Kako postupati u situaciji pandemije i potresa?

21

Na stranici koronavirus.hr objavljeni su savjeti kako postupati u situaciji pandemije i potresa koje su nas snašle istovremeno. Savjete koje potpisuju pročelnik Katedre za psihijatriju Medicinskog fakulteta u Zagrebu prof. dr. Dražen Begić i profesorica s Odsjeka za psihologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu prof. dr. sc. Nataša Jokić-Begić, prenosimo u potpunosti:

Potres je situacija koja izaziva strah visokog intenziteta kod svih ljudi. Pandemija izaziva tjeskobu u kojoj živimo već tjednima.

Sada kada smo doživjeli ove dvije opasnosti i osjećaji su nam intenzivni i za mnoge preplavljujući.

Ljudi će se razlikovati po svojim reakcijama, ali univerzalno je:

  • Jutros ste vjerojatno osjetili snažnu uznemirenost u tijelu.Ona će se postupno smirivati, ali vjerojatno ćete se čitav dan osjećati napeto i uplašeno. To je sasvim normalno, time nas naša tijela spremaju za velike izazove, daju nam energiju i drže nas budnima. Posljedica toga bit će osjećaj umora i „slomljenosti“, već večeras ili sutra. Sve će se to smiriti za nekoliko dana.
  • Imali ste potrebu čuti se sa svojima, približiti se jedan drugome, pružiti si ruku. To je potpuno normalno i u svakoj drugoj situaciji bi vam savjetovali da upravo to učinite. ALI NE U OVOJ! Ne zaboravite na pandemiju. Održavajte socijalne kontakte na sigurnoj udaljenosti. Šaljite poruke podrške, ali izbjegavajte bliži kontakt.
  • U obje ove opasnosti s kojima se suočavamo važno je zadržati razum, ne podlijegati dezinformacijama, ne širiti paniku jer ona je naš najveći neprijatelj u ovakvim situacijama.
  • Protiv virusa imamo tri štita: ODGOVORNO PONAŠANJE, imunološki sustav koji je priroda ugradila u svakog od nas i medicinsku skrb
  • Povijest nas uči da je ponašanje uvjetovano strahom, a ne razumom pogubnije od svega.

Odgovorno se ponašati prema sebi i drugima znači:

  • Slijedite sve savjete kriznih stožera
  • Držite distancu, perite ruke, poštujte sve što vam se savjetuje u vezi koronavirusa
  • Ne širite dezinformacije
  • Gledajte vijesti umjereno
  • Štitite se humorom
  • Održavajte socijalne kontakte, ali na daljinu, dajte jedni drugima podršku
  • Ako uznemirenost ne popušta, javite se stručnjacima za psihičko zdravlje. 

Komentari