Može li se ženstvenost naglasiti i cipelama bez pete? Tim pitanjem dugo se bave modni kreatori, stilisti i modni kritičari. Odgovor se nalazi u brojnim prodavaonicama, koje vezene balerinke s mašnama ili dragim kamenjem, kao i pantufle pokrivene kristalima, prodaju svake dvije minute. Zadnjih godina zvijezda među cipela bila je ona s potpeticom od 12 centimetara , ali sada se osjeća nekako ugroženo. “Nositi ravne cipele danas je izraz suvremenosti, predstavlja način izražavanja, ali njima žena i inteligentno, ležerno zavodi poručujući da je slobodna, da ne robuje prošlim uzorima već koristi druge, suvremenije argumente“ – analizira poznati pariški obućar Pierre Hardy. Hardy u svojoj analizi ide i dalje pa dodaje „ Ponekad mislim kako smo mi muškarci ograničeni , kod nas odmah krene onaj Pavljovev uvjetovani refleks i slinimo čim vidimo ženu na visokim petama. Ali nije li to skrivena želja da izmaknemo ženama tlo pod nogama?“ Mnoge žene tijekom dana uz dugi kaput nose tenisice, pa takav osobni stil žele sačuvati i navečer, ali tada izuvaju tenisice i odlučuju se za nešto udobno, nisko, ali svečano i sofisticirano. To ujedno znači da se stiletto obuća i štikle do daljnjega mogu odmoriti. O niskim cipelama govori i Lilliane Jossua , osnivačica pariškog Montaigne Marketa, koja ističe da se tu u prvom redu radi o potrebama suvremene žene koja se neprekidno kreće pa su joj neophodne kvalitetne i udobne cipele, koje su pritom chic i elegantne. Priznaje kako je neophodno udovoljiti potrebama klijenata, a često su u potrazi za stilom koji spaja modu i udobnost.
“Trenutno gotovo sve luksuzne marke adaptiraju svoje klasične kolekcije“, tvrdi Monique Toullec, koja kupuje cipele u čuvenim magazinima Le Bon Marché. I dodaje kako dizajneri zdušno dodaju detalje, posebno nakit kako bi feminizirali pomalo androgeni izgled niskih, ravnih cipela, pa tako cipele prekrivaju školjkama, kožom, šljokicama, kristalima, zlatom, srebrom … Jednako je i sa slippericama, i one su zvijezda sezone, a rade ih od pliša ili platna, pa printaju na način kako se to radilo 70ih godina prošlog stoljeća. Njihove male potpetice se obavezno rade od zlata i sjaje se iz daleka. Balerine su vječno u trendu, ali sada imaju izdužen vrh koji zamjenjuje tradicionalno obli. Priscille de Benoist, odgovorna direktorica za personalni shopping iz poznate pariške robne kuće Printemps, ističe da najviše njihovih kupaca traži savjet i pomoć upravo zato jer žele promijeniti stil odijevanja. A od stilova trenutno je najtraženiji “boyish” odnosno dječački stil za žene svih dobi, pa tako one oblače skraćene hlače, dok se loafersi nose sa ženstvenim bluzama. Zgodne, visoke djevojke nose balerine koje se pretvaraju u čizme, a one koje priroda nije nagradila tako vitkim izgledom nose nakićene slipperice u kombinaciji s dobro skrojenim suknjama od novih tkanina koje se prilagođavaju tijelu. Žene su uvijek u potrazi za ženstvenim, ali sada ne žele se odreći udobnosti. Džana Mujadžić
Komentari