Talijanski grad ograničio brzinu vožnje na 30 km/h: Građani bijesni

91
bolonja

Draguljar Sergio Baldazzi je u srijedu ujutro bio na putu za posao u središtu Bologne kada je ugledao dva prometna policajca koji su držali znakove koji su označavali maksimalno ograničenje brzine od 30 km/h.

Baldazzi je vozio 25 km/h, a dok je nastavljao svoje putovanje, ubrzao je te naišao na još jednu policijsku jedinicu, ovaj put s kamerama za mjerenje brzine.

Baldazzi je sada poznat po tome što je prva osoba u gradu Emilia-Romagna koja je dobila kaznu za prebrzu vožnju nakon što su čelnici na snagu donijeli žestoko osporavani koncept Città 30 (Grad 30) u nastojanju da smanje prometne nesreće, kao i onečišćenje zraka i buku.

Bologna je prvi veliki grad u Italiji koji je donio takvu mjeru, koja se odnosi na njegovu mrežu glavnih gradskih cesta

“Znao sam da je to prvi dan pravila, ali ipak sam išao samo 39 km/h i sada držim medalju jer sam prvi kažnjen”, rekao je Baldazzi za Guardian.To je stvarno malo smiješno.

Brzo je platio kaznu od 29 eura jer ako se kazna ne podmiri u roku od pet dana, penje se na 42 eura.

Ograničenje od 30 km/h izazvalo je bijes među nekim vozačima u gradu, gdje je gradonačelnik Matteo Lepore već zabranio promet u području oko gradskog “kosog tornja”, nazvanog Garisenda. Na tom mjestu se testiranja provode zbog straha jer se srednjovjekovna struktura nesigurno naginje.

Na dan koji su lokalne novine nazvale “dan D”, povorka automobila zaustavila je promet u znak prosvjeda, dok su taksisti prijetili povećanjem cijena kao odgovor na to što su bili prisiljeni voziti sporije. Prosvjed vozača ispred gradske vijećnice planiran je za petak poslijepodne – ako vrijeme dopusti – dok Leporeovi desničarski protivnici planiraju referendum na tu temu.

“U Bologni je trenutno puno bijesa”, tvrdi Andrea Spettoli, jedan od organizatora prosvjeda. “Problem nije samo kažnjavanje – ovaj zakon potpuno mijenja živote.”

Spettoli je rekao da je preplavljen pozivima ljudi koji govore da zbog novog ograničenja brzine kasne, bilo da dolaze na posao ili odvoze djecu u školu. “Jedan mi je radnik rekao da više nema vremena voziti se kući na ručak, pa se mora zadovoljiti sendvičem”, dodao je Spettoli.

Prethodno je ograničenje brzine bilo 50 km/h

Vozači autobusa također su izrazili zabrinutost da bi sporija brzina mogla poremetiti vozni red, dok su drugi tvrdili da bi marljivo praćenje brzinomjera umjesto ceste moglo povećati nesreće.

Administracija Leporea nadahnula se iz drugih europskih gradova, uključujući Bruxelles, Pariz i Graz u Austriji, koji imaju slične mjere od 1992. Više od polovice cesta u Londonu ima ograničenje od 32 km/h.

Pristaše poteza Bologne tvrde da će se vozači postupno prilagoditi promjeni kao što su učinili na drugim mjestima i da će trebati vremena da mjera urodi plodom.

Valentina Orioli, vijećnica Bologne za mobilnost i javne prostore, rekla je da je uprava uvjerena da će vožnja brzinom od 30 km/h donijeti dobrobiti gradu. Rekla je: “Kao što se pokazalo u drugim gradovima koji već godinama imaju ovu mjeru, kontrole i sankcije tiču se svih sudionika u prometu jer funkcioniranje Citta 30 zapravo ovisi o tome svi poštuju pravila.”

 

Komentari