Đurđa Vidović zaljubljenica u svoj posao i sve oko njega vrti se oko emocija. Radi s najromantičnijom, često i najemotivnijom skupinom ljudi. Dolaze joj parovi, mladenci, koji se žele vjenčati u nekom bajkovitom djelu svijeta, daleko od svakidašnjice i gužve, a ona sve organizira i udovoljava svim njihovim željama, potičući ih na još smjelije ideje, ljepše trenutke. Pa tako nije neobično da zaljubljeni par za svoje vjenčanje ima na raspolaganju cijelu lagunu ili plažu dužine nekoliko kilometara. Možete zamisliti tu sliku, romantičan par šeće najljepšom plažom na svijetu, uz prekrasne cvjetne dekoracije, omiljenu glazbu, a tu su i vrhunski snimatelji koji će diskretno zabilježiti svu tu ljepotu podređenu samo njima. Doživljaj za cijeli život, čak i za buduća pokoljenja.

Đurđa Vidović pred gotovo osam godina krenula je s organizacijom vjenčanja u inozemstvu, osnovala je svoju agenciju Honey Moon i na radost svojih klijenata s istom predanošću i strašću taj posao radi i dan danas. Reći će da se je specijalizirala za vjenčanja u inozemstvu, uglavnom na posebnim, romantičnom destinacijama, ali isto tako organizira i bračna putovanja, prosidbe, djevojačke i momačke večeri, godišnjice i romantična vikend putovanja. Među brojnim klijentima ima i onih koji se redovito vraćaju na mjesto svog vjenčanja, uglavnom na godišnjicu, često sa sobom vode i obitelj, uglavnom djecu, ali i roditelje, kumove, prijatelje. Ono što njeni klijenti najviše cijene njen je individualni pristup svakom od njih, kao da im skenira želje i ideje, a onda kroji putovanje po njihovoj mjeri. Vjenčanje se uglavnom pretvori u kraći ili duži medeni mjesec, a mnogi parovi nakon toga, na domaćem terenu, i to uglavnom zbog roditelja i prijatelja, naprave još jednu feštu i proslave svoje vjenčanje.
Njena agencija jedina se u Hrvatskoj bavi ovom vrstom organiziranih putovanja, a na pitanje kako je zapravo sve počelo Đurđa priznaje da je oduvijek voljela putovati. Nikad pri tom nije koristila usluge agencije, sve je planirala i organizirala sama. Bila je poznata po tim putovanjima i čim bi je sreli znanci i prijatelji prvo bi je zapitali gdje je putovala. Svi su znali za tu njenu strast, pa kada se, nakon više raznih poslova koje je obavljala u privredi, ambasadi, velikim kompanijama, pa i radila na kruzeru, zapitala kako je ljudi vide i što bi onda zapravo najviše voljela raditi, odgovor se brzo nametnuo. Kratka introspekcija pružila je dugo traženi odgovor – putovanja, ali ne obična, turistička, izletnička, već posebna, romantična i to za – mladence.

Njeni prvi klijenti bili su Riječani, mladenci kojima je s lakoćom i s puno mašte, ali i pažnje organizirala vjenčanje. Dosta njenih klijenata došlo je s područja Kvarnera i Istre, ali ima ih iz cijele Hrvatske. Među njima prednjače parovi iz Zagreba, ali i sve više Dalmatinaca želi organizirati svoje vjenčanje u inozemstvu, na nekom posebnom mjestu iz snova, čega se žele sjećati cijelog života. U pitanju su mlađi parovi, više osviješteni i neopterećeni tradicionalnim pravilima. Naravno, uglavnom su boljeg imovinskog stanja, jer takva vjenčanja koštaju, ali nije točno da ih sebi mnogu priuštiti samo oni imućniji. Više je riječ o prioritetima i o tome što im je važno, što žele doživjeti na dan kada će izreći svoje sudbonosno „da“.
Njena agencija već nekoliko godina surađuje s uspješnim organizatorima vjenčanja u inozemstvu, koji se zapravo zovu agenti za vjenčanja, i prema njihovim potrebama organizira vjenčanja stranih parova u Hrvatskoj. Najtraženija destinacija je Dubrovnik, ali odlučuju se na i manja, romantična mjesta u Istri ili na otocima. Stoga je Đurđa organizirala dolazak najpoznatijih inozemnih agenata za vjenčanja Hrvatskoj, i uz suradnju s turističkim zajednicama pokazala ima ljepote Hrvatske i brojne atrakativne destinacije za vjenčanja njhovih klijenata.
Na pitanje kako izgleda suradnja s mladencima koji se odluče vjenčati u inozemstvu, Đurđa odgovara „Sve počinje sa sastankom u agenciji, gdje uz odličnu kavu i prekrasnu atmosferu naše agencije, od njih čujemo sve ono što žele i očekuju od vjenčanja. Zatim pokažemo mladencima slike naših dosadašnjih mladenca, vjenčanja i raznih destinacija te ih upoznajemo sa zakonima i svim bitnim detaljima države koju odabiru za vjenčanje. Sva ostala komunikacija dalje se može odvijati putem telefona, Skypea ili drugih aplikacija, naročito ako mladenci nisu iz Zagreba“.

Đurđa kaže da postoje i oni parovi koji nemaju viziju svog vjenčanja, niti znaju što žele, pa kroz razgovor, prezentaciju slika i videa drugih vjenčanja saznamo što im se sviđa ili što ne žele na svom vjenčanju. Pripreme traju nekoliko mjeseci, a komunikacija ponekad traje i do godinu dana prije vjenčanja.
Na pitanje koje destinacije imaju u ponudi i koje su inače najpopularnije, odgovara s osmijehom: „U ponudi imamo cijeli svijet. Gdje god su mladenci zamislili svoje vjenčanje, tamo provjerimo da li je moguće organizirati vjenčanje kakvo žele. Puno njih želi zakonski priznato vjenčanje na Maldivima, međutim tamo su dopuštena samo simbolična vjenčanja koja nemaju zakonsku snagu. Uglavnom se traže egzotične destinacije, kao što su Mauricius, Sejšeli, Maldivi, Karipski otoci, Hawaii i Francuska Polinezija. U Europi su popularni gradovi Pariz, Lisabon, Prag i Salzburg. Naravno, sve opet ovisi o željama i tipu vjenčanja.“

Neizostavno se nameće i pitanje o cijenama, pa saznajemo da vjenčanje u inozemstvu iznosi oko 35.000 kn, ako su u pitanju samo mladenci. U tu cijenu uključeno je putovanje do destinacije i boravak. „Najelegantnije vjenčanje imali smo nedavno, mladenci su potrošili oko 15.000 EUR za ceremoniju vjenčanje i dva noćenja u hotelu, ne uključujući avio-karte te boravak prije i poslije vjenčanja“, objašnjava ova majstorica za romantična daleka vjenčanja.
Iako parovi uglavnom putuju sami, to i nije pravilo. Često ih prate kumovi, obitelj i prijatelji. Najbrojnije vjenčanje bilo ono koncem godine u Salzburgu, mladence je pratilo dvadesetak najbližih osoba. Mjesec dana ranije organizirano je vjenčanje na Mauricius i tada je mladence pratilo petnaest osoba. Za razliku od naših krajeva gdje mladenci svojim pozvanim gostima plaćaju put i smještaj, na Zapadu gosti sami plaćaju putovanje na vjenčanje i smještaj. Tako da to bitno utječe na broj osoba.
Pitali smo Đurđu kupuje li mladencima neki poklon za uspomenu, nešto po čemu će je pamtiti. „Naravno, od samog početka pa do kraja. Od trenutka kada dobiju hrvatski vjenčani list i kada se upišu u knjigu vjenčanih kod svog matičara, od nas imaju primaju poklone i brojna iznenađenja. Poznata Bride box jedan je od tih malih znakova pažnje.

Netko će pomisliti kako je ovaj posao lako raditi, ali kao u svakom poslu i u ovom je iskustvo važno. Niti jedna vanjska destinacija nije zahvalna jer nije domaći “teren”. „Trebaju godine i godine, ili veći broj vjenčanja na istoj destinaciji, da bi se odabrao vrhunski krug dobavljača usluga. Tako da na određenim destinacijama već imamo svoje stalne fotografe, frizerke, šminkerice, itd.
Iako sve izgleda lako izvedljivo i lepršavo, a tako u konačnici mora i izgledati, nije sve jednostavno. Profesionalni pristup zahtjeva puno toga u pripremi i izvedbi. U pitanju je drugačija kultura i potrebno je sve uvijek dobro provjeriti nekoliko puta. Nedavno je na vjenčanju na Mauriciusu visažistkinja mladenku našminkala s bijelom podlogom, što uopće nije odgovaralo njenom tenu, ali kada znate da se tamo cijeni bijela koža, onda je razumljivo da je ona to htjela posebno naglasiti. Njenu ideju smo korigirali, ali to je tek jedna crtica od brojnih različitosti i što se sve može desiti, stoga sve treba provjeravati i pratiti.“, kaže Đurđa.
Na pitanje koliko je značajna industrija vjenčanja u svijetu, odgovara da ona raste iz godine u godinu i nastavlja: „Sve je krenulo od Amerike i kod njih se točno zna koliki udio imaju vjenčanja u poslovanju i ekonomiji, dok se kod nas to ne smatra bitnom stavkom, niti se vodi evidencija. Postoje određeni sajmovi vjenčanja u svijetu koji pozivaju specijalizirane agente i agencije za vjenčanja, sa svim plaćenim troškovima putovanja i smještaja, samo da bi imali priliku sastati se i eventualno surađivati s njima.“

I za kraj kako ne zapitati koje je bilo najromantičnije vjenčanje koje je njena agencija organizirala, a koje ono “najluđe”?
„Vjenčanje može imati najromantičniji stil i dekoraciju, mladenka može imati najljepšu haljinu, no ono što je najvažnije njihova je priča. Njihov razlog vjenčanja je bitan. Kada na prvom sastanku čujete pravi razlog njihove želje da se vjenčaju, otputuju na daleku destinaciju i imaju svoje posebno vjenčanje. Najromantičnije je kada se vrate i kažu nam da smo im ostvarili san. Nikako se ne mogu naviknuti na tu “slavu”,“ smije se. „Ludih vjenčanja doista nismo imali, možda ono kada su nas mladenci nazvali jutro poslije vjenčanja i pitali gdje je prijevoz za aerodrom. Naime, oni su se htjeli samo vjenčati na Mauriciusu, prespavati i odmah otputovati na Madagaskar. No, u tom uzbuđenju zaboravili su da smo dogovorili još jednu noć medenog mjeseca na Mauriciusu. Oni su jednostavno željeli što prije „pobjeći“ na Madagaskar, ne bi li još više obogatili svoj doživljaj.
Komentari