Riječki brend LEVIN COCO: “Stvaramo onako kako zamišljamo da bi naš život i svijet trebao izgledati – tako da poštujemo prirodu i sve njezine zakonitosti”

156

Riječki LEVIN COCO brend tehnikom sitotiska printa originalne uzorke na metražni tekstil te od njega izrađuje različite originalne kreacije po principima spore mode. Ujedno, brend nudi i uslugu tiskanja sitotiskom velikih formata na metražni tekstil i grafički dizajn. Brend je prepoznatljiv po tome što jedan od osnovnih materijala koje upotrebljavaju je nebijeljeni pamuk u ecru boji, a zapamćen je po uzorku riba iz prve kolekcije koja je još uvijek dio ljetne kolekcije u izmijenjenom koloritu.

Tvorci brenda LEVIN COCO su Robert i Sanja, bračni par iz Rijeke koji se upoznao u Bratislavi, gdje je i živio do trenutka preseljenja u Rijeku. Sanja je u Bratislavi studirala produkt, odnosno industrijski dizajn, dok se Robert bavio izradom lončarske keramike i radio kod poznatog slovačkog kipara u ljevaonici bronce, a o brendu LEVIN COCO Robert kaže: „Sanja i ja smo se upoznali u Bratislavi i odmah osjetili da moramo biti zajedno i otkrili da kada stvaramo zajedno, sve što stvorimo postaje savršen spoj. Tako je i nastao naš brend i njegov naziv (pseudonim) Levin Coco kao osoba koja nas dvoje spaja u jednu kompletnu, savršeno kreativnu osobu.“

levin_coco_apsrkcia_shirt_alian

Sanja: „Nekako sam oduvijek znala da ću se baviti umjetnošću i dizajnom tako da sam već od malih nogu znala koji je moj put. To je zov iz srca koji je povezan s mojom kreativnošću, on jednostavno dođe kada treba i onda samo tu ideju treba realizirati. Nekada nije lagano, ali je jako izazovno, a mi jako volimo izazove.“

levin_coco_apsrkcia_t-shirt_unisex_moon

Robert ističe kako su prije lansiranja prve kolekcije oko godinu dana radili probe i pri tome isprobavali kvalitetu boje i tkanina koje su printali s ciljem izrade što kvalitetnijeg proizvoda. Prva kolekcija se sastojala od nekoliko T-shirta i ženskih košulja-haljina koje su bile inspirirane svijetom Jadranskog mora i retro ilustracijama u kombinaciji s velikim točkama u boji. Nadalje, Robert opisuje kako su ove godine odlučili napraviti 4 priče. Prva je bila inspirirana divljim životinjama u bijelom, tamno plavoj i petrolej boji. Druga je bila s retro biciklom u konjak smeđim i ecru bojama, dok je treća bila „Tea time“ s retro ilustracijama tanjura i šalica u narančastoj, ercu i smeđim bojama. Posljednja je apstraktna kombinacija monokromije i multikolora.

levin_coco_apstract_dressshirt_women

„Rekla bih da je naš stil eklektično minimalistički, mješavina starog i novog, ravnih linija, vintage ilustracija, kombinacija boja i tkanina, prirodnih materijala što sve zajedno stvara vrlo zanimljivu cjelinu. Takav je i naš život i prostor u kojem živimo i stvaramo. Oduvijek me privlačila toplina, strpljivost i kvaliteta izrade vintage i etno uzoraka i namještaja, ali isto toliko je na mene imao utjecaj čistoća linija skandinavskog minimalizma,“ opisuje Sanja.

levin_coco_apstract_tshirt_women

Robert nam je opisao viziju brenda: „Isto tako velika inspiracija nam je Arts & Crafts (Arts and Crafts Exhibitions Society) pokret za umjetnost i obrt koji je bio međunarodni trend u dekorativnoj i likovnoj umjetnosti koji je započeo u Velikoj Britaniji i cvjetao u Europi i Sjevernoj Americi oko 1880. i 1920. Zagovarao je ekonomske i socijalne reforme i bio u suštini anti-industrijski. William Morris dijelio je Ruskinovu kritiku industrijskog društva i napadao modernu tvornicu, uporabu strojeva, podjelu rada, kapitalizam i gubitak tradicionalnih obrtničkih metoda, ali isto tako nije imao primjedbe na korištenje strojeva dok su ti strojevi proizvodili kvalitetu koja mu je bila potrebna. Zato nam je cilj i velik san da jednog dana imamo malu manufakturu Arts & Crafts, gdje bi se ručno printala i proizvodila odjeća po principima pokreta slow fashion.“

levin_coco_apsrkcia_multicolor_hoodie_unisex

Sanja: „Dakle, vizija nam se nije promijenila od samog početka do sada, samo je još više narasla. Naša životna misija je i misija našeg brenda. Živimo život onako kako mi želimo po svojim principima. Prije svega, najvažnije je da sve što radimo, radimo sa srcem i zakonima svemira i onda se sve želje ispunjuju.“

Sanji je uz posao svega onoga što nosi brend LEVIN COCO, hobi izrada loga i vizualnog identiteta za prijatelje i poznanike. Tako je i nastao logo brenda – zamišljajući ga kao jednostavnog da bi se posljedično mogao uklopiti u bilo koji uzorak koji ovaj dvojac stvara. Za inspiraciju Sanji i Robertu poslužili su etno i retro novinski papiri i reklamne tiskane ilustracije 19. do 20. stoljeća, a ujedno vole svaki slobodan trenutak provesti u prirodi koja je neiscrpni izvor inspiracije od kombinacija boja, svjetla, oblika, flore i faune do nekih nevidljivih svjetova.

levin_coco_apsrkcia_shirt_women_lemon_I

Što se tiče procesa izrade produkata, kao što je to već spomenuto, riječ je o tehnici sitotiska čiji su se počeci razvili u Kini tijekom vladavine dinastije Song (960.-1279.), koja se kasnije proširila na druge azijske zemlje, poput primjerice u Japan, gdje su onda razvijene nove metode. Početak procesa je početna ideja i ilustracija, zatim slijedi skica i ilustriranje koje se grafički obrađuje i spaja u uzorak za printanje velikih formata.

Robert kaže: „Mi smo izabrali ručni print sitotiskom velikih formata zato što smo oboje zaslužni za print. Za velike formate printanja sitotiskom potrebne su 2 osobe za manipulaciju. Stol na kojem printamo dugačak je 7, 5 metara, a širok 1, 60 metara, dok su ramovi na šablonama pretežno dužine 1, 50 metara, širine 0, 70 metara pa sa svake strane rama mora biti po jedna osoba da se ram može pomicati po dužini stola i da se boja može vuči rakelom po šabloni.“ Boje koje koriste su na vodenoj bazi, a svaka se miješa po Pantone katalogu. Nakon toga se radi ram, tj. šablona preko koje se otiskuje uzorak. Zadnja i nama najmilija stavka je otisak uzorka na tkaninu. Ako je šablona napravljena kako treba i sve ide glatko, onda smo jako sretni. Cijeli taj proces može trajati 2 – 4 tjedna, a samo otiskivanje tkanine nekoliko dana ovisno o tome koliko je metara potrebno za izradu proizvoda. Nakon toga, tkanina se nosi na šivanje u lokalne male tekstilne proizvodnje. Neki od proizvoda se prvo šivaju pa tek onda tiskaju zbog oblika ilustracije.“

levin_coco_apsrkcia_shirt_women_alian

Tkanine koje ovaj dvojac upotrebljava su isključivo od prirodnih sirovina. Najviše se upotrebljava pamuk i lan. Sanja i Robert tkanine nabavljaju od malih obiteljskih proizvođača tekstila u EU i tako pružaju potporu lokalnim proizvođačima i ono najvažnije, kako kažu, znaju podrijetlo same tkanine. „Već smo poznati po tome što koristimo sirovi nebijeljeni pamuk i od ove godine imamo jedan dio proizvoda koji su izrađeni od organskog pamuka. Pri nanošenju boje ili uzorka na tkaninu koristimo ručnu tehniku otiskivanja sitotiskom, bez upotrebe automata i poluautomata tako da je naš proizvod 100% ručno rađen s iznimnom ljubavlju i strpljivošću.“

Osim što je brend LEVIN COCO eko-friendly, nosi i bitnu poruku o prirodi i opažanju malih stvari. Sanja komentira: „Kako živimo tako i radimo, to je naš moto tako da nam je i ovaj posao naš život i potpuno se dajemo u to. Stvaramo onako kako zamišljamo da bi naš život i naš vlastiti svijet trebao izgledati – tako da poštujemo prirodu i sve njezine zakonitosti jer nam je ona izvor velike inspiracije.“

86485925_2843800412324067_8343567111758544896_o

Rekao bih da je dosta izazovno biti umjetnik i dizajner, uz to i mali proizvođač, marketinški menadžer, ekonomist, fotograf, stilist, idealist… Moraš biti multifunkcionalni superčovjek koji radi sve. Tako da malo vremena ostane za samo stvaranje uzoraka, printanje i nove modele. Ali mislim da se svijet i svijest ljudi pomalo mijenja i da pomalo uviđaju probleme koje nosi velika industrija. Sve se više okreće kupnji kvalitetnijih i s ljubavlju stvorenih proizvoda lokalnih umjetnika i dizajnera, malih biznisa.“

Zanimljivo je spomenuti i fotografije produkata brenda LEVIN COCO, gdje su Robert i Sanja bili modeli za vlastite proizvode. Robert: „Izazovima su i nastale naše nove fotografije koje su bile fotografirane u ovo doba karantene. Odlučili smo ih sami fotografirati i sami smo bili modeli na fotografijama. Ideja je bila pomalo futuristička – naše viđenje čovjeka budućnosti koji je superčovjek, samo svoj i jedinstven u svojoj jedinstvenosti spojen sa svemirom i samim sobom.“

89781456_2893386760698765_3416109170674368512_o

Kolekcijom dominiraju prozračne muške košulje od lana stvorene da privuku pažnju, a osvajaju ljetnim printevima i koloritom. Uz njih LEVIN COCO stavio je naglasak na šarene T-shirtove, nezaobilazni ljetni klasik namijenjen muškoj i ženskoj publici. Tu su i košulje-haljine, komad stvoren za bezbroj coolerskih outfita bilo da se ih nosi na ravnu obuću ili upečatljive sandale na petu. Sve možete pronaći na internetskoj stranici www.levincoco.com ili u koncept trgovinama u Hrvatskoj od kojih su za sada otvorene Bura u Rijeci, Croatia in a box u Rijeci i Take me home u Zagrebu, gdje je dostupan dio ponude LEVIN COCO.

Komentari