Zašto je podbacio početak turističke sezone

284


Loša turistička sezona glavna je tema u javnoj sferi Hrvatske. Turistički podaci za prvih šest mjeseci bili su vrlo dobri, no šok se pojavio u sedmom mjesecu. U medijima, ali i od usta do usta priča se kako turista gotovo pa i nema. Ili ih nema u onolikoj mjeri na koju smo već godinama možda i razmaženo navikli.

„Po mnogo čemu ova je turistička sezona specifična i teško usporediva s lanjskom, pa tako i u fizičkim pokazateljima koji su u prvom dijelu srpnja u nekim regijama i smještajnim kapacitetima slabiji, u nekim bolji od lanjskih, tako je i po tržištima, ali se dodatnim mjerama nastoji utjecati na tržišta te ublažiti eventualne minuse“, izjavio je ministar turizma i predsjednik Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Darko Lorencin.

Direktorica Glavnog ureda HTZ-a Meri Matešić na sjednici Vijeća kazala je da je ova sezona, pa i srpanj, prema informacijama s terena, u većem dijelu primorskih destinacija ili blago u plusu ili slična prošloj godini, osim Istre koja bilježi pad.

Hotelijeri su, po onom što čuje, na lanjskoj razini, ali i s problemom pada dolazaka ruskih turista te Nijemaca, što je Matešić objasnila trajanjem škole u tri njemačke pokrajine, među kojima i u Bavarskoj, do danas, 19. srpnja, što bi značilo da se njemački turisti pojačano u Hrvatskoj mogu očekivati od ovog vikenda. I ona je, kao i neki članovi Vijeća, istaknula da i za kolovoz ima još nepopunjenih ‘datuma i kreveta’, ali se svi nadaju da će se to popuniti bar ‘ultra last minuteom’, što je trend, kako je kazao Vlado Miš sa Raba, primijećen i u srpnju. Za Kvarner je kazao da su neki hotelijeri u minusu, da trenutno ‘fale’ Talijani i Slovenci, a kritizirao je i povećanje cijena izvan pansionske ponude, poput primjerice dnevnog najma suncobrana i ležaljke od oko 100 kuna i visokih cijena pića, posebno piva i sokova u ugostiteljskim objektima.

[youtube nFGdO5NtF2M]

Član Vijeća Frane Skoblar iz Zadra naglasio je da će ova sezona teško nadmašiti lanjsku rekordnu, a da bi bilo sjajno kad bi ponovila te rezultate, čemu bi se, vjeruje, mogli približiti ako kolovoz prođe bez minusa i ako se ostvare dobre najave za rujan i posezonu. U Zadru i Županiji nema većih problema s obzirom da su, kako je dodao, na vrijeme prepoznali važnost i investirali u suradnju sa zračnim prijevoznicima.

Ni u Dubrovniku, po riječima Vlade Lučića, hotelijerima ne ide u srpnju baš dobro, za razliku od privatnog smještaja koji se dobro puni, dok je u Istri, po riječima Tomislava Popovića, obrnuto, hoteli su u plusu, a kampovi i apartmani u minusu. Dodao je i da Istra trenutno bilježi pad fizičkog prometa od oko 3 posto kojeg neće biti lako nadoknaditi do kraja godine, a minus od 2 do 4 posto smatra prihvatljivim ako se kompenzira s cijenom odnosno s višim prihodima.

Strateško marketinški plan hrvatskog turizma (SMPHT) od lipnja ove godine izrađuju tvrtke Horwath Consulting iz Zagreba i THR iz Barcelone, koje su kao i pri kreiranju prijedloga reorganizacije Glavnog ureda dosta koristili iskustva švicarske i austrijske nacionalne turističke organizacije jer su te zemlje, kako se čulo, među uspješnijim u europskom turizmu.

Cilj tog plana, koji je, kako je kazao ministar turizma i predsjednik HTZ-a Darko Lorencin, usklađen i s novom Strategijom razvoja turizma do 2020., je da putem dubinske strateške analize tržišta i dodatnih šest tržišnih istraživanja dođe do novih marketing taktika komuniciranja i promocije na tržištima što u konačnici treba povećati i kvalitetu i konkurentnost hrvatskog turizma.

Analizirat će se i dosadašnji vizuali i slogan hrvatskog turizma te potom vidjeti trebaju li se mijenjati, doraditi ili ne, kazala je direktorica Glavnog ureda HTZ-a Meri Matešić.

Izvor: Ministarstvo turizma