Najveći solarni teleskop u Europi snima najsitnije detalje ikad zabilježene Sunčeve površine

Objavljene su nevjerojatne nove fotografije površine Sunca, za koje se vjeruje da su među najdetaljnijim ikad snimljenim. Snimio ih je teleskop GREGOR, najveći solarni teleskop u Europi i apsolutno su zapanjujuće.

Pojavivši se u časopisu Astronomy & Astrophysics, teleskop je uspio jasno uhvatiti detalje promjera tek 50 kms i pokazao je staničnu strukturu površine Sunca izvanredno detaljno. Snimljene slike navodno su ekvivalent promatranju igle na nogometnoj podlozi u visokoj razlučivosti s udaljenosti od 1 km. GREGOR teleskop na španjolskim otocima Tenerife posebno je ažuriran i poboljšan u svrhu zavirivanja u zvijezdu našeg Sunčevog sustava i zasigurno možemo reći da je to vrijedilo iz dobivenih rezultata.

Dr. Lucia Kleint, jedna od voditeljica projekta, izjavila je: “Ovo je bio vrlo uzbudljiv, ali i izuzetno izazovan projekt. U samo godinu dana u potpunosti smo redizajnirali optiku, mehaniku i elektroniku kako bismo postigli najbolju moguću kvalitetu slike.” Dok je dr. Svetlana Berdyugina, profesorica na Sveučilištu Albert-Ludwig u Freiburgu dodala: “Projekt je bio prilično rizičan jer takve nadogradnje teleskopa obično traju godinama, ali sjajan timski rad i pomno planiranje doveli su do ovog uspjeha. Sad imamo snažan instrument za rješavanje zagonetki na Suncu.”

Kaže se da su sve stanice zarobljene na površini Sunca jednake veličini Teksasa, što pokazuje koliko je nebesko tijelo ogromno. Tim je otkrio da su djelomično zahvaljujući karanteni uspjeli napraviti proboj potreban za poboljšanje teleskopa do razine koja je mogla snimati fotografije na jasan način. Tim se našao nasukan na otoku dok se svijet zaključavao i tada su, bez ičega drugoga nastavili raditi, razradili to što su zamjenom dva optička elementa u teleskopu mogli stvoriti puno jasniju sliku. Takav bi proboj sada vjerojatno mogao omogućiti timu da dalje istražuje ponašanje i evoluciju Sunca, uključujući evoluciju Sunčeve pjege, strukturu sunčeve plazme i kako Sunčevo magnetsko polje djeluje.

Izvor: Thinking Humanity