Još glamura i požude na pozornicu riječkog HNK-a donosi slavni mjuzikl „Sunset Boulevard“ s Leonorom Surian Popov i Damirom Kedžom u glavnim ulogama

75
Sunset Boulevard
Foto: Dražen Šokčević

Riječki HNK Ivana pl. Zajca, u okviru svoje predsezone pod nazivom „Glamur, požuda, skandal“, priprema i na pozornicu ponovno, nakon pet godina, postavlja svoj veliki hit, jednu od najgledanijih predstava posljednjeg desetljeća, mjuzikl „Sunset Boulevard“ slavnog Andrewa Lloyda Webbera. U izvedbi udruženih snaga svih umjetničkih ansambala riječkog „Zajca“, Hrvatske i Talijanske drame te Opere i Baleta, u režiji Renate Carole Gatice i koreografiji Tihane Strmečki, a pod dirigentskim vodstvom maestra Matije Fortune, svečana obnova na programu je u srijedu 25. rujna, a sljedeća izvedba u petak, 28. rujna 2024.

Od nastanka 1991. godine i prve izvedbe na londonskom West Endu 1993. godine, ovaj mjuzikl o najpoznatijem bulevaru u Hollywoodu stekao je ogromnu popularnost na Broadwayu i West Endu, kraljevstvima muzičkog kazališta. U originalnoj londonskoj produkciji glavnu ulogu Norme Desmond igrala je Patti LuPone, dok se u broadwayskoj verziji proslavila holivudska glumica Glenn Close. U recentnim svjetskim produkcijama igraju je poznate pjevačice i glumice Sarah Brightman te nagradom Olivier nedavno ovjenčana Nicole Scherzinger.

U riječkoj produkciji ovu veliku i kompleksnu ulogu tumači Leonora Surian Popov već ovjenčana Nagradom hrvatskog glumišta. Scenski partner, u ulozi Joea Gillisa, joj je gost Damir Kedžo.

Mjuzikl „Sunset Boulevard“, glazbena adaptacija poznatog filma Billyja Wildera iz 1950. s Glorijom Swanson, odiše glamurom i dekadencijom, a evocirajući zlatno doba Hollywooda priča o izblijedjeloj slavi i neispunjenoj ambiciji.

Nakon što ju je Hollywood odbacio pojavom zvuka, legendarna zvijezda nijemog filma Norma Desmond, progonjena sjećanjima i snovima, žudi za svjetlima reflektora i povratkom na veliko platno. Skrivena u svojoj već sumornoj vili na Sunset Boulevardu, slučajno upoznaje zgodnog, mladog scenarista Joea Gillisa, te povjeruje kako će joj upravo on pomoći ispuniti njenu fantaziju o povratku pred filmske kamere. Međutim, njihov kasniji strastven i turbulentan odnos dovodi do neočekivanog i dramatičnog završetka. Natopljen šampanjcem, „Sunset Boulevard“ svoj fokus stavlja na opojnu potrebu za slavom i obožavanjem, kao i na frustracije i neispunjene ambicije, a sve uz raskošnu i uzbudljivu glazbu Lloyda Webbera.

Prema riječima redateljice Renate Carole Gatice, riječ je o mjuziklu visokokvalitetne dramske radnje koji nudi veliki raspon emocija i mogućnosti te postavlja i važna pitanja za one koji u njemu traže dublja značenja, a ne samo zabavu. „U tom glamuroznom, sjajnom holivudskom ozračju ima mjesta i za mnoga univerzalna pitanja i teme“, kazala je Renata Carola Gatica.

U scenografiji Dalibora Laginje i Paole Lugarić Benzia, kostimima Manuele Paladin Šabanović, svjetlu Dalibora Fugošića i oblikovanju zvuka Saše Predovana, riječka produkcija „Sunset Boulevarda“ raskošan je, glamurozan i nostalgičan glazbeno-kazališno-plesni show s oko čak 150 sudionika.

Uz Leonoru Surian Popov i Damira Kedžu, čije će uloge kasnije u sezoni igrati i Jasna Bilušić te Matija Kačan, u rujanskim izvedbama nastupaju brojni riječki kazališni umjetnici. U ulozi Betty Schaefer Elena Brumini, u ulozi Maxa von Mayerlinga Robert Kolar, u ulozi Artija Greena Marko Fortunato i Andrea Tich u alternaciji, u ulozi Cecila B. DeMillea Aleksandar Cvjetković te doista brojni drugi glumci, pjevači i plesači riječkog „Zajca“.

Komentari