Manifest za ljepotu: Ružni prizori na ulicama Grada svjetla natjerali vlasti na akciju

98
smeće

Pariške gradske vlasti objavile su “manifest za ljepotu” koji sadrži planove za uljepšavanje Grada svjetla. Naime, internetska kampanja koja naglašava ružnoću i prljavštinu u gradu izvršila je pritisak na gradonačelnicu Anne Hidalgo.

Zamjenik gradonačelnika Emmanuel Grégoire rekao je da će nekoliko nedavnih inicijativa socijalističko-zelenog saveza koji upravlja glavnim gradom biti ukinuto, uključujući dopuštanje Parižanima da zasade vlastite vrtove na javnom prostoru. Prema programu iz 2015., lokalno stanovništvo pozvano je da se prijavi za dozvole za sadnju cvijeća oko stopala drveća na ulici – po cijenu tradicionalnih pokrova od lijevanog željeza koji su vrlo voljeni dio pariškog krajolika.

Mnogi amaterski vrtovi od tada su se pretvorili u smećem posute točke prekrivene psećim izmetom, a Gregoire je priznao da “ne zadovoljavaju s estetskog stajališta” i da predstavljaju “velike probleme u održavanju”. Poduzet će se pristup nulte tolerancije bacanju smeća u javnost, obećao je Gregoire, a također će se pojačati napori u borbi protiv označavanja i ilegalnih plakata.

Neugledne privremene žute oznake na cesti za nove biciklističke staze također će biti uklonjene, u skladu s prethodnom obvezom, dok će betonske barijere biti zamijenjene “diskretnijim” verzijama. Hashtag na društvenim mrežama #SaccageParis postao je viralan u prvoj polovici 2021. godine, a stanovnici su objavljivali fotografije nagomilanog smeća, trulih klupa, napuštenih skutera i loše održavanih zasađenih površina na ulici.

Velik dio bijesa bio je usmjeren na gradsku vijećnicu jer je zamijenila ili zanemarila jedinstveno pariško arhitektonsko nasljeđe, uključujući i ulični namještaj, ostavljen iz sredine 19. stoljeća pod Napoleonom III. Premda je ured gradonačelnika isprva osudio hashtag kao “kampanju klevete”, gradske vlasti potaknute su na akciju.

Gregoire je već u srpnju prošle godine iznio osam mjera usmjerenih na poboljšanje izgleda grada. Priznao je da je kampanja “bila korisna i da nas je natjerala da se preispitamo i reagiramo”, iako je rekao da se ponekad reproduciraju iste fotografije, preuveličavajući opseg problema.

Izvor: The Guardian

L.B.

Komentari