„Izuzetno sam ponosan što danas imam čast dočekati najveći brod u povijesti ne samo AGCT- a već i cijele riječke luke.“, komentirao je Alessandro Becce, izvršni direktor AGCT- a. Gerda Maersk prvi je kontejnerski brod koji je u sklopu novog zajedničkog servisa brodara Maersk line i MSC jutros privezan na Brajdici.
Pressicu je otvorio Vojko Obersnel prigodnim zahvalama i komentirao kako uspostava novih direktnih servisa prema Dalekom istoku, ali i prema Turskoj, predstavlja značajan korak u daljnjem razvoju Rijeke. „Ovim projektom Rijeka se dodatno pozicionira na globalnom tržištu gdje po svim svojim karakteristikama i prednostima ionako pripada.“, dodao je Obersnel. Naime, dva najveća svjetska kontejnerska brodara Maersk line i MSC prošle su godine zaključili Ugovor na rok od 10 godina kojim su dogovorili povezivanje tržišta Azije, Europe i SAD-a, a oba su brodara za projekt angažirali 193 broda na 22 brodske linije s ticanjem 77 svjetskih luka. Za Rijeku je svakako važno da su brodari prepoznali potencijal riječke luke i uključili ju u svoj tjedni servis, pruživši tako Rijeci mogućnost da svojim poslovnim partnerima omogući najbržu vezu s najvažnijim izvoznim i uvoznim tržištima za Daleki istok. Ravnatelj Lučke uprave Rijeka dr. sc. Vlado Mezak rekao je kako se investicijama Lučke uprave Rijeka u razvojne projekte ostvarilo proširivanje kapaciteta na kontejnerskom terminalu Brajdica za prihvat najvećih brodova, te je konačno omogućeno poslovanje sa najvećim svjetskim brodarskim linijama i pripadajućim brodovima G- klase.
Znakovito jest da se ovim novim servisom otvaraju velike mogućnosti privlačenja dodatnih tereta, poglavito iz zemalja srednje Europe. Ovdje se naročito ističu Mađarska i Slovačka, ali i ostala tržišta koja prirodno gravitiraju Rijeci.
Inače, tvrtka Jadranska vrata d.d. ili Adriatic Gate Container Terminal osnovana je 2001. godine kao tvrtka- kći Luke Rijeka te postaje koncesionar kontejnerskog terminala Brajdica, a 2011. godine u AGCT ulazi strateški partner ICTSI koji za cilj ima AGCT učiniti strateškom lukom za konteinerski promet tržišta srednje i jugoistočne Europe.
Lana Klobas
Komentari