital Diplomacy, startupa i mreže mladih poduzetnika koji sami sebe nazivaju “kreativnom klasom digitalnih nomada druge generacije”. Nije govorila o radu svoje organizacije već o privlačenju (i zadržavanju) fokusa na određeni grad ili regiju. Na individualnoj razini, zaključila je predavačica, najvažnija je snažna, inspirativna veza ljudi i okoliša u kojem djeluju.

Dan je zaokružio dinamičan i polemičan panel o izazovima i zabludama digitalnog doba, na kojem su sudjelovali Kristian Benić, Vuk Ćosić, Rajko Božić i Ivan Šarar. Iz kritičkog je rakursa razmotren naglašeni tehno-optimizam današnjice, sa zaključkom da bi čovjek i društvo ipak još uvijek trebali biti u fokusu.

Tijekom dana radionicu “10 stvari koje trebate znati kad prezentirate svoju ideju” vodio je menadžer razvojnog poslovanja i ulaganja Luka Sučić Beler, a znatiželjni su se mogli okušati u 3D printanju, što mogu učiniti i u subotu.

U subotu su na rasporedu očekuje panel o digitalnim medijima, panel o ulozi manifestacija koje se bave promocijom kreativnih poduzetnika, o dizajnu i o crowdfundingu, dok će predavanje o izazovima pokretanja vlastitog posla održati poduzetnik Ivo Špigel. Ulaz je besplatan na sva događanja, kao i na sajam radova kreativnih poduzetnika Hrvatske i Slovenije, koji se može razgledati do 20 sati.

Creative Startup / B.Ž.

Komentari