Stiže alternativa vjeronauku – Novi predmet zvat će se “Kritičko mišljenje”

84

Vjeronauk je u hrvatske osnovne i srednje škole ušao prije 30 godina, a kao alternativa njemu u srednje škole 1995./1996. godine uvedena je etika. Sada će i u osnovnim školama biti uvedena alternativa vjeronauku. Vjeronauk u aktualnoj školskoj godini pohađa ukupno380.695 učenika, odnosno 84,5% ukupnog broja učenika. Na jugu Hrvatske više od 90% učenika pohađa vjeronauk, a u Istri svega 55%.

Naime, ministar Fuchs, na prijedlog Ekspertne radne skupine za provedbu kurikularne reforme, u petak je objavio javni natječaj za izbor kandidata za članove radne skupine za izradu nacrta prijedloga kurikuluma nastavnog predmeta “Kritičko mišljenje”, piše Slobodna Dalmacija.

Predmet Kritičko mišljenje bit će svojevrsna „filozofija za male“, a riječ je o predmetu društveno-humanističkog usmjerenja. Kritičko mišljenje bi u osnovne škole moglo biti uvedeno najranije 2023./2024. godine.

„U suvremenom svijetu, u kojem je informacija dostupna uz pomoć nekoliko “klikova mišem” na osobnom računalu… učenike treba podučiti i naviknuti da u mnoštvu dostupnih informacija prepoznaju i upotrijebe one koje su im korisne, bilo u instrumentalnom ili orijentacijskom smislu“, navodi se u obrazloženju svrhe i opisa predmeta. Predmet će pokriti gotovo sva područja o kojima uopće možemo misliti, a tri najčešća bit će etičko-vrijednosno područje, društveno-socijalno i upoznavanje i promišljanje o novim/nepoznatim pojmovima.

Među odgojno-obrazovnim ciljevima učenja i poučavanja koje učenici trebaju usvojiti u ovom predmetu navode se, uz ostalo, upravljanje vještinom za izgradnju vlastitog mišljenja, odabir valjanih argumenata u raspravama u nastavi i u svakodnevnom životu, prihvaćanje argumenata sudionika kako bi se zajednički došlo do kvalitetnog rješenja bez potrebe za dominacijom vlastitog mišljenja, razvoj jezičnih kompetencija, vještina kritičkog zaključivanja, izgradnja samopouzdanja i samopoimanja sebe kao autonomnog samomislećeg bića, a djeca bi trebala naučiti i kako koristiti one vještine kojima će lakše rješavati kompleksne probleme, analizirati i vrednovati tuđa mišljenja, biti kreativniji, originalniji, prilagodljiviji situaciji, fleksibilniji, tolerantniji na stres, javlja Slobodna Dalmacija.

L.B.

Komentari