Kampanja za fer ponašanje u javnom prijevozu

114

U svim vozilima bečkog javnog prijevoza ove se jeseni provodi kampanja za obzirnije ponašanje prema suputnicima. Grad Beč i komunalno poduzeće za javni prijevoz “Wiener Linien” ovom kampanjom putnike pozivaju na poštivanje pravila ponašanja u sredstvima javnog prijevoza i više obzirnosti prema ostalim putnicima.

Anketa provedena među korisnicima gradskog prijevoza pokazala je naime što putnicima najviše smeta. Najviše ispitanika odgovorilo je da im smeta glasno telefoniranje (83%), konzumiranje jela jakih mirisa (76%) i alkohola (75%). Na listi najiritantnijih postupaka su i glasno slušanje glazbe, ostavljanje otpadaka i uvođenje pasa bez brnjice u javni prijevoz.

Bečki tramvaji, vlakovi podzemne željeznice i autobusi svakodnevno prevezu 2,5 milijuna putnika pa je pridržavanje pravila stoga glavni preduvjet za njihovo zadovoljstvo.

Kampanja pod sloganom “Vozi se fer“ započela je misterioznim plakatima s natpisima kao što su “Od toga joj je muka“ ili “Pun mu je nos“, a nastavlja se oglasima na radiju, internetu i na društvenim mrežama.

“Većina naših putnika ponaša se uzorno. No uvijek ima i pojedinaca koji narušavaju red. U Beču se za održavanje reda i mira u javnom prijevozu brine 3300 vozača, 200 kontrolora karata i preko 300 nadzornika na stanicama. Naš je moto, prvo ljubazno, a onda strogo. Oni koji odbijaju promijeniti svoje neprihvatljivo ponašanje moraju računati i s posljedicama tj. kaznama“, kazao je povodom najave kampanje direktor “Wiener Linien“, Günter Steiner. Kazna za “švercanje“ u javnom prijevozu u Beču iznosi primjerice čak 103 eura.

Što vama smeta u gradskom prijevozu u vašem gradu?

Komentari