Dani Medicinskog fakulteta u Rijeci – Zavod za mikrobiologiju i parazitologiju slavi 60 rođendan

U tjednu bogatom događanjima povodom Dana Medicinskog fakulteta u Rijeci, u četvrtak 13. prosinca  obilježana je 60. obljetnica Zavoda za mikrobiologiju i parazitologiju pod nazivom „U društvu mikroba“.

Dekan Medicinskog fakulteta u Rijeci, prof.dr.sc. Tomislav Rukavina
Pročelnica Katedre Zavoda prof.dr. sc Maja Abram

Dekan Medicinskog fakulteta u Rijeci prof.dr.sc.Tomislav Rukavina zahvalio je okupljenima na velikome entuzijazmu i čestitao na prvih, vrlo uspješnih 60 godina Zavoda. Bila je to prigoda prisjetiti se i prof. dr. Vladimira Bezjaka, prvog predstojnika Zavoda, koji je tu dužnost obavljao do 1978. kada predstojnikom postaje prof. dr. Zvonimir Gall  do 1987.godine, zatim prof. dr. Bernarda Ćorić do 1990. godine te prof. dr. Miljenko Dorić do 2012. godine, kada je za pročelnicu Katedre izabrana prof. dr. Maja Abram koja tu dužnost obavlja i danas.

Zavod je osnovan samo dvije godine nakon Medicinskog fakulteta. Nastava se održava za studente sveučilišnih studija medicine, dentalne medicine i sanitarnog inženjerstva. Usto, pri Katedri za mikrobiologiju održava se nastava na stručnim studijima medicinsko laboratorijske dijagnostike, sestrinstva i  primaljstva Fakulteta zdravstvenih studija kao i nastava iz kolegija sveučilišnog studija “Biotehnologija i istraživanje  lijekova” Odjela za biotehnologiju.  Osim nastavne djelatnosti, obavljaju stručne mikrobiološke usluge za potrebe zdravstvenih ustanova. Od 1960. godine nastavnici i suradnici Katedre/Zavoda sudjeluju u znanstveno-istraživačkim projektima. Pri izvođenju nastavnih I istraživačkih zadataka angažiraju se i studenti kako bi dodatno razvili svoje akademske i stručne kompetencije i vještine.

“Bavimo se ne samo nastavom nego i stručnim radom, radimo sve usluge za Kliničku bolnicu u Lovranu, kao i znanstvenim radom. Imamo projekte Hrvatske zaklade za znanost i sad su najavljeni ponovno na Sveučilištu u Rijeci“, kazala je pročelnica Katedre Zavoda prof.dr. sc Maja Abram. Dodala je kako mikrobiolozi Zavoda nisu samo liječnici, već i veterinari, sanitarni inženjeri.