U riječkim osnovnim školama broj djece koja trebaju pomoć logopeda se utrostručio!

23

Na Aktualnom satu 5. sjednice Gradskog vijeća Maša Magzan kazala je kako se broj djece u riječkim osnovnim školama koja trebaju pomoć logopeda utrostručio. Upoznata je s time da Grad Rijeka daje stipendije za deficitarna zanimanja i da ćemo stručnjake – logopede koji sad dobiju stipendiju dobiti tek za pet godina. Dva su ključna pitanja, jedno se odnosi prvenstveno na organizaciju takve pomoći u OŠ Kozala i OŠ V. Gortan, gdje takvu pomoć pružaju samo tri logopeda, pa djeci nije moguće osigurati više od jedne posjete mjesečno, a takva je pomoć potrebna jedan put tjedno. Smislenost takve organizacije je upitna. Drugo pitanje se odnosi na dostupnost takve usluge u školama koje imaju drugog osnivača. One imaju pravo na pružanje takve vrste pomoći, ali je ne konzumiraju. Djeci koja idu u te škole takva vrsta pomoći je uskraćena jer je prevelik broj djece iz škola kojima je osnivač Grad Rijeka i PGŽ. Pravo organizacije reguliraju škole, pa je  zanima koja je uloga Grada u tome  i kako riješiti taj problem na način da ne postoji diskriminacija djece škola drugih osnivača. Zanima je kako se  namjerava osigurati smislenija organizacija i jednako pravo na pomoć svima.

Pročelnica Odjela za odgoj i školstvo Sanda Sušanj je odgovorila kako je u ovom trenutku evidentan kronični deficit logopeda, Grad financira logopediju i potpomogao je ustroj tog studija, omogućena je stručna praksa u našim odgojno obrazovnim ustanovama, ali je i dalje evidentan  manjak logopeda. Dodjeljivanje stipendija za studij logopedije jedan je od načina rješavanja tog problema, ali se zna dogoditi da u pojedinim generacijama se na natječaj za stipendije nitko ne javi. U školama je također zabilježen porast borja djece s govornim teškoćama. Imamo nekoliko stipendista i u perspektivi imamo par osoba koje ćemo moći zaposliti. Svjesni smo da dva punkta ne mogu pokriti sve potrebe. Pokušali smo Ministarstvom riješiti problem zapošljavanja. U Ministarstvu se načelno slože ali se pisana suglasnost nikad nije realizirala. Kad bi se i realizirala ta suglasnost ne bi imali koga zaposliti. Sada stvari rješavamo vatrogasno, kazala je. Dva punkta jesu slaba karika. Početkom 2022. godine u planu je izrada nove mreže škola jer su punktovi uvjetovani mrežom škola. Time će se probati naći neko kreativnije rješenje, ali će rješavanje tog problema biti jako teško bez suradnje s Ministarstvom i bez logopeda na tržištu rada. Što se škola drugih osniva ča tiče, kada se radila postojeća mreža, tih škola nije bilo. One djeluju samostalno i imaju mogućnost zapošljavanja. Bilo bi optimalno da imamo jednog logopeda po školi, jer je poremećaja govora jako puno. Pokušat ćemo napraviti novu mrežu škola i obuhvatiti veći broj djece. Bez logopeda na tržištu rada teško da će biti pomaka, kazala je Sušanj.

Vijećnica Maša Magzan, zahvalila se na odgovoru naglasivši kako je i svjesna da je potrebno zeleno svjetlo ministarstva. Dok se to ne riješi treba razmišljati o alternativnim rješenjima. U medijima je objavljeno kako je jedan riječki stručnjak izradio Digitalnu vježbenicu kojom djeca mogu vježbati izgovor. Možda je to jedan od načina kao dopuna postojećem nedostatku logopeda.

L.B.

Komentari