Pred gradskim vijećnicima našli su se i izvještaji o poslovanju komunalnih i trgovačkih društava u gradskom (su)vlasništvu.
Gradsko vijeće prihvatilo je izvješća o radu o Komunalnog društava Vodovod i kanalizacija te trgovačkih društava Energo, Poslovni sustavi i Rijeka plus, a nije prihvatilo izvješća o poslovanju komunalnih društava Autotrolej, Čistoća i Kozala.
Najviše se rasprave vodilo oko rada komunalnih društava Autotrolej i Čistoća
Gradonačelnik Filipović osvrnuo na poslovanje KD Čistoća.
„Naravno da ne možemo biti u potpunosti zadovoljni sa stanjem čistoće u gradu i mnogobrojni mi se građani javljaju, posebno s problematikom vezanom uz uvođenje individualiziranog sustava gospodarenja otpadom, koji polako, ali sigurno zaživljava u našim mjesnim odborima. Kao gradonačelnik, apelirao bih na dio sugrađane koji se neodgovorno odnose prema uvođenju sustava i miješani komunalni otpad bacaju tamo gdje nije primjereno“, kazao je gradonačelnik Filipović.
Istaknuo je kako iskustvo susjednih općina i gradova, koji su ranije uveli sustav individualiziranog odlaganja otpada pokazuje da problemi prestaju dva do tri mjeseca nakon potpunog uvođenja sustava.
„Veličina Rijeke je takva da je puno veća i gustoća naseljenosti je najveća u Hrvatskoj, i naravno da to za sobom povlači izazove odlaganja otpada, ali prije svega neodgovorne pojedince koji šalju krivu sliku ne samo o radu Čistoće nego i slici i čistoći i grada“, kazao je gradonačelnik Filipović.
Najavio je i uvođenje nadzornih kamera za kontrolu nelegalnog odlaganja glomaznog otpada, kao i uvođenje mandatnih kazni za građane koji ne preuzmu ključeve ili kartice za pristup spremnicima većeg kapaciteta.
„Zbog neodgovornih pojedinaca KD Čistoća mora angažirati dodatna sredstva i ekipe, što na kraju plaćaju građani koji se odgovorno, a takvih je velika većina, odnose prema odlaganju komunalnog otpada“, poručio je gradonačelnik Filipović.
Kao pozitivno je istaknuo činjenicu da raste količina prikupljenih reciklabilnih frakcija, čime se smanjuje pritisak na kapacitete Centralne zone za gospodarenje otpadom Marišćina, no s druge strane, zbog trenutne situacije na svjetskom tržištu vezanom uz reciklabilne frakcije, njihovo preuzimanje se mora plaćati.
„Radi se o složenom sustavu u kojem, unatoč svim izazovima, Čistoća uspjela poslovati pozitivno u 2023. godini, dva puta povećavajući materijalna prava zaposlenih. Jasno sam rekao sindikatu da ćemo vrlo teško izaći pred građane i reći da ćemo dodatno povećati materijalna prava, ako građani nisu zadovoljni kvalitetom usluge koju pruža naše komunalno društvo“, kazao je gradonačelnik Filipović, naglasivši za kraj kako vjeruje kako će, nakon potpunog uvođenja, sustav individualiziranog prikupljanja otpada profunkcionirati.
Govoreći o poslovanju KD Autotrolej, gradonačelnik je istaknuo kako je svjestan kako problemi postoje i od njih se ne bježi. Problem nedostatnog broja vozača Uprava Autotroleja nastoji aktivno riješiti provođenjem niza mjera, među kojima je i povećanje materijalnih prava vozača te upravo traje još jedan krug kolektivnih pregovora. Također, u rujnu je, u vrijeme početka školske godine, djelomično vraćen vozni red reduciran u svibnju zbog nedostatka vozača.
„Situacija nije idealna, s time se slažem, no nije idealna nigdje – na razini Europske unije nedostaju stotine tisuća vozača, a prema podacima Hrvatske gospodarske komore u Hrvatskoj nedostaje 40 tisuća vozača. Situacija nije idealna, ali nije ni onoliko crna koliko se želi predstaviti od strane pojedinih vijećnika“, kazao je gradonačelnik Filipović.
Komentari