Kim Kardashian kao model uspjeha?

901

012015_KimKardashian

Kim je nedavno otkrila naslovnicu svoje nove knjige “Selfish”, koja ne ostavlja previše mašti na volju. Odmah je jasno kako se tu ne radi o udžbeniku za pomoć maturantima u polaganju državne mature, dapače, mogla bi ih i dekoncentrirati. “Selfish” na 352 stranice velikog formata donosi ono po čemu je ona najpoznatija, selfije nastale tijekom proteklog desetljeća.

Zapravo, malo je reći da je zbog njih najpoznatija, jer vrijedi i obrnuto. Upravo je ona jedna od poznatih osoba zaslužnih za populariziranje selfija i servisa Instagram, čija se vrijednost u nešto više od dvije godine popela s 1 milijarde na čak 35 milijardi dolara. Treba li naglašavati što znači imati 25 milijuna pratitelja kao što ih ima Kim Kardashian na toj platformi?

Zlobnici će reći kako samo to i ima, kako je poznata samo zato što je… poznata. I to zapravo nije ni daleko od istine. Stvar je u tome što je ona htjela biti poznata. Talent pomaže i može vas odvesti daleko, ali ambicija će vas odvesti još dalje. Brojni poznati, bogati i moćni ljudi nisu bili nešto posebno talentirani, educirani ili zgodni, ali su htjeli tu moć i bogatstvo, bili su ambiciozni, iskoristili su ono što imaju, zapeli i ostvarili svoje ciljeve.

kim

Možemo uzeti i jedan drugi, konkretan primjer s ove strane Atlantika. Victoria Beckham već kao tinejdžerica nije maštala postati bolja od svojih prijateljica ili samo poznata pjevačica. Ne, ona je maštala kako postati svjetski poznata, poput – Persila. Zvuči smiješno kad se netko usporedi s deterdžentom, pa bio on i najpoznatiji, ali upravo ju je ta njena maštovitost i ustrajnost dovela tu gdje je danas. Vizija onog što ili gdje želite biti vaš je najvrijedniji imetak. I Victoria i Kim su to shvatile vrlo rano. Možemo negodovati što nam ih mediji ponekad serviraju u pretjeranim količinama, ali srditi se na nekog zbog njegovih ambicija baš i nema smisla, naprotiv, ambicija je nešto što treba pozdraviti.

Naravno, nema ništa loše ni u onom opipljivijem, novčanom imetku. Uvidjevši kakve se mogućnosti vrte na tržištu mobilnih aplikacija, Kim Kardashian pojavila se i na njemu, s jednom od najpopularnijih aplikacija prošle godine, koja bi joj u samo prvih godinu dana mogla donijeti lijepih 200 milijuna dolara, odnosno 700 tisuća po danu. To je čini uspješnijom od brojnih drugih startupova i sukladno tome, poželjnom gošćom tehnoloških konferencija, ali i metom brojnih novih negativnih komentara. Žene su u toj industriji i inače dosta marginalizirane ili čak omalovažavane, možete onda i bez čitanja zamisliti o kakvim se komentarima radi.

Koliko je pogađaju ti komentari i kako se, očito svjesna percepcije velikog broja ljudi, Kim može našaliti na svoj račun svjedoči nova T-Mobile reklama složena za ovogodišnji Super Bowl, najgledaniji američki sportski događaj (i jedan od najgledanijih u svijetu uopće), poznat po nastupima velikih zvijezdi i najskupljim spotovima velikih brandova.

Koliko dobri želite biti u onom što radite? Poprilično dobri, solidni, jako dobri, najbolji? Kim je odlučila biti najbolja i zato i radi s takvima. Možemo li je onda uzeti za model uspjeha?

Bruno Župan

Komentari