Haljine sa senzorima bilježe dodire u nastojanju da uvjere muškarce koliko su žene često dodirivane protiv svoje volje

200

Kad je riječ o uznemiravanju i napadu žena od strane muškaraca, glavni uzrok često je bila nevjerica u ono što žene opisuju kao neugodno, a ponekad čak i traumatično iskustvo. Često se događa da čak i muškarci kojima žene vjeruju sumnjaju u učestalost i težinu prijavljenog uznemiravanja koje žene mogu doživjeti.

U pokušaju da natjera muškarce da obrate pažnju i vjeruju u učestalost uznemiravanja kojem su žene često izložene, reklamna agencija Ogilvy stvorila je pametan komad odjeće koji može zabilježiti dodir. Haljine bilježe kontakt i pritisak kroz senzore koji su ušiveni u njih. Senzori tada šalju svaki dodir zabilježen putem interneta na računalo koje prati takve događaje, a podatke pretvara u toplinsku kartu koja prikazuje mjesto i vrijeme kontakta.

U eksperimentu su tri žene nosile haljine u klubu u Brazilu, a rezultati su pokazali da su ih dodirnuli protiv njihove volje 157 puta u manje od četiri sata. To znači da je svaka žena u prosjeku dodirivana jednom u pet minuta. Posljednjih godina tehnološki razvoj jeftinijih, lakših i snažnijih baterija stvorio je entuzijazam za ‘pametnu odjeću’ ove vrste.

Nadamo se da će kampanja “Haljina za poštovanje” utjecati na promjenu mišljenja ljudi i stavova muškaraca kada je u pitanju uznemiravanje žena. Ono što je važno, postoji nada da će ljudi konačno početi prepoznavati problem koji, iako mnogi ranije nisu razumjeli, jeste vrlo stvaran.

Izvor: IFL Science

L.B.

Komentari