Sve više kupujemo online

Hrvatska slijedi svjetske trendove rasta paketskog prometa i e-commerca

135

U odnosu na prošlu godinu, broj paketa poslanih u inozemstvo porastao je za čak 96%, dok je broj prispjelih porastao za 70% u odnosu na 2013. Znatno raste i paketski promet temeljen na internet kupovini putem različitih portala, pogotovo iz Kine, odakle se promet prispjelih pošiljki povećao za 42%.

Građani iz Kine najviše naručuju punjače, maske za mobitele te jeftini nakit.

To su podaci koje je nedavno objavila Hrvatska pošta. Ovom trendu vjerojatno su doprinijele pogodnosti koje je HP mogla pružiti korisnicima po ulasku u EU, poput smanjenja cijena paketa te brže međunarodne dostave. Krajem godine Hrvatska pošta trebala bi ući u ECIP, E-commerce Interconnect Programme, što bi trebalo sniziti cijenu i smanjiti rokove dostave paketa iz EU, SAD-a, Kanade, Australije i Novog Zelanda.

Pozitivno je to što građani imaju sve više povjerenja u online kupovinu.

Prošlogodišnji podaci Eurostata pokazivali su da Hrvati nemaju naviku kupovanja na internetu, već se na njemu prije svega informiraju. Prema udjelu online kupnje Hrvatska je slična Njemačkoj i Austriji, te zanimljivo, ispred Italije. Najveći udio e-trgovine u prihodima bilježe tvrtke u Irskoj – 52%. Europski prosjek je 15%.

No, ako je suditi po podacima s početka teksta, trendovi za Hrvatsku se mjenjaju i to bi svi oni koji imaju web trgovine (ili bi ih mogli imati) na svojim stranicama trebali imati na umu.

B.Ž.

Komentari