Izgradnja obilaznice Novog Vinodolskog, ključnog dijela buduće autoceste A7, pomaknuta je na proljeće 2027. godine. Kako prenosi HINA-u Index.hr potvrdili su iz Hrvatskih autocesta, projekt vrijedan desetke milijuna eura suočava se sa složenim izazovima na terenu, no radovi na ključnim objektima poput tunela Zagori i vijadukta Ričina intenzivno napreduju.
Što se trenutno gradi i zašto je rok pomaknut?
Radovi na obilaznici Novog Vinodolskog, koja predstavlja prvu fazu izgradnje dionice od Križišća do Žute Lokve na autocesti A7, u punom su jeku. Iz Hrvatskih autocesta (HAC) navode da se trenutno izvode betoniranje obloge tunelske cijevi tunela Zagori, složena montaža rasponskog sklopa vijadukta Ričina te opsežni zemljani radovi na glavnoj trasi. Aktivnosti su također usmjerene na čvorove Selce i Novi Vinodolski, kao i na dva podvožnjaka. Iako je prvotni rok za završetak bio ranije, pomaknut je na proljeće 2027. godine, a kao glavni razlog iz HAC-a ističu iznimnu zahtjevnost gradnje zbog geografskog položaja te složenih reljefnih i prirodnih karakteristika terena. Ugovor za ovaj projekt, potpisan u rujnu 2021., dodijeljen je zajednici ponuditelja koju čine slovenska tvrtka Kolektor CPG i talijanska CM SPA.
Očekuje se da će ova obilaznica trajno riješiti problem prometnih zagušenja preusmjeravanjem tranzitnog prometa iz samog grada, što će značajno poboljšati kvalitetu života u Novom Vinodolskom, osobito tijekom ljetnih mjeseci i turističke sezone. Trenutno se na 18 stupova vijadukta Ričina izvodi oko 90 posto radova, a na sedam stupova i njihove naglavne grede tehnikom naguravanja montiraju se segmenti čelične konstrukcije. Istovremeno, u tunelu Zagori, nakon što su iskopane obje cijevi, u glavnoj cijevi se izvode radovi na sekundarnoj oblozi tunela.
Detalji obilaznice i najzahtjevniji objekti
Ukupna duljina obilaznice iznosi 9,8 kilometara, od čega se 6,5 kilometara nalazi na trasi buduće autoceste A7, dok se preostalih 3,3 kilometra odnosi na spojne ceste prema Jadranskoj magistrali (D8) kod Selca i Povila. Cesta se gradi kao dvotračna, u takozvanom poluprofilu, te se svojom pozicijom poklapa s budućim lijevim kolnikom autoceste A7 Rupa-Rijeka-Žuta Lokva. Na ovoj relativno kratkoj dionici od nepunih 10 kilometara gradi se impresivan broj objekata. Među njima se ističu obje cijevi tunela Zagori, duljine 834 metra, te vijadukt Ričina, koji će s duljinom od 1062 metra i najvišim stupom od 55 metara premostiti Novljansko polje. Uz te gigantske objekte, grade se i manji, ali tehnički vrlo složeni podvožnjaci na županijskoj cesti Ž5094 te u Povilama, koji se nalaze unutar urbaniziranog područja.
Budućnost autoceste A7: Što slijedi nakon Novog Vinodolskog?
Autocesta A7, koja će povezivati Rupu sa Žutom Lokvom u ukupnoj duljini od oko 103 kilometra, do sada je izgrađena na dionici od Rupe do Križišća. Preostalih 56 kilometara podijeljeno je na četiri dionice: Križišće – Selce, Selce – Novi Vinodolski (unutar koje se gradi obilaznica), Novi Vinodolski – Senj te Senj – Žuta Lokva. Za dionicu od Križišća do Selca, dugu 17,5 kilometara, početak radova planiran je sredinom 2026., uz procijenjenu vrijednost ulaganja od 350 milijuna eura. Ta je dionica podijeljena na dvije poddionice, Križišće – Jadranovo i Jadranovo – Selce, za koje je u tijeku postupak javne nabave.
Dionica Selce – Novi Vinodolski, duga 7,6 kilometara, procijenjena je na 150 milijuna eura, a trenutna investicija u obilaznicu iznosi 87 milijuna eura. Već je sklopljen ugovor za izradu projektne dokumentacije za dogradnju na puni profil, a natječaj za te radove planira se do kraja 2026. godine. Za preostale dvije dionice, Novi Vinodolski – Senj (17,9 km, procijenjeno na 290 milijuna eura) i Senj – Žuta Lokva (13 km, procijenjeno na 270 milijuna eura), u tijeku je izrada studija utjecaja na okoliš, usklađivanje prostornih planova i terenska istraživanja. Iz Hrvatskih autocesta napominju kako je zbog složenosti procedura, od projektiranja i rješavanja imovinsko-pravnih odnosa do javne nabave, za ove posljednje dvije dionice trenutno nemoguće precizno odrediti točan datum početka radova.







































