Znanstvenici otkrili „Super-Zemlju“

Tim Sveučilišta u Cambridgeu otkrio je „Super-Zemlju“, a navode kako je to potencijalni planet koji bi mogao ugostiti život. „Super-Zemlja“ je egzoplanet nazvan K2-18b, koji je dvostruko veći od Zemlje, ali manji od Neptuna.

Prema podacima astronoma, K2-18B udaljen je 124 svjetlosne godine od Zemlje i orbitira oko njegove zvijezde unutar nastanjene zone gdje bi temperature mogle omogućiti i postojanje vode. Otkriveni egzoplanet K2-18B ima 2, 6 puta veći polumjer od Zemlje te 8, 6 puta veću masu. Opseg atmosfere i uvjeti izuzev navedenih, ostali su nepoznati. Dr. Nikku Madhusudhan koji je vodio istraživanje rekao je: „Otkrivena je vodena para u atmosferi brojnih egzoplaneta, ali čak i ako se planet nalazi u toj zoni koja se može nastaniti, to ne mora nužno značiti da postoje uvjeti za stanovanje. Da bi se utvrdili ugledi za stanovanje, važno je steći jedinstveno razumijevanje unutrašnjosti i atmosferskih uvjeta na planeti – posebice može li voda postojati atmosfere.“

Pretpostavlja se da K2-18B ima značajnu ovojnicu vodika koja okružuje sloj vode visokog pritiska s unutarnjom jezgrom od kamena i željeza. Ukoliko je ovojnica velike gustoće, bila bi prevruća, a pritisak na površini vodenog sloja ispod bio bi prevelik da bi podržao život, objašnjava Mirror.

U časopisi The Astrophysical Journal Letters objavljena je studija koja tvrdi da unatoč veličini K2-18B, ovojnica nije nužno prevelike gustoće, a vodeni sloj mogao bi podržati život.

Izvor: Daily Mirror