Finski edukacijski stručnjaci konstantno rade na poboljšanju sveukupnog školskog sustava, a najnovija odluka finske vlasti tiče se izbacivanja tradicionalnih školskih predmeta iz kurikuluma.

Ideja reforme je da učenici svakom predmetu, događaju i fenomenu pristupaju interdisciplinirano iz više područja i perspektiva na ležerniji način. Tako će stariji učenici, od 16 godina na dalje, moći izabrati što ih točno zanima i što žele proučavati shodno njihovim ambicijama i planovima za budućnost.

Primjer, umjesto učenja cijelog kurikuluma iz kemije, učenici će moći staviti fokus na ono što ih konkretnije zanima, poput engleskog jezika, koji će biti u sklopu tečaja koji kombinira i ekonomiju i komunikacijske vještine.

Učenici će zajedno s učiteljima surađivati u malim grupama i raspravljati o temama, čime se mijenja i tradicionalni format komunikacije učitelj-učenik, a fokus se usmjerava na kolektivni rad.

Iako je više od 70% učitelja u Helsinkiju prošlo pripremni rad, očekuje se da će promjene biti završene do 2020. godine, a kao rezultat i veće plaće učiteljima.