U Splitu se zatvara Booking.com – Nitko nije ni znao gdje se nalazi

57

Booking.com jedna je od vodećih svjetskih online platformi za rezervaciju smještaja, a sada zatvara svoj ured u Splitu. Na području Hrvatske Booking u 2019. godini ima zaposleno 64 djelatnika, od toga je u Splitu nešto manje od 10 djelatnika, a svoja vrata otvorili su prije 4 godine. Bookingu je dobit kontinuirano rasla iz godine u godinu, a u 2019. godini imali su preko 28 milijuna kuna dobiti bruto. Split je do pojave koronavirusa bio jedno od najbrže rastućih tržišta Booking.coma, a na području Splita nudilo se preko 30 000 smještajnih jedinica. Ipak, o zatvaranju Booking već se danima šuškalo. Prema njihovom priopćenju, Booking.com planira broj zaposlenih smanjiti za 25 % diljem svijeta. Za Slobodnu Dalmaciju iz Bookinga posredstvom PR agencije Dialog-komunikacije kazali su:

U kolovozu smo najavili kako ćemo zbog devastirajućeg utjecaja COVID-19 krize biti primorani na globalnoj razini smanjiti broj zaposlenika. Nažalost, možemo potvrditi kako su zaposlenici u našem splitskom uredu također pogođeni najavljenim promjenama u poslovanju. Promjene koje se događaju u Hrvatskoj dio su globalne rekonstrukcije poslovanja koja će utjecati do 25 posto Booking.com zaposlenika širom svijeta. Iako smo napravili sve što smo mogli kako bi sačuvali što više radnih mjesta, zbog značajnog smanjenja broja putovanja i malih mogućnosti da u idućih nekoliko godina situacija na tržištu bude kakva je bila prije COVID krize, na našu veliku žalost, kao i mnoge druge kompanije u putničkom sektoru, morat ćemo dodatno restrukturirati našu organizaciju poslovanja, kako bi se prilagodili novim uvjetima u industriji putovanja u skladu s našim predviđanjima.“

Turistička zajednica Splita o zatvaranju Bookinga u Splitu nije znala. Direktorica splitske Turističke zajednice Alijana Vukšić kazala je: „Službenu obavijest o zatvaranju ureda nismo dobili. Booking.com izuzetno je važna online platforma za rezervaciju smještaja i sigurni smo da zatvaranje ureda neće utjecati na kvalitetu rada i pružanje usluga svojim korisnicima.“

Također, ni u Turističkoj zajednici Splitsko-dalmatinske županije nisu ništa službeno čuli o zatvaranju Booking, već samo glasine. Direktor Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije Joško Stella za Slobodnu Dalmaciju kazao je: „Oni su i do sada veliki dio posla s partnerima odrađivali preko online platforme, te e-maila i telefona, tako da se u tom smislu puno toga neće promijeniti. Čak ni taj njihov ured, čija je adresa za mnoge bila nepoznanica, nije bio dostupan. Ništa realno, rekao bih, ali svakako je bolje da imamo ured jedne tako velike kompanije u svom gradu i županiji, nego da ga nemamo. Ovdje se ne radi o tome da oni odlaze samo iz Dalmacije, već o očekivanom poslovnom potezu. Već neko vrijeme se u stranom tisku može pročitati kako im je u cijelom svijetu pao promet, posljedično i provizije i očito da menadžment vuče poteze koji će zadovoljiti u prvom redu njihove vlasnike.“

Sam način komunikacije na koje su informacije o zatvaranju ureda od strane Bookinga.com u Splitu iznesene izuzetno je loš. Umjesto da su putem PR agencije obavijestili svoje dugogodišnje partnere kao što je Turistička zajednica Splitsko-dalmatinske županije i Turistička zajednica Splita pa potom i svakog iznajmljivača putem e-maila, oni su samo priopćili medijima.

Na jedan od osnovnih problema koje očekuju iznajmljivače bez Bookinga u Splitu za Slobodnu Dalmaciju upozorila je predsjednica Zajednice obiteljskog turizma HGK Martina Kalcina Nimac: „Naši iznajmljivači i do sada su većinu stvari s Bookingom rješavali telefonski ili preko e-maila, ali sada će se ionako prilična dužina čekanja na odgovor još više otegnuti. Za očekivati je da će u ovoj racionalizaciji poslovanja biti ukinut desk na hrvatskom jeziku, što će prouzročiti brojne probleme našoj starijoj populaciji, umirovljenicima, kojih je priličan broj u poslu s iznajmljivanjem svojih nekretnina. Sve će biti teže, od podizanja profila, pa do reklamacija, koje su svakodnevica u našem poslu. Sve vam ovo najzornije govori koliko je zapravo situacija loša. Jednoj moćnoj globalnoj kompaniji pali su prihodi jer su cijene manje, a posljedično i provizije koje su ubirali.“

Komentari