Kupujete rabljeni automobil? Pripazite!

141

Jedan od elemenata kojim se određuje cijena rabljenog automobila jest kilometraža. Manipulacija kilometražom u svim ozbiljnim državama kazneno je djelo. Međutim, kilometraža nije jedino loše što se može pronaći kod rabljenih automobila.
Prometni stručnjak Željko Marušić upozorava na opasnost kod kupnje rabljenog automobila iz uvoza:

„Javljaju mi se ljudi kojima se zračni jastuci nisu otvorili, a platili su i 50 000 eura za rabljeni automobil u zemlji Europske unije. I sad zamislite da vam se dogodi nesreća, a zračni jastuci vam se ne otvore. Pa taj vas auto doslovce može ubiti što je puno gore od namještanja kilometraže. Također taj automobil kojemu nedostaju zračni jastuci negdje je slupan pa zakrpan, ali naravno nitko nije htio plaćati još tisuće eura da bi ih ugradio. I onda čovjek jeftino kupi taj auto i misli da je dobro prošao, a na gubitku je novčano i na svaki drugi način jer može izgubiti glavu. Nema načina da se na oko vidi da neki automobil nema jastuke jer prevarant je, pojednostavljeno rečeno, stavio dio koji šalje ‘fejk’ signal i senzori koji bi trebali javiti da nema jastuka ne reagiraju.“

Zabilježeni su i slučajevi skidanja ispravnih zračnih jastuka i prodaja istih na crnom tržištu, a u rabljeni automobil ugrađuju se već iskorišteni zračni jastuci. Željko Marušić objašnjava:

„Pri sudaru, čak i manjeg intenziteta, ako se otvori zračni jastuk, cijena popravka leti u nebo. Naime, uz sklop zračnog jastuka i njegovu oplatu u volanu ili armaturi treba izmijeniti i sustav za aktiviranje te elektronički-inercijski senzorni sustav i upravljački elektronički modul. Ako se sve ne učini kako treba, na instrumentnoj ploči gori lampica sustava zračnog jastuka. No, budući da su u pitanju veliki troškovi, mnogi potom radi štednje kod elektroničara trajno ugase signalnu lampicu, a u kućište vrate iskorišteni zračni jastuk i samo stave novi plastični pokrov.“

Jedan od savjeta Željka Marušića je da se rabljeni automobil ne kupuje od pojedinca u inozemstvu. Radije kupite auto od domaćih tvrtki koje ih uvoze. Takve tvrtke neće riskirati uvoz automobila s greškama jer mogu propasti ako dođu na loš glas. Nadalje, obavezno provjerite unutrašnjost vozila gdje se nalaze poklopci te vizualno utvrdite ako postoje tragovi oštećenja ili pokazatelji da su neki od dijelova uklonjeni. Provjerite i instrument ploču te funkcionalnost upaljenih signalnih lampica. U nekom od ovlaštenih servisa provjerite ukoliko su na rabljenom automobilu rađeni veći popravci ili ukoliko postoje neke druge kardinalne greške koje nisu vidljive na instrument ploči. Još jedna bitna stavka jest provjera ukoliko je automobil redovito servisiran. To se čini uvidom u servisnu knjižicu. Naposljetku, provjerite vjerodostojnost dokumentacije rabljenog vozila poput prometne dozvole, COC dokumenta, potvrde proizvođača i sl. Ostatak potrebne dokumentacije za provjeru možete pronaći na poveznici www.cvh.hr

Izvor: Slobodna Dalmacija

Komentari