Poznati kubanski tenor ponovno u „Zajcu“: Koncertna večer Bryana Lopeza Gonzaleza

95
Bryan Lopez Gonzalez

Nakon što ga je riječka publika upoznala  kao Romea u Gounodovoj operi „Romeo i Julija“ te Rinuccija u Puccinijevoj operi „Gianni Schicchi“, Bryan Lopez Gonzalez, jedan od najcjenjenijih i najperspektivnijih lirskih tenora mlade generacije koji osvaja operni svijet, u riječkom će se „Zajcu“ predstaviti i koncertom vokalne lirike, u subotu 27. siječnja 2024. s početkom u 19.30 sati.

Uz glasovirsku pratnju Viktora Čižića, u prvom će dijelu koncerta izvoditi solo pjesme ljubavne tematike, Tre sonetti di Petrarca / Tri Petrarkina soneta, bujne, strastvene i romantične pjesme Franza Liszta. A potom pjesmu  “Musica proibita” (“Zabranjena glazba”) po kojoj se danas pamti talijanski skladatelj Stanislao Gastaldon. Autor je za još uvijek jedno od najpopularnijih glazbenih djela u Italiji napisao i stihove.  “Musica proibita” postala je glavnim repertoarom tenorskih koncerata, a mnogi su je poznati tenori i snimili tijekom godina, od Enrica Carusa i Beniamina Giglija, preko Maria Del Monaca i Maria Lanze do Joséa Carrerasa  i Andree Bocellija . Na kraju prvog dijela koncerta kubanski će tenor izvesti i Quattro canzoni d’Amaranta  još jednog talijanskog skladatelja, Francesca Paola Tostija na stihove Gabrielea D’Anunzija.

Drugi dio koncerta donosi omiljene arije i jedan duet iz poznatih opera, Mozartove opere „Cosi fan tutte“, Donizettijevog „Ljubavnog napitka“ i Puccinijeve opere „La boheme“. Upravo će duetom iz ove opere Soave fanciulla i završiti program koncerta kada će se poznatom tenoru pridružiti i njegova gošća, članica riječkog opernog ansambla, sopranistica Gabrijela Deglin.

Bryan Lopez Gonzalez zvjezdani je status dosegnuo već na rodnoj Kubi, gdje je kao najbolji student generacije odmah postao prvim solistom Nacionalnog kubanskog kazališta. Njegove interpretacije združene s atraktivnom scenskom pojavom brzo su mu osigurale odlazak u Južnu Ameriku, SAD, a potom i Europu te daljnji uzlet sada već međunarodne karijere. Izuzetne interpretacije vodećih uloga u Mozartovim operama kao i velikih uloga talijanskog belcanta osigurale su mu reputaciju vrhunskog pjevača kojeg svakako treba čuti  i vidjeti. Negovu karijeru i nastupe prate medijski napisi i ocjene poput “Vrhunski tenor s nevjerojatnim visinama i ogromnom muzikalnošću”  ili “Mlad i iznimno dobrog izgleda predodređen je za velike uspjehe”.

Među njegovim novijim uspjesima su nastupi kao Tito u Washingtonskoj operi, Grof Almaviva u Nacionalnoj operi u Cluju (Rumunjska), Ernesto u Theatre Krefeld und Mönchengladbach (Njemačka), Carlino u Fioravantijevoj operi „Le cantatrici villane“ na Festivaul Arezzo Raro (Italija) te  njegov trijumfalni debi u ulozi  Lindora u Rossinijevoj  „L’Italiane in Algeri“ u Ljubljanskoj operi i u Livornu u Italiji.

Komentari