Travanj u Art kinu

87

Ai Weiwei: Never Sorry insajderska je priča o disidentu digitalnog doba koji inspirira publiku širom svijeta i briše granice umjetnosti i politike. Za potrebe svog debitantskog filma Alison Klayman, koja je tada radila u Kini kao novinarka, omogućen je dotad nezapamćen pristup Aiju. Ai Weiwei kineski je umjetnik svjetske reputacije, a ujedno i najotvoreniji kritičar trenutnog stanja u svojoj domovini. Kome i kako Ai pokazuje srednji prst možete pogledati u Art-kinu od 3. travnja.

Vadžda je desetogodišnja djevojčica koja živi u predgrađu Rijada, glavnog grada Saudijske Arabije. Unatoč odrastanju u konzervativnoj sredini ona nosi traperice i tenisice, sluša rock i sanja o kupnji zelenog bicikla koji će joj omogućiti da se utrkuje s prijateljem Abdullahom. Redateljica Haifaa Al Mansour suptilno, ne prikazujući svoje likove crno-bijelo, progovara o društvu željnom promjene. Vadžda je prvi film snimljen u Saudijskoj Arabiji.

Komediju 2 dana u New Yorku režirala je Julie Delpy koja je poznata po ulogama u filmovima Prije sumraka, Prije svitanja, 2 dana u Parizu… Marion (Julie Delpy) prekinula je s dečkom, a s njihovim djetetom živi u New Yorku. Kada je njezina obitelj odluči posjetiti iz Francuske, njezin novi dečko Mingus (Chris Rock) teško će se uklopiti u novu situaciju.

Matineje za djecu i mlade donose dvije češke bajke u jutarnjim terminima vikenda prvog vikenda u travnju. Bajka Anđeo Gospodnji nastala je prema motivima iz priča slavne češke spisateljice Božene Nĕmcové, a bavi se neposlušnim anđelom Petronelom koji je na Božić poslan na zemlju kako bi se iskupio time što će popraviti jednoga grešnika. Radnja druge filmske bajke, Lotrando i Zubejda, temelji se na motivima češkog pisca Karela Čapeka, a riječ je o netipičnoj bajci o princu i princezi. Čapek je dio obvezne školske lektire i u hrvatskim školama.

 

Poznatog francuskog redatelja Philippea Garrela upoznajemo u ciklusu njegovih filmova kroz četiri izvanredna filmska ostvarenja te uz pomoć dokumentarnog filma Philippe Garrel, umjetnik. U romantičnoj drami Obični ljubavnici redateljev sin Louis Garrel tumači glavnu ulogu Françoisa, dvadesetogodišnjeg studenta i pjesnika koji živi u Parizu u vrijeme prosvjeda 1968. godine. Hitni poljupci na velikom platnu spajaju obitelj Garrel i film, a uloge tumače Brigitte Sy, Maurice Garrel, Louis Garrel te sam redatelj. Rođenje ljubavi drama je o ljubavi, nevjeri i ljubomori dok film Ne čujem gitaru posveta je Nico, pjevačici Velvet Undergrounda i Garrelovoj filmskoj muzi.

Što se dogodi kada bijeli Europljanin kupi diplomatski status i preko noći postane afrički diplomat u jednoj od nazadnijih afričkih država? Zagonetni, čudni i dekadentni bijelac s diplomatskom putovnicom stiže u Centralnu Afričku Republiku kako bi vodio diplomatsku misiju za Liberiju. Ambasador je vanžanrovska tragikomedija o bizarnom i skrivenom svijetu afričke diplomacije.

Dvije dame, majka i kćer, žive na sunčanoj portugalskoj obali. Kroz život imale su više nego dovoljno novca za uživanje, koji je stekao otac i muž. Međutim, bogatstvo je iscurilo. Život na visokoj nozi smijenili su neplaćeni računi i strah da neće moći platiti stanarinu za sljedeći mjesec. Obiteljska drama koja je postavila redateljicu Evu Mulvad u samo središte krize, dnevni boravak dvije bivše aristokratkinje, pogled je u preostalo sjećanje na nekadašnji Dobar život.

Ima li ljubav majke prema djetetu granice i što kada to dijete zagorčava život majci, ali i svima ostalima? Oskarovka Tilda Swinton glumi majku Evu, dok mlada zvijezda u usponu Ezra Miller tumači ulogu sina Kevina. Uz brojne druge nagrade i nominacije, redateljica Lynne Ramsay nagrađena je Britanskom nezavisnom filmskom nagradom, a Tilda Swinton Europskom filmskom nagradom. Britanski kritičari su triler Moramo razgovarati o Kevinu proglasili najboljim filmom godine.

U petak, 19. travnja s početkom u 19 sati održat će se promocija knjige Fragmenti slike svijeta: Kritička analiza novije filmske i medijske produkcije autora kroatista Saše Stanića i kulturologa Borisa Ružića.

Razglednica iz Brazila stiže u obliku pet suvremenih brazilskih filmova. Nagrađivana drama Dnevnik Helene Morley pokriva razdoblje s kraja 19. stoljeća, ukidanje ropstva, pad monarhije i tranziciju brazilskog društva. Univerzalnu temu nevjere pratimo ekranizaciju romana portugalskoga pisca Eça de Queirós – Bratić Basílio. Krvavo krštenje, inspirirano stvarnim životom oca Betta, prati dominikanske fratre koji se odlučuju suprotstaviti vojnoj diktaturi. Nije slučajno priča je o dva muškarca koja žive u São Paulu, a iako se ne poznaju – život im se isprepliće. Donji grad nastoji dati odgovor na pitanja o životu i ljubavi. Ciklus suvremenog brazilskog filma na repertoaru Art-kina je od 25. do 30. travnja.

Posljednji dan travnja rezerviran je za ReeQueer MoMente koji donose američku priču Želim tvoju ljubav u režiji Travisa Mathewsa. Jesse napušta San Francisco, a s njim i njegovim prijateljima i bivšim ljubavnicima provodimo posljednji 36 sati na zabavnoj oproštajki.

Više na www.art-kino.org

Komentari