Izvršnom direktoru Sheldonu Lewenfusu radnici su u njegovoj zdravstvenoj tvrtki dobro obavljali svoje poslove kod kuće nakon što ih je pandemija prošle godine prisilila da se povuku iz ureda u Woodland Hillsu.
“Ja sam neka vrsta stare škole, ali bio sam prilično iznenađen što je situacija uspjela”, rekao je. “Produktivnost je bila ista; nema gubitka klijenata. Svi su izgledali prilično zadovoljni. ”
Uspjeh je natjerao tvrtku MedPoint Management da u predstojećem preseljenju u nove prostorije odbaci polovicu svog poslovnog prostora, a da pritom zadrži svoje osoblje, točnije 800 radnika. Polovica njih će raditi uglavnom kod kuće, a ostali će raditi kod kuće nekoliko dana, a nekoliko u uredu.
Takvi hibridni rasporedi rada će postati norma za mnoge tvrtke. To je revolucionarna promjena za većinu poduzeća, a ankete o radnoj snazi pokazuju kako je slavi značajan dio zaposlenika. Mnoge tvrtke još uvijek nisu odlučile hoće li zahtijevati od svojih zaposlenika da se vrate puno radno vrijeme nakon što je pandemija djelomice ugušena i kako bi njihovi uredi trebali izgledati kad se vrate. Neki će menadžeri možda čak htjeti dodatni uredski prostor kako bi svojim zaposlenicima dali doslovni prostor za disanje jedan od drugog.
Čelnici MedPoint -a morali su prije svega odlučiti što učiniti jer im istječe zakup za 110.000 četvornih metara zgrade u kojoj su boravili posljednjih 15 godina. Eksperiment prisilnog rada od kuće dao im je samopouzdanje da naprave potez koji su možda ipak kasnije učinili, rekao je Lewenfus, potpredsjednik poslovnog razvoja. “Iskreno mislim da nas je COVID unaprijedio za 10 godina u budućnost jer nikada ne bih vidio smanjenje prostora i zaposlenike koji rade od kuće, ali to nekako ide”, rekao je. Druge zdravstvene tvrtke razmišljaju o sličnim potezima “jer se čini da djeluje”.
Koliko će takvo smanjenje prostora biti široko rasprostranjeno, ostaje za vidjeti. Nakon mjeseci sve većeg broja radnih mjesta, tržište najma ureda u okrugu Los Angeles pokazalo je prve znakove stabiliziranja u drugom tromjesečju jer se povećao broj potpisanih zakupa, a neke značajne tvrtke, uključujući Lionsgate i Buzzfeed, prestale su pokušavati dati u podzakup urede koje nisu koristile.
Sveukupno upražnjeno mjesto u zgradama doseglo je 17,6% u drugom tromjesečju, znatno više od 13,9% u istom razdoblju prošle godine, ali se malo promijenilo u odnosu na prvo tromjesečje, priopćilo je CBRE. Programeri za urede nadaju se da je tržište najma doseglo dno.
Aquent, koji pruža privremene radnike marketinškim tvrtkama i drugim kreativnim tvrtkama, gotovo se potpuno odjavljuje iz ureda i od sada će gotovo svi raditi kod kuće. Tvrtka ima urede diljem zemlje, uključujući pet u Kaliforniji koje zatvara trajno, rekla je izvršna direktorica Erin Bloom.
Veliki dio osoblja već je radio od kuće nekoliko dana u tjednu kada se većina državnih ureda naglo ugasila u ožujku 2020. kako bi usporila širenje koronavirusa. “Nismo bili sigurni što će se dogoditi i vrlo brzo smo shvatili:” Čekajte, ovo je fantastično “, rekla je Bloom, voditeljica kulture i zajednice Aquentna. “Naši ljudi konačno imaju fleksibilnost koju su tražili.”
Posao se povećao od početka pandemije, rekla je, pa je Aquentna zaključila da su nam “svi ti uredi prazni i da se doista ne moramo vraćati”. Aquent nije otkrila svoju uštedu od oduzimanja zakupljenih ureda, ali troškovi nekretnina obično su najveći izdatak tvrtke nakon isplate plaća. Dio uštede bit će upotrijebljen za povećanje primanja zaposlenih, rekla je Bloom, uključujući doprinose na račune radnika i za pomoć u plaćanju kućnih komunalnih troškova, koji se povećavaju s radom na daljinu. Ostali novac upotrijebit će se za okupljanje osoblja na daljinu te za osobne događaje, poput sretnih sati, konferencija i društvenih okupljanja za izgradnju tima. Određeni događaji mogu uključivati putovanja na velike udaljenosti kako bi se okupilo osoblje, rekla je, jer su se neki odlučili preseliti nakon što nisu bili opterećeni potrebom da uđu u ured.
“Zaista nas tjera da postanemo vrlo kreativni u pogledu onoga što naše osoblje traži i pod kojim uvjetima se žele osobno okupiti”, rekla je.
Većina tvrtki neće dopustiti zaposlenicima da postavljaju uvjete za međusobno pridruživanje, no mnogi šefovi, poput Reeda Hastingsa s Netflixa, već su naredili da se njihovi radnici masovno vrate u ured. Postoji mnogo razloga zašto neki vole imati zaposlenike okupljene u uredu, uključujući uvjerenje da ljudi koji rade u izolaciji mogu izgubiti osobnu vezu sa svojom tvrtkom.
“Poslovni prostor jača kulturu tvrtke, pa nemate ljude koji stalno odlaze ako se osjećaju kao slobodni agenti koji rade od kuće”, rekao je Michael Soto, direktor istraživanja za posredništvo u prometu nekretnina Savills. Tvrtke koje pridaju veliku vrijednost suradnji radi postizanja ciljeva u područjima kao što su tehnologija, mediji i zabava, posljednjih su godina proširile svoj unajmljeni prostor i “žele da svi u uredu stvore dobru korporativnu kulturu”, rekao je Soto.
Većina tvrtki planira povratak ureda u rujnu kada se djeca vrate u školu, rekao je Soto, iako su Microsoft Corp. i Apple nedavno objavili da odgađaju ponovno otvaranje ureda za najmanje mjesec dana do listopada kao odgovor na porast COVID-19 varijante. Amazon.com Inc. upravo je rekao da ne očekuje da će se američki zaposlenici vratiti do sljedeće godine.
Izvor: LA Times
Komentari