Menadžment kompanije Atlanship, Sucocitrico Cutrale i Brodosplit – Brodogradilišta
U Splitu je sagrađen i porinut Orange Star, fruit – juice carrier, najveći teretni brod na svijetu za prijevoz narančinog soka. Njegove impresivne performanse, 190 metara dužine, 37 tisuća tona nosivosti, 33 tisuće tona tereta i najnovija, sofisticirana tehnologija, predstavljaju pravi ponos za splitsko brodogradilište koje je brod isporučilo, ali i za naručitelja – švicarsku brodarsku kompaniju Atlanship, specijaliziranu za aseptički transport voćnog soka, najčešće upravo rashlađenog narančinog soka, koji se prevozi iz Brazila ili s Floride za Europu, Ameriku i Japan.
Atlanship u svom menadžmentu, osim najnovijeg Orange Stara, ima istonamjenske brodove koji u svojem nazivu također nose „naranču“, poput brodova Orange Blossom, Orange Way ili Orange Sky, a na svakom brodskom dimnjaku nalazi se narančasta naranča, njihov zaštitni znak.
Atlanship je osnovao, i njen je vlasnik, Vazmoslav Mićo Pavešić, rođen na Sušaku (a ne na Susku kako su neki mediji prenijeli, s obzirom da se toponim Sušak nažalost gotovo potpuno izgubio). Snaga kompanije nisu samo brodovi već i odličan ship menadžment i inovativna rješenja njenog vlasnika, čija je ideja već na samom početku bila prevoziti narančin sok u novim, inovativnim spremnicima. Tako je osmišljen i patentiran tank od inoxa, upravo stoga kako bi se za vrijeme transporta juicea, uz idealnu temperaturu, sačuvala maksimalna kvaliteta soka. Inovativan je bio i okrugao oblik spremnika koji je omogućio najbolje održavanje kako se po rubovima ne bi dešavale mikrobiološke promjene i time umanjila kvaliteta visoko vrijednog soka naranče, čiji su plodovi rasli pod toplim suncem Brazila na plantažama kompanije Sucocitrico Cutrale. Stoga ne treba ni isticati da je kvaliteta tih sokova naglašeno najbolja, a otkupljuju ga i koriste najpoznatiji svjetski proizvođači i brendovi.
Zanimljiv je primjer Orange Stara u kontekstu naše brodograđevne industrije. Brod, danas bez premca na svijetu, gradio se prema projektu razvijenom u Brodosplitu, a splitsko brodogradilište ujedno je preuzelo i cijelu organizaciju kroz suradnju s dvije inozemne tvrtke. Njemačka tvrtka Ziemann&Bauer je radila i montirala tankove od inoxa dok je nizozemska tvrtka GEA Grenco Holland bila zadužena za rashladne instalacije. Sve to ukazuje da bi to mogao biti know how kako povezati partnere i dobrom logistikom pružiti jedinstven proizvod.
A Orange Star to svakako i jest.
Sretno i dobro more, Orange Star!
Dunja Pavešić
Komentari