Preduhitrite viroze! Ojačajte imunitet cijele obitelji!

141

Ljudsko tijelo kontinuirano je izloženo napadima virusa i bakterija. Imunološki sustav je u stalnoj borbi da organizam održi zdravim, a upravo ovi, jesenski mjeseci, karakteristični su po respiratornim infekcijama. Bilo da su u pitanju viroze ili bakterijske infekcije, i djeci i odraslima, pored zdrave i izbalansirane prehrane, često je potrebna i dodatna pomoć imunološkom sustavu da se bori protiv ovih uljeza.

Djeca su sada posebno osjetljiva skupina jer su stalno okruženi vršnjacima, u vrtiću ili školi, što znači da su stalno izloženi i virozama.

Kako bi cijeloj obitelji osigurali snažan imunološki sustav preporučamo obavezno usvajanje nekih životnih navika, a donosimo i recept za booster napitak koji svi mogu konzumirati!

Uravnotežena prehrana

Uravnotežena prehrana osigurava jak i zdrav imunološki sustav. Nutritivni nedostaci mogu povećati osjetljivost na viruse i bakterije, stoga se preporučuje da u svakodnevnu prehranu uvrstite svježe voće i povrće, orašaste plodove, sjemenke, grah i cjelovite žitarice.

Namirnice koje doprinose jačanju imuniteta su: limun, jagode, banane, papaja, dinja, borovnica, marelica, mango i grejp, češnjak, luk, rajčica, brokula, slatki krumpir, špinat, mrkva, kelj, tikvice, mahunarke te proizvodi od soje.

Ove namirnice sadrže visoku razinu vitamina, minerala, enzima i antioksidansa koji jačaju imunitet. Osim toga, preporučuje se i konzumacija žutog povrća koje sadrži karotenoide – prirodnu tvar koja potiče imunološki sustav i proizvodnju bijelih krvnih stanica.

Probiotici

Na tržištu postoje razni probiotički pripravci namijenjeni djeci. Oni doprinose jačanju imuniteta tako što pomažu uspostavljanju ravnoteže između tzv. dobrih i loših bakterija te povećavaju ili poboljšavaju fagocitozu, koju bijele krvne stanice koriste za onesposobljavanje bakterija.

Osim toga, probiotici doprinose povećanju broja T-limfocita te stanica prirodnih ubojica (važna skupina limfocita koja uništava tumorske stanice i mikrobe).

Vitamini i minerali

Vitamin C – je na vrhu popisa kada je riječ o jačanju imuniteta. On povećava proizvodnju bijelih krvnih stanica, ali i razinu interferona, prirodnih proteina koje proizvode stanice imunološkog sustava kao odgovor na viruse, parazite i tumorske stanice. Na tržištu postoje dodaci vitamina C, no dovoljna količina može se unijeti i konzumacijom pet manjih obroka (veličine šake) voća i povrća dnevno.

Vitamin D – nastaje pod utjecajem sunca, a ima ga i u plavoj ribi. Znanstvena istraživanja pokazuju kako se imunološki sustav ne može aktivirati bez njegove prisutnosti. Osnovne funkcije vitamina D su reguliranje imunološkog sustava, reguliranje rasta stanica i hormonske ravnoteže. Dodatak vitamina D uobičajen je u prehrani novorođenčadi.

Vitamin E – je važan antioksidans koji doprinosi jačanju imuniteta kod djece i starijih. Potiče proizvodnju T-limfocita i stanica prirodnih ubojica koje traže i uništavaju bakterije. Dovoljna količina vitamina E može se dobiti iz prehrane bogate sjemenkama te biljnim uljima i žitaricama.

Cink – povećava proizvodnju bijelih krvnih stanica koje se bore protiv infekcija i pomaže im da otpuštaju više antitijela. Istraživanja pokazuju kako dodatak cinka kod dojenčadi i djece može smanjiti učestalost akutnih respiratornih infekcija. Najbolji izvor cinka su morski plodovi, govedina, perad, jaja, mlijeko i mahunarke. Također, na tržištu postoje i specijalni dodaci cinka namijenjeni djeci.

Selen – također povećava proizvodnju bijelih krvnih stanica. Najbolji izvor selena su: tuna, jastog, škampi, cjelovite žitarice, povrće, smeđa riža, sir, bijelo pileće meso, sjemenke suncokreta, češnjak i brazilski orah.

Pokrenite se!

Vježba čini naše tijelo otpornijim i povećava se cirkulacija krvi  u tijelu. Vježbanjem se poboljšava i limfna drenaža kojom se izbacuju toksini iz organizma.

Osigurajte dovoljno sna

Osim što utječe na psihički i fizički razvoj djeteta, odgovarajuća količina sna pomaže i kod održavanju zdravlja i obrane od infekcija osoba svih uzrasta.

Loš san može smanjiti otpornost organizma, povećati vjerojatnost pojave raznih infekcija, ali i utjecati na njihovo trajanje i učinkovitost cijepljenja i terapija lijekovima.

Najbolji booster imuniteta za cijelu obitelj!

Idealno je vrijeme, ako već niste, da počnete konzumirati prirodne pripravke za dizanje imuniteta.  Naravno, posebno je to važno za djecu koja idu u školu jer s hladnijim danima i naglim promjenama vremena vrebaju prehlade.

Za najbolji prirodni “podizač” imuniteta potrebno vam je:

– domaći, neprskani limun,

– đumbir i

– med

Limun dobro operite, naribajte koricu, a ostatak ubacite u blender (bez koštica). imunovu kašu pomiješajte s medom tako da dobijete gustu smjesu i dodajte joj protisnuti đumbir. Za ovo je najbolje koristiti pomagalo za usitnjavanje češnjaka. Za pripremu kašice potrebno je 300 g meda i 3 limuna, a đumbir dodajte po želji, ovisno o tome koliko podnosite okus đumbira. Smjesu stavite u čistu staklenu teglicu i konzumirajte po jednu čajnu žličicu na dan.

Photo by Angele J from Pexels
Ako djeca odbijaju uzimati ovu smjesu, koristite manje đumbira zbog njegova “peckavog” i intenzivnog okusa ili smjesu dodajte u mlaki čaj koji djeca obožavaju. Osim što jača imunitet, đumbir ublažava bolove, pomaže pri liječenju artritisa, smanjuje upale, a ubrzava i metabolizam.

Ne zaboravite med uzimati isključivo drvenom ili plastičnom kašikom jer ćete s uobičajenom, metalnom, poništiti neka ljekovita svojstva meda. I nikada nemojte med, pa ni ovu smjesu, stavljati u vruće napitke već u mlake kako bi sačuvali sva ljekovita i antioksidativna svojstva ove namirnice.

 

Komentari