Citroen Maserati

610

Današnji automobili definitivno pate od nedostatka karizme. Zbog raznih sigurnosnih I ekonomskih razloga automobili danas izgledaju pomalo dosadno. U mnogo slučajeva različiti koncerni dijele jednake motore i platforme a često zajedno proizvode potpuno identične modele automobila pod različitim imenima.

Citroen Maserati ili točnije Citroen SM također je produkt kooperacije; francuskog dizajna-Citroen i talijanske mehanike-Maserati. Rezultat-Citroen SM predstavljao je impresivan spoj brzine, stila i individualnosti. Za razliku od današnjih automobila koji će za desetak godina završiti u kakvoj drobilici, Citroen SM iako nastao davne 1970. izgleda moderno i danas a njegovu udobnost nisu nadmašili ni današnji automobili.

Priča o SM-u počinje 1969. kada je Citroen preuzeo Maserati. Kako je tada Citroen želio ući u svijet super-sportskih automobila akvizicijom Maseratija riješeno je pitanje adekvatnog motora. Legendarni Citroen DS poslužio je kao dizajnerska osnova. također su sa DS-a preuzeti i mnogi sklopovi uključujući i hidropneumatski ovjes. Iznimno aerodinamični SM sa maksimalnom brzinom od 220 km/h je tada bio najbrži automobil sa prednjim pogonom.

Automobil je bio iznimno udoban za vožnju i idealno podešen za krstarenje u velikoj brzini. Hidropneumatski ovjes je imao šest nivoa za podešavanje visine. Hidropneumatika je asistirala i volanu koji je pri parkiranju i nižim brzinama bio lagan za okretanje kako bi automobil povećavao brzinu volan bi postajao krući. No, treba reći da je Citroen SM bio tehnološki kompleksan automobil, Masseratijev motor je bio sklon kvarovima pa je prodaja nakon uspješnog starta vremenom opadala. I sam Citroen je upao u financijske teškoće te je početkom sedamdesetih prešao pod okrilje Peugeota pa je proizvodnja SM-a prekinuta 1970.

Ukupno je prodano 12 920 SM-ova a dobro očuvani SM danas košta preko 20 000 eura. Citroenov bezvremenski dizajn osigurao je SM-u mjestu među samom kremom klasičnih automobila. Kako je nastao u isto vrijeme kada i Concorde Citroen SM se zbog jedinstvenog spoja brzina i stila smatra automobilskim ekvivalentom legendarnog zrakoplova. Svijet bez Concorda i Citroena SM je odista doima pomalo bezlično mjesto, ostaje nam jedino ponadati se da će ljudska imaginacija ponovo imati talenta da dizajnira slične automobile i zrakoplove poput SM-a i Concorda.

Motor:
aluminijski
MASSERATI V6
trostruki karburator
2670 cm3
180 KS
Maksimalna brzina: 220 km/h
Ubrzanje 0-100: 8,3 sekunde

Zoran Šijan

Komentari