Danas ujutro održana je radionica na kojoj su Sanjin Kirigin, direktor Energa, njegov zamjenik Marko Križanec, te direktor Sektora topline, Vatroslav Jukić, okupljenim novinarima prezentirali rezultate svojih istraživanja i iskazali želju da, u suradnji s građanima, Energo postane pristupačniji svima.
Izjavili su pritom da ih je itekako potresla kriza koju su doživjeli u javnosti nakon što su građani počeli protestirati zbog skupih cijena grijanja. Žao im je što se slika u javnosti teško mijenja pa tako mnogi ne uočavaju pomake koje se Energo potrudio napraviti u proteklih pet godina.
Objasnili su da nije sve crno-bijelo te da su u čitav proces uključeni i drugi faktori osim njih. Primjerice, cijena centralnog grijanja sastoji se od infrastrukture koja je pod nadzorom regulatora te od cijene energije koja ne ovisi o njima već o tržištu.
Treba napomenuti i da država sufinancira samo, primjerice, određen postotak u nabavi nekog novog stroja, no troškove iz mjeseca u mjesec snosi sam Energo.
Trenutno je posvuda u tijeku liberalizacija tržišta. Od 1. travnja 2020. godine nastupit će djelomična, a od istog datuma 2021. godine potpuna liberalizacija tržišta plina za kućanstva, a sve s ciljem ukidanja monopola. Po uzoru na telekome, objasnili su čelnici Energa.
Naglasili su koliko je u svemu tome važna uloga samih stanara. Oni su ti koji odlučuju, primjerice, ugraditi razdjelnike i mogu se organizirati kako bi kvalitetnije rasporedili troškove unutar same zgrade. Najvažniji je upravo dogovor kojim bi se izbjegle neugodne situacije poput onih u kojima stanari moraju plaćati i troškove grijanja svojih susjeda koji ne plaćaju grijanje. Kako su objasnili Križanec i Jukić, to je zapravo jednako besmisleno kao da ne žele svi stanari plaćati lift ili popravak krova – ako ne i više, jer grijati se zaista moraju svi. U interesu je svih stanara da se svi griju na isti način te sudjeluju u plaćanju, čime bi se izbjegla drastična variranja u cijeni grijanja između stanara te između pojedinih zgrada.
Kao najvažniji ciljevi naglašeni su povećanje broja korisnika te unapređivanje tehnologije i automatizacija u proizvodnji što bi na koncu dovelo i do toga da Energo za sve bude jeftiniji.
Također, iznimno je važno, naglasili su Kirigin, Križanec i Jukić, objasniti ljudima kako da se bave svojim centralnim grijanjem. Ništa ne pada s neba, rekao je Križanec, no educiranje, pa i ulaganje, u ovom se slučaju isplati.









































