Pariška moda: nestaje li koncept trenda?

260

lanvin

Duh sedamdesetih

Tek protekle smotre su pokazale desetine upečatljivih trendova, kao u kolekciji kuće Louis Vuitton, koju je ostvario Nicolas Ghesquière, a koji je uspješno započeo djelatnosti u novom brendu. Isto je i sa Slimaneom, kreatorom kuće Yves Saint Laurent. Stručnjaci predviđaju da će njihovi modeli biti najutjecajniji i najslijeđeniji u sljedećoj, hladnoj sezoni. Dopadljiv je stil „duh sedamdesetih“, isto kao i kožnog slima, te male, trapezne haljine. Zanimljivi su sjenoviti monokromi i pasteli što rivaliziraju s romantičnim, cvjetnim printovima ili grafitima koji podsjećaju na Davida Hicksa.
Električne boje marke Dior uklapaju se u klasičnu grafičnost bijelog, sivog ili crnog, što je zamjetno kod Maxima Simoensa i brenda Kenzo. Rese, čipke ili leopardovi motivi nisu nestali jer ih koriste Carven, Chloé, Lanvin, Saint Laurent. Naredni će hladni period biti u znaku kaputa, parki i pelerina zamijećenih u kolekciji kuće Balenciaga, kao i odjeći koju kreira Stella McCartney, pa marka Givenchy. Parka s krznom pokazuje se uz duge, elegantne kapute i mantile, a slaganje odjeće otkriva da više ništa nije ni „in“ niti „out“.

Koncept trenda je nestao?

Notifikacija nastala u elitnim ili marginalnim sredinama oduvijek je postojala. Aktualno označava novinu koja nastaje samo radi izdvajanja ili pripadnosti modnoj avangardi. Ali trend se ne kontrolira nego se prilagođava društvenim promjenama, sociološkim strujanjima ili napretku poput mini-suknje, stvorene u vrijeme oslobađanja žena, što je među zadnjim trendovima, nastalima spontano.

pariska moda
Prêt-à-porter svojom je serijskim proizvodnjom donio značajne promjene. Profesionalci su razumjeli kako je moguće utjecati na želje klijentele i navesti je na odjevne promjene. Umjetno ostvariti trend postao je novi Graal, što je označio nastanak stilskih ureda kao što je to učinila Nelly Rodi, diktirajući nijansu ili dužinu sezone.
Trebalo je pripaziti na one koji u sedamdesetima nisu bili hipiji, niti su nosili galabije koje je kreirao Saint Laurent, kao ni hlače u obliku zvona. Desetljeće kasnije bilo je neophodno posjedovati siluetu „working girl“, odnosno odijevati kostime proširenih naramenica i stisnutog pojasa. Trenderice epohe morale su posjedovati odjevne predmete koje su kreirali Mugler i Montana. Trendy sredina se razmaknula: trendovi su se dugo najavljivali prije obaveznog, uobičajenog propagiranja.

Nove tehnologije obeznačile su trend

Treći milenij označio je moćnost međunarodnih odjevnih grupa: Tom Ford je kod brenda Gucci orkestrirao svoj stil „porno-chic“ u suradnji s urednicom francuskog Voguea, Carine Roitfield, pobornicom „fast fashiona“. Zara i H&M otklonili su tradicionalni ritam dviju godišnjih kolekcija zahvaljujući obnovljenim stockovima koji se mijenjaju svakog tjedna, kao i trenutačnim kopiranjima luksuzne odjeće.

pariska moda
Marke su odgovorile umnožavanjem kolekcija čiji se broj popeo na godišnjih deset, što je uvjetovalo da trend postane središte i glavni činitelj trgovine i poslovnosti. Ali i on se s vremenom istrošio pa i uvenuo!

Instagram i Twitter trendu su otklonili značenje jer više nije bilo objekta iznenađenja. Sve se odmah pokaže i postane dostupno – objašnjava Caroline Bianzina, direktorica savjeta Prêt-à-porter iz stilskog ureda Martine Le Herpeur. Trend je postao sinonim zaostalog modnog ponašanja, pa smo ga nazvali „opsesijom“ – ističe ova stručna savjetnica.
Da bi se postalo avangardnim, neophodno je dobro provjeriti i ostvariti osobni izgled drugačiji od ostalih. Jedino recept za klasiranje odjeće još ne postoji isto kao i za uspješno miješanje. Poduhvat je ultrakodiran pa zato diskriminira više od trenda.

Džana Mujadžić

Komentari