Vozač Autotroleja Robert Puljić upozorava na nemar i neusklađenost u sastavljanju voznih redova

245

Vozač autobusa Autotroleja Robert Puljić uputio je čelnicima gradova i općina na području Primorsko-goranske županije otvoreno pismo u kojem upozorava na niz manjkavosti. Njegovo pismo prenosimo u cijelosti:

“Poštovane načelnice, poštovani (grado)načelnici,

budući da ste na čelu jedinica lokalne samouprave koje čine vlasničku strukturu Komunalnog društva Autotrolej d.o.o. i jedinica u kojima isto pruža uslugu javnog prijevoza putnika, ovim putem Vam se obraćam kako bih ukazao na mnogobrojne nelogičnosti i propuste u svakodnevnoj organizaciji posla. Riječ je prvenstveno o segmentu poslovanja koji se direktno tiče svih korisnika naše usluge na prigradskim (županijskim) linijima, odnosno o neusklađenosti voznih redova županijskih linija s vozačkim tablicama. Zbog te neusklađenosti jedan dio putnika svakodnevno ostaje na cesti, posebice onih dana kad na snagu stupaju novi vozni redovi, što je poprilično čest slučaj. Naravno nelogičnosti i propusta ima i u svim drugim segmentima…
Kao vozač autobusa na županijskim linijama u proteklih godinu i pol dana u 20-ak navrata sam slao mailove posredno i neposredno nadređenima ukazujući im na navedene propuste, u nekoliko navrata razgovarao s rukovoditeljem službe prometa, na koncu me je krajem svibnja ove godine i direktor primio na razgovor u svom uredu. S obzirom da ništa od navedenog nije polučilo željeni učinak, 25. studenog sam se putem maila obratio i predsjedniku Nadzornog odbora, a kopiju tog maila sam poslao na sve relevantne adrese unutar firme. Nažalost, učinak je i ovaj put izostao tako da sam primoran u formi otvorenog pisma obratiti se Vama.
Da ukratko pojasnim o čemu se zapravo radi krenut ću od pojma vozačke tablice. Dakle, svaki vozač svoj posao obavlja na temelju isprave u kojoj se u formi tablice nalaze polazna vremena i vremena prolaska kroz značajnija mjesta na trasi pojedine linije, uz napomene o eventualnim vezama s drugim linijama. Golema većina od 80-ak smjena u prigradu je koncipirana tako da se tijekom radnog vremena odradi više vožnji na nekoliko različitih linija, koje izuzev polaska s Delte nemaju drugih dodirnih točaka (npr. jedna smjena sadrži vožnje linija 12 Dražice, 23 Mune, 26 Hreljin i 29 Tribalj). Osim spomenute isprave koju imamo u fizičkom obliku kod sebe, na vozačkom računalu se nakon prijave u sustav i unosa broja smjene ispisuju ti podaci iz tablice uz detaljan prikaz svih stajališta za svaku pojedinu vožnju.
Temeljna pretpostavka je da su ta vremena i trase linija istovjetne onima koje se nalaze u službeno objavljenom voznom redu pojedine linije, tim više što sve te tablice nakon izrade budu pregledane od strane voditelja odjela razvoja i tehnologije prometa, odjela koji je zadužen za izradu voznih redova te smjena vozača. Odobrenje da pregledane tablice uđu u službenu upotrebu daje rukovoditelj službe prometa.
To je bila teorija u kratkim crtama, a u praksi imamo situaciju da se službeno pregledane i odobrene tablice učestalo ne poklapaju s voznim redovima. Pa se tako primjerice na liniji 18 događa da putnici koji bus čekaju na stajalištima u Spinčićima ili Trinajstićima ostaju na cesti, jer se u vozačkoj tablici Spinčići nigdje ne spominju, kao ni u računalu na popisu stajališta. Ista stvar se javlja i na liniji 29 gdje se recimo Oštro izostavlja u tablici, iako je uredno navedeno u voznom redu, dok se na liniji 12 putnici iz Podhuma znaju naći u takvoj situaciji.
Poseban osvrt zaslužile su tzv. veze u Matuljima, gdje se međusobno moraju čekati vozači “riječkih linija” 22/23/30 koji dovoze putnike iz Lisca/Muna/Pasjaka i linije 34 koja iz Veprinca prometuje za Opatiju. Tu sam se u više navrata uvjerio da za isti polazak vozačima linije 34 piše da imaju vezu, dok vozačima linija 22, 23, 30 veza nigdje nije označena, a kod idućeg polaska je situacija obrnuta. Ista stvar zna se pojaviti i u voznim redovima gdje je u jednoj grupi linija veza označena, dok u drugoj nije, pa se zapravo ni putnici ni vozači nemaju u što pouzdati. Pored navedenog javljaju se i vožnje kojih uopće nema u voznom redu, vremena polaska koja u tablicama odstupaju 5 ili 10 minuta od vremena polaska u voznom redu, što je i više no dovoljno da putnici zakasne na bus.
Naravno svjestan sam činjenice da se greške događaju svima, dio vožnji koje nisu odrađene u skladu s voznim redom idu i “na dušu” vozača uslijed previda s naše strane, no kada se čitav skup identičnih pogrešaka mjesecima stalno iznova ponavlja, onda više nije riječ o slučajnom propustu, već o sustavnom nemaru. Nemaru s potpisom voditelja odjela razvoja i tehnologije prometa (I.P.) koji uporno zanemaruje svoje službene dužnosti, rukovoditelja službe prometa (R.M.) koji odobrava isprave za koje i sam zna da su pune grešaka, te naposlijetku i direktora (g. Kontuš) koji unatoč činjenici da je sa svime upoznat ni nakon 7 mjeseci ne poduzima apsolutno ništa da stvari dovede u red.
Na stranu vozni redovi, nebriga, nemar i nezainteresiranost vrha piramide firme nije rezervirana isključivo za vozače i korisnike naše usluge, dakle putnike, već se može iščitati i u odnosu prema Vama iz jedinica lokalne samouprave. Više od pola godine nakon lokalnih izbora na našim službenim web stranicama i dalje nisu ažurirani podaci o Skupštini društva, pa ispada da u njoj još uvijek sjede Vojko Obersnel i bivši načenik Općine Matulji Mario Ćiković, dok se ulazak Grada Opatije u vlasničku strukturu ni gotovo dva mjeseca nakon donošenja te odluke nigdje ne spominje. To jasno nisu informacije od presudnog značaja, ali zorno prikazuju koliko se pažnje posvećuje takvim sitnicama.
Još jedna sitnica koja prikazuje koliko smo ažurni jest činjenica da se u internom službenom dokumentu (dnevni raspored vozača po smjenama za srijedu 29. prosinca) na jednoj od smjena planira da se obavi autobusom garažnog broja 683. Iako više-manje cijela javnost zna da je taj autobus u potpunosti izgorio u tunelu Pećine 19. studenog, našim službama je taj podatak igrom slučaja promaknuo. Četrdeset puta zaredom.
Prilikom obraćanja medijima g. Kontuš nerijetko ističe kako bilježimo konstantni pad broja putnika, posljedično i prihoda od prodanih putnih karata. Nepouzdana usluga ne privlači nove korisnike, dapače odbija i one postojeće, te bi s obzirom na sve navedeno bilo pravo čudo da bilježimo rast, dok povećanju prihoda svakako ne pridonosi ni činjenica da nam kontrolori karata već mjesecima sjede na porti upravne zgrade.
Imajući na umu da javni istup ove vrste moji nadređeni svakako neće blagonaklono gledati, želim još jednom istaknuti da sam iscrpio sve službene i neslužbene procedure, na ovaj ili onaj način svoje primjedbe iznio svim relevantnim osobama unutar firme. Ovaj korak logični je nastavak mog djelovanja u skladu sa službenom vizijom društva prema kojoj sa stajališta organizacije želimo postati prepoznatljivi po sustavu vrijednosti, modelima i pravilima koji za interes imaju dugoročno povoljnu tržišnu poziciju, odnosno zadovoljne korisnike i motivirane zaposlenike usmjerene na aktivno sudjelovanje u izgradnji i unaprjeđenju sustava kvalitete.
U iskrenoj namjeri da kao društvo napokon počnemo raditi na ostvarenju te vizije, ovim putem pozivam Vas (grado)načelnike da date svoj obol te svojim utjecajem inicirate aktivnosti unutar Autotroleja kojima će se stati na kraj višegodišnjem nemaru kada je u pitanju priprema voznih redova. Čini mi se da za to ne trebaju nikakva posebna financijska sredstva, već samo savjesno obavljanje posla ranije spomenutih odgovornih osoba.
U nadi da će se za iduću izmjenu voznih redova i vozačkih tablica uoči nastavka školske godine 10. siječnja 2022. godine stvari konačno dovesti u red sve Vas srdačno pozdravljam.
Robert Puljić, mag. ing. traff. (vozač u Autotroleju od srpnja 2019. godine)”
Snimka zaslona 2021-12-29 150825
Izvor: Screenshot Facebook
L.B.

Komentari