Eksplozija oduševljenja bonnske publike: Povijesno gostovanje riječkog Baleta

25

„Nakon napetih šezdeset minuta uslijedila je eksplozija pljeska publike oduševljene izvrsnim ansamblom“, zaključuje u svom tekstu General-Azeiger, najtiražniji dnevni list u Bonnu i regiji, o izvedbi riječkog baletnog ansambla. Da je doista bilo tako i da je uspjeh jednako doživljen i s druge strane, potvrđuje i solistica riječkog Baleta Marta Voinea Čavrak koja je kratko sažela dojmove nakon povratka s povijesno važnog inozemnog gostovanja: „Gostovanje u Bonnu zaista je puno značilo za naš ansambl. Nakon toliko vremena plesanja za ograničen broj gledatelja, napokon smo plesali pred prepunim gledalištem i – doživjeli stajaće ovacije! Mislim da smo uistinu uspjeli zapaliti plamen u Bonnu!“

Jedan od najvećih međunarodnih uspjeha riječkog HNK Ivana pl. Zajca uopće ansambl Baleta je zabilježilo u njemačkom Theatre Bonn, preciznije Oper Bonn, gdje su dvije večeri za redom, 25. i 26. rujna izveli uspješnicu „Plamteća voda“ / „Burning water“ u okviru niza gostovanja „Highlights des internationalen tanzes“ koji pred bonnsku publiku dovodi najbolje plesne i baletne predstave svjetske produkcije, što je već samo po sebi veliki uspjeh.

Predstavu koreografa Andonisa Foniadakisa o kontrastnoj prirodi vode, izvoru života i razornoj sili, publika u posve ispunjenom gledalištu s više od tisuću mjesta ispratila je stajaćim ovacijama. Posebno ju je intenzivno doživjela pa čak, kako to ističe kritičar E. Einecke-Klövekorn u Bonner General- Azeiger-u, i bolno jer su, između ostalog, u ovoj regiji poplave uništile domove nekima od njih.

U istoj kritici, pod naslovom „Tanz der Elemente“ / „Ples elemenata“, istaknuto je kako se „od 14 plesača zahtijeva fleksibilnost, okretnost, izdržljivost što često prelazi  u zahtjevne akrobatske podvige“, te da „ansambl u kratkim vatrenim kostimima pleše kao da je riječ o borbi za život, uz silovitu techno glazbu“ i kako su „tijela u paklenom scenariju, u divljem tempu uz strastvenu energiju, pogurana  na granicu fizičke izdržljivosti.“

Na kraju kritike E. Einecke-Klövekorn zaključuje: „Iznad svega, intenzivni pokret plesnog teatra prikazao je ultimativno vizualno snažan konflikt osnovnih oprečnosti u prirodi i u svijetu ljudskih osjećaja.“

Carlos Huerta Pardo, Tea Rušin, Maria Matarranz de las Heras, Anca Zgurić, Marta Voinea Čavrak, Michele Pastorini
Carlos Huerta Pardo, Tea Rušin, Maria Matarranz de las Heras, Anca Zgurić, Marta Voinea Čavrak, Michele Pastorini

A o tome što ovo gostovanje kojim se riječki Balet još jače pozicionirao na mapi europskih i svjetskih plesnih ansambala i događanja, ravnateljica Maša Kolar kaže:
Bez obzira na moju ljubav prema ansamblu i uvjerenje da je riječki baletni ansambl grupa jakih plesača izvanredne tehnike, no različitog karaktera i senzibiliteta koji su se vođeni vlastitim afinitetom našli upravo u ovom trenutku u Rijeci, svjesna sam koliko je nužno uvijek iznova pozicionirati se na internacionalnoj karti i tržištu i zbog sagledavanja i odmjeravanja svojih snaga. Poziv na gostovanje značio je veliki  izazov. Tu ne mislim na natjecateljski duh odmjeravanja snaga već na suradnički, onaj koji plesnu umjetnost vidi kao pulsirajuću i rasplesanu kritiku društva ovog našeg vremena i prostora. Izuzetno je važno biti u dijalogu s međunarodnom publikom. To je istodobno i šansa da komunikacijom preoblikujemo i svoje uvriježeno mišljenje, afinitet i razumijevanje suvremene umjetnosti i suvremene kulture. Ovo gostovanje, ujedno i prva ovosezonska baletna predstava, vjetar nam je u leđa da motivirani i puni optimizma krenemo dosezati nove vrhove naše prelijepe umjetnosti.“

U Bonnu su plesali članice i članovi riječkoga Baleta Tea Rušin, Marta Voinea Čavrak, Ksenija Krutova, Laura Orlić, Maria Matarranz de las Heras, Mao Fujita, Laura Orlić, Tilman Patzak, Michele Pastorini, Nicola Prato, Ali Tabbouch, Jody Bet i Svebor Zgurić. Za kraj donosimo dojmove nekoliko njih.

“Nikad ne znaš što očekivati na gostovanju u nepoznatom gradu; kao plesači želimo zaslužiti poštovanje nove publike, prepoznavanje našeg truda i rada, da se publici predstava dopadne…   Bonn je ispunio sva naša očekivanja – od dočeka u bonnskom Kazalištu, uvjeta do predivne i tople publike. Srca su nam prepuna i osobno sam iznimno ponosan.  Mislim da je ovo za nas i naš ansambl bio izuzetan uspjeh“, kaže prvak Baleta Michele Pastorini.

Svoje je dojmove i solistica Tea Rušin prožela oduševljenjem: „Njemačka publika nas je prihvatila široko otvorenih ruku i još otvorenijeg srca.  Ovo ću gostovanje pamtiti po prekrasnom aplauzu i ovacijama. Sve je grmjelo od velikog pljeska.  Bilo je nevjerojatno po prvi put u zadnjih godinu i pol plesati na sceni pred prepunim gledalištem.  Bilo je emotivno, prekrasno, zabavno… jedan veliki podsjetnik da sav naš trud kao i svakodnevna buđenja u bolovima i modricama imaju smisla kada dopremo do srca ljudi koji nas gledaju. Publika je osjetila našu ljubav prema plesu, prema predstavi, ljubav koju unutar ansambla imamo jedan za drugoga.  Mislim da smo jedna super ekipa mladih, veselih plesača i da smo razveselili Bonn.“

„Posebno sam sretan i počašćen prijemom bonnske publike. Izmamili smo dug aplauz sa stajaćim ovacijama što me podsjetilo na razlog zbog kojeg radim ovaj posao – da poklonim nešto pozitivno ljudima oko sebe“, kaže solist Tilman Patzak dok inspicijentica, nekadašnja riječka plesačica, Anca Zgurić zaključuje: „Ostali smo zadivljeni Kazalištem u Bonnu – izgledom, opremljenošću kao i publikom. Bonnski kolege su nas iznimno lijepo i susretljivo dočekali. Plesači su bili odlični! „Plamteća voda“  i njihovu je publiku podigla na noge. Ukratko, predivno iskustvo!“

Riječki Balet ponovno možete vidjeti na pozornici „Zajca“ 1. i 4. listopada kada izvode još jednu svoju uspješnicu „Čipku“ u koreografiji Maše Kolar. U listopadu ne propustite ni „Posvećenje proljeća“ Igora Stravinskog također u koreografiji Maše Kolar. U studenome „Odiseju“, a u prosincu, naravno, „Orašara“.

Komentari