U modi su freelanceri, evo kako uspjeti

50

Najveći problem s kojim se susreću freelanceri je pronalazak i pridobivanje klijenata. Američka studija iz 2018. godine pokazala je da se 63 posto freelancera osjeća potišteno jer im je posao neizvjestan.

Zato je Bussines Insider istražio mogućnosti kako povećati svoju reputaciju kao freelancera, odnosno kako se ponuditi potencijalnim klijentima da bi vam uspjeh u poslu bio bolji, a stres manji.

Jedan od glavnih načina poboljšanja poslovne situacije su Facebook grupe. Takve su grupe opisane kao “mjesto za komunikaciju male grupe ljudi koji dijele zajedničke interese i koji žele izražavati svoja mišljenja.” Na prvi pogled izgledaju neučinkovite, no evo kako takve grupe itekako pomažu u prikupljanju klijenata.

Na Facebooku ima mnogo takvih grupa s različitom temom interesa. Ovisno o tome freelancer se pridružuje grupi koja pokriva njegovo polje djelovanja i u kojoj su ljudi koji bi mogli biti zainteresirani za njegovu uslugu. Zato je prvi i glavni korak u freelancanju pridružiti se odgovarajućim Facebook grupama.

Kada se uključite u takve grupe, budite aktivni sudionici, a ne samo pasivno čitati razgovore drugih. Komunikacija ne podrazumijeva samo situacije kada nudite svoje usluge, već je važno uključiti se u ostale rasprave, pitanja i drugo. Na taj se način predstavljate potencijalnim, odnosno budućim klijentima jer se u komentarima očituje vaše znanje i iskustvo. Uz to, ljudi u grupama često traže savjete pa su vam takve objave odličan način da se promovirate.

“Tajna uspjeha je naprosto biti aktivan i davati podršku u grupi te budite sigurni da više dajete nego što primate”, poručila je britanska freelancerica i stručnjakinja za tržište Francesca Baker.

Važno je pitanje kako postaviti oglas za svoje usluge kad za to dođe vrijeme. Stručnjaci savjetuju da bi takve objave trebale biti istodobno duhovite i profesionalne. Kreativni oglasi privlače više pozornosti od ostalih.

Cijeli sustav takvog ponašanja u odgovarajućim Facebook grupama pomoći će freelanceru steći klijente. Učestalim uključivanjem u komunikaciju u grupi nakon nekog vremena nećete trebati nuditi svoje usluge, već će vam se ljudi sami javljati.

 

Komentari