Počinje Ferragosto – Talijani vole ljetovati u Hrvatskoj, cijene našu autentičnost, hranu, baštinu, hvale festivalsku ponudu

385

lItalija za hrvatski turizam predstavlja jedno od najvažnijih tržišta sa kojeg je u prošloj godini ostvareno više od milijun dolazaka. Ususret talijanskom Ferragostu Hrvatska je u fokusu većine talijanskih medija koji ističu kako je naša zemlja sačuvala svoju autentičnost, ambijentalnost i tradicionalan način života te da obiluje kvalitetnom eno-gastronomijom, ali i vrlo atraktivnom festivalskom ponudom prigodnom za mlade talijanske goste.

U dosadašnjem dijelu godine s talijanskog tržišta ostvarili smo preko 450 tisuća dolazaka te više od 1.7 milijuna noćenja. Najintenzivniji promet s ovog tržišta tek nam slijedi te smo proaktivnim pristupom i promišljenim PR i marketinškim aktivnostima animirali potencijalne talijanske turiste da odaberu upravo hrvatske destinacije za svoje odredište. Puno se radilo posljednjih godinu dana putem društvenih mreža, ali i posebnih prezentacija kojima smo uspješno doprijeli do mlađe talijanske populacije“, poručio je direktor HTZ-a Kristjan Staničić dodavši kako je sve bolja prometna povezanost Italije i Hrvatske poticajna za rast turističkog prometa s ovoga tržišta.

Popularnost Hrvatske među Talijanima dokazuju brojne objave u najpopularnijim talijanskim medijima. Turistički časopis „Marco Polo“ posvetio je svoju naslovnicu Primoštenu te Šibensko-kninskoj i Zadarskoj županiji, dok je „Caravan e Camper“ objavio naslovnicu i tekst „Povratak u Dubrovnik“ u kojem se opisuje turistička ponuda grada. „La stampa“ ističe kako Hrvatska nije samo sunce i more te da osim bogate prirodne i kulturne baštine nudi popularne glazbene festivale. O Hrvatskoj i Visu pisao je i talijanski „Vogue“. „Cosmopolitan“ je istraživao naše plaže, odnosno deset mjesta gdje je u Hrvatskoj moguće pronaći raj. Poznati turistički časopis „Bel Europa“ objavio je poseban prilog o Hrvatskoj, a naslovnicu krasi otok Vis. Magazin koji broji više od 450.000 čitatelja posebno je istaknuo važnost hrvatske tradicije i kulture. Hrvatski svjetionik Porer osvanuo je na naslovnici „DOVE“ u sklopu kojega je objavljena reportaža o Lošinju, Braču, Hvaru, Korčuli i Mljetu te svjetionicima Porer i Veli Rat.

Talijanski mediji veliki su ljubitelji i prijatelji Hrvatske te vrlo rado pišu o našim destinacijama i turističkoj ponudi. Veseli nas značajan rast interesa ključnih talijanskih blogera i influensera koji imaju velik broj pratitelja i koji žele posjetiti Hrvatsku. Upravo će nam takav vid suradnje biti u još jačem fokusu prilikom planiranja aktivnosti za 2019. godinu“, naglasila je Viviana Vukelić, direktorica Predstavništva HTZ-a u Italiji.

I talijanska državna televizijska kuća RAI 2 posjetila je Hrvatsku s ciljem istraživanja nacionalnih parkova Plitvička jezera i Kornati. Emisija „Prirodne ljepote Hrvatske“ biti će emitirana u jesenskoj programskoj shemi s ciljem privlačenja talijanskih gostiju van špice turističke godine. Na kanalu RETE 4 emitirana je emisija „Parola di pollice verde“ posvećena samo Hrvatskoj, otocima Pašmanu, Pagu i Lošinju te Zadru i Splitu. Dobra suradnja s RETE 4 nastavlja se u rujnu kada će predstavnici emisije „Donna avventura” posjetiti Biograd na Moru i Trogir te svojim gledateljima otkriti za njih nove i još uvijek neotkrivene hrvatske destinacije.

Talijanska tražilica putovanja Skyscanner.it u tjednu finala Svjetskog nogometnog prvenstva analizirala je rezultate pretraživanja letova iz Italije prema zemljama koje su igrale u završnici ovogodišnjeg prvenstva, Hrvatskoj, Francuskoj, Belgiji i Engleskoj. Cilj statistike, koji je uzeo u obzir i Rusiju, zemlju domaćina SP-a, bio je saznati „pobjednika“ u izboru talijanskih putnika. Gradovi koji su u pretraživanju imali veliki porast su Zagreb, Pula, Split, Zadar i Dubrovnik. S ukupno pet od deset gradova u tablici pretraživanja Hrvatska je, po mišljenju korisnika talijanskog portala Skyscanner, „pobjednica“ svjetskog nogometnog prvenstva. Inače, Skyscanner je vodeća svjetska tražilica koja nudi besplatnu uslugu pretraživanja i usporedbe letova, hotela i iznajmljivanja automobila. Osnovana je 2003. godine, dostupna je na 30 jezika, a svaki mjesec, putem nje, više od 70 milijuna ljudi planira svoje putovanje.

Prema udjelima u ukupnom dosadašnjem prometu, kada je riječ o tržištu Italije, dominirala je Istra s 47 poso talijanskih noćenja, a potom slijedi Kvarner s udjelom od 26 posto te Zadarska županija s udjelom od 6 posto. Omiljene destinacije Talijana su Rovinj, Medulin, Poreč, Mali Lošinj, Novalja, Umag, Pula i Cres. Većina Talijana, 74 posto naše je destinacije posjetila u individualnoj organizaciji. Talijani su iznadprosječno skloni putovanjima u Hrvatsku tijekom samog vrhunca turističke godine, čak 61 posto dolazaka te 73 posto noćenja Talijana bilježimo tijekom srpnja i kolovoza.

Komentari