Jesu li dizelaši ipak spašeni? Njemački izum mogao bi pomoći automobilskoj industriji

270
Imaju li dizel vozila budućnost?

Dizelaši su spašeni, tvrde u Boschu, najvećem svjetskom proizvođaču sklopova i uređaja za automobile.

Njemački gigant koji ima 402.000 zaposlenih predstavio je revolucionarni sustav pročišćavanja štetnih ispusta dizelskih automobila koji će omogućiti revoluciju odnosno smanjenje emisija zloglasnih dušikovih oksida (NOx) na razinu 10 puta manju nego što će biti ograničenje, prenosi Večernji list.

Ta vijest dolazi kao melem na ranu njemačkim proizvođačima automobila čiji se pogonski sustavi snažno temelje na dizelskim motorima. Oni su zbog varanja na testovima ispusta dušikovih oksida u milijunima automobila VW grupe, mogućnosti zabrane starijih dizelaša u središtima njemačkih gradova i općoj hajki na dizelaše kao ekološki neprihvatljive već izgubili milijarde eura. U perspektivi, njemačka bi autoindustrija, zbog skupog razvoja alternativnih pogona u kojem kaska za japanskom konkurencijom, izgubila i više. Primjerice, samo je VW u SAD-u morao isplatiti više od 30 milijardi dolara za kazne i odštete u vezi afere Dieselgate, a na odlagalištima stoje deseci tisuća vraćenih dizelskih automobila.

– Dizel ima budućnost. Danas želimo jednom za svagda stati na kraj raspravama o propasti dizelske tehnologije. Pomakli smo granice tehnički izvedivoga, dizelaši opremljeni našom najnovijom tehnologijom bit će svrstani u vozila s niskim emisijama, a ipak će ostati povoljna. Čvrsto vjerujemo da će dizelski motor i dalje imati važnu ulogu kao jedna od mogućnosti za mobilnost sutrašnjice. Sve dok se elektromobilnost ne probije na masovno tržište, bit će nam potrebni visokoučinkoviti motori s unutarnjim izgaranjem – rekao je Boschov glavni izvršni direktor Volkmar Denner.

Boschova nova dizelska tehnologija temelji se na dva glavna elementa. Novi turbopunjač ima prilagodljiv sustav upravljanja protokom zraka za motor koji brže reagira te recilkulira ispušne plinove pa se može voziti i dinamično bez porasta štetnih emisija. Drugi čimbenik je toplina. Da bi pretvorba dušikovih oksida bila optimalna, temperatura ispušnih plinova mora iznositi više od 200 Celzijevih stupnjeva, što će novi sustav moći ostvariti i u gradskoj vožnji bez ugradnje pomoćnog grijača od 48 volti.

Podsjetimo, dizelski auti emitiraju manje CO2 od benzinaca i u tom smislu su pogodniji prijevoz za globalnu ekologiju, ali problem im je mnogo veći ispust dušikovih oksida koji mogu uzrokovati ozbiljne posljedice za zdravlje ljudi. A što je s dizelašima, pogotovo spornima do Euro5 norme, koji su se proizvodili do 2015.? Oni će izgleda definitivno otići u povijest jer se njihova prilagodba ne isplati, a u Njemačkoj je otvoren put njihovoj zabrani u najzagađenijim dijelovima gradova, piše Večernji.

Komentari