14. izdanje Riječkih stepenica je pred nama nakon dvije godine zatišja, no kako je zapravo krenula ova modna priča? Kako ste došli na ideju o pokretanju Riječkih stepenica?
2007. godine, kada je utemeljena ova manifestacija na Kvarneru, moda je doslovce bila uspavana, a Rijeka je bila bez modnih događaja. Rijeci nedostajao ovakav projekt. Nakon desetljeća održavanja, to se pokazalo kao točno. Ovog petka s početkom u 21 sat Rijeka će napokon dobiti ono što već duže vrijeme priželjkuje. Najljepši ljetni event u Hrvatskoj, manifestaciju 14.Riječke stepenice.
Kako je ova modna manifestacija rasla i mijenjala se kroz godine?
Gradila sam priču iz godine u godinu sve do trenutka kad je manifestacija postala prepoznatljiv turistički brand potpomognut od strane gradonačelnika i Turističke zajednice Rijeka te divnog vodstva Hotela Bonavia Plava Laguna. S gospođom Vlatkom Stanić, direktoricom hotela zadovoljstvo je surađivati.
Kroz svo ovo vrijeme mijenjali su se modni trendovi, imali smo i promjenu lokacije u 10. izdanju kada smo drugu modnu večer preselili ispred Kazališta Ivana pl. Zajca proslavivši prvi veliki jubilej. Mijenjale su se poznate osobe koje su i same prošetale pistom Riječkih stepenica. Sada imamo i televizijski prijenos uživo. U proteklih 13 godina imali smo preko 150 modnih revija u programu te dizajnere koji su nam došli iz cijele Hrvatske.
Kada su dizajneri i modeli čuli da se ponovo održavaju Riječke stepenice nakon dvije godine pauze, kako su reagirali?
Riječke stepenice svi su željno iščekivali, a odaziv dizajnera je velik. Modeli vole sudjelovati u ovoj manifestaciji. Naime, jedini smo preostali veliki modni događaj u Hrvatskoj.
Zahvaljujem se svim partnerima i medijskim pokroviteljima, brončanim sponzorima JGL, Adriatic osiguranju, Natuzzi Rijeci i Dr. Vivian Estetics što su prepoznali o kakvom se jedinstvenom projektu radi.
U kojoj mjeri su se u tom razdoblju promijenili trendovi i moda općenito?
U protekle dvije godine sve se promijenilo. Realizacije događanja otežane su zbog povećanja troškova i rokova isporuke. Moda se mijenja sezonski i kontinuirano. Retrospektivno gledano, na Riječkim stepenicama uvijek su se prikazivale elegantne kolekcije, haljine, odijela i modni dodaci.
S obzirom na povratničko izdanje, očekuju li nas i neka iznenađenja?
Osim nekih dizajnera koji se po prvi put predstavljaju, kao što sam i spomenula, imamo izazov realizacije izravnog prijenosa na televiziji Kanal Ri. Devedeset minutni program emitirat će se uživo, a u pauzama između revija iz kornera Natuzzi Rijeka, dizajniranog u vidu dnevnog boravka, javljat će se brojne poznate osobe u televizijski prijenos.
Kolekcije za jesen/zimu 2022. predstaviti će SHOWROOM ANTONELA, Talijanska škola mode i dizajna CALLEGARI sa zagrebačkim modelisticama VERICOM MILOŠEVIĆ i NATALIJOM SKENDROVIĆ, zagrebačkim stilisticama NIKOLINOM KOŽARIĆ i MAJOM SUNKO, riječkim modelisticama LJILJANOM MARINKOVIĆ, SANELOM KRASNIĆ, VEROM JELENOVIĆ I IVANOM BOLKOVIĆ. Na 14.Riječkim stepenicama kolekciju nakita će prikazati Iva Bruketa odnosno INFINITY DESIGN, KALISI DESIGN, ekstravagantna odijela MONDO UOMO, brand LA TRAMP sa interesantnim torbicama od recikliranog papira, učenici SREDNJE TRGOVAČKE I TEKSTILNE ŠKOLE iz Rijeke, GHETALDUS RIJEKA s kolekcijom dioptrijskih i sunčanih naočala za muškarce, a pod UDRUŽENJEM OBRTNIKA RIJEKA predstaviti će se MY LEATHER STORY – Patrizia Sertić, LILIUM – Suzana Mužić, BUTIK RIVAL – Senka Mitrović, CODE BY BOTUN – Duška Radotović, ELA obrt za krojačke usluge -Sandra Jamić i SALON DAJANA -Dajana Hlača. Četrnaesto izdanje zatvoriti će spektakularna Max Mara powered by Amec Rijekatekstil. Trendove za kosu predstaviti će stilisti studia Perman, a make-up novitete Paola Peček i Patrizia Jaklin.
Zbog čega je odabrana baš lokacija stepenica kod riječkog Grand Hotela Bonavia? Jeste li uzore i inspiraciju pronašli u nekim svjetski poznatim stepenicama na kojima se održavaju revije?
Ove kamene stepenice po mnogočemu su posebne. Široke su čak devet metara. Nema tako posebne kulise kao što je to Guvernerova palača u pozadini i velikog trga za gledatelje, terase. Ako govorimo o mogućim modnim uzorima, onda treba spomenuti Španjolske stube u Rimu.
Ova lokacija zasigurno nije laka za modele. Je li u prethodnih 13 godina bilo padova, anegdota, zabavnih trenutaka koji se pamte?
Manekenke mi u šali znaju reći da odrade ozbiljan trening spuštajući se po 40 metara dugačkim stepenicama u visokim potpeticama i da je upala mišića nakon revije neminovna. Naši trenuci u backstageu su zabavni, puni smijeha s bezbroj lijepih fotografija. Nije na sreću bilo padova, manekenke su oprezne, ali i sa zadovoljstvom nose modne revije.
Po kojem kriteriju se biraju modeli koji nose reviju i dizajneri?
Nema posebnih kriterija, Budući da Riječke stepenice nisu klasičan tjedan mode u proteklih trinaest godina kolekcije su nosile i brojne poznate osobe poput: Edvina Liverića, Roberta Ferlina, Tine Vukov, Belme Džombe, Daniele Gračan, Tihane Harapin Zalepugin, Ane Jelušić, vaterpolista Samira Baraća i Ivana Krapića, Šajete, nogometnog suca Ivana Bebeka, Uršule Tolj, plivačice Mirne Jukić, Ane Radišić, Karin Kuljanić, grupe ENI i drugih ljudi poznatih javnosti. Poznate manekenke i nositeljice titula Miss Hrvatske i Miss Universe Hrvatske; Aleksandra Grdić, Maja Cvjetković, Stefany Hohnjec, Dvina Meler, Jelena Glišić, Natalija Prica, Ivana Mišura, Nina Slamić, Mia Rkman, Ivana Paris, Vedrana Linardić, Mia Pojatina, Melita Fabečić, nosile su na Riječkim stepenicama preko 150 modnih revija hrvatskih dizajnera i modnih kuća.
Hoće li biti nekih poznatih i prepoznatljivih imena na ovogodišnjem izdanju Riječkih stepenica?
Aktualna Miss Universe Hrvatske 2022. Arijana Podgajski, Mia Rkman, voditeljica Elena Jung, Miss Zagreba Lucija Begić, modna influencerica Antea Valenta, Kraljica Hrvatske Ema Gračan nosit će modne revije kao i Donatella Meden, Francuskinja hrvatskih korijena koja se ove godine plasirala u najljepših 10 na prestižnom izboru za Miss Francuske 2022. Pridružit će im se i nekadašnji Mister turizma svijeta Phillip Kleva. Voditelj 14. Riječkih stepenica je Davor Garić.
Na terasi hotela Bonavia Plava Laguna revije će pratiti Tina Vukov, Uršula Tolj, Romana Jerković, Vedrana Linardić, članice skupine ENI Nikolina Tomljenović i Elena Tomeček, Ivana Bilen, a neki od njih će se iz kornera Natuzzi Rijeka javljati u televizijski prijenos uživo kao gosti sugovornici.
Što Vas posebno veseli na ovogodišnjem izdanju?
Veseli me i odaziv dizajnera i najavljena publika. O manifestaciji se priča danima. Ulaz je slobodan za sve posjetitelje jer će na trgu biti montirana i tribina.
Poznajemo Vas kao bivšu Miss Universe Hrvatske, no kako je započeo Vaš modni put? Jeste li oduvijek pratili modu i modne revije i gajili posebnu vrstu ljubavi prema njima?
Kao apsolventica fakulteta za Turistički i hotelski menadžment prijavila sam se na izbor za Miss Universe Hrvatske 2003., pobijedila i predstavljala našu zemlju na najprestižnijem svjetskom izboru Miss Universe. Do tad se nikad nisam bavila modelingom, obrazovanje mi je bilo primarno. Modu volim oduvijek, a obožavam i gledati modne revije.
Sjećate li se svoje prve modne revije na kojoj ste sudjelovali?
Iskreno baš i ne, vjerujem da je to bilo za vrijeme trajanja mandata missice. Radila sam samo u Hrvatskoj.
Svakodnevno svjedočimo promjenama u modi, no svijet je zaprepastila finalistica Miss Engleske Melisa Raouf koja se po prvi put natječe bez šminke. Što mislite o tome? Kako bi bilo da se neki model u maniri Melise Raouf pojavi na Riječkim stepenicama? Je li uopće to moguće?
Izbor za Miss Universe u proteklih nekoliko godina organizira i photoshooting djevojaka bez šminke kako bi poslali poruku mladim djevojkama da je prirodna ljepota najljepša. Međutim, samo natjecanje zbog televizijske produkcije, fotografija koje obilaze svijet i spektakularnog izbora zahtijevaju i glamurozan make-up. Biti manekenka je nešto posve drugo. Te djevojke dolaze na castinge bez šminke kako bi se vidjela mogućnost transformacije, no Miss kao predstavnica, odnosno ambasadorica svoje zemlje, uvijek treba biti dotjerana.
Ne postoji opcija da na dva najveća i najvažnija izbora ljepote na svijetu Miss World ili na Miss Universe, djevojke u finalu na scenu izađu bez make-upa. I sama sam bila dio takvih izbora. Tu možemo govoriti i o brojnim sponzorima za dekorativnu kozmetiku koji su dio marketinške priče svake od finalistica jer se uistinu radi o velikom projektu. Djevojke s Miss Universe rijetko i na društvenim mrežama možete vidjeti nenašminkane zbog brojnih poslovnih obaveza, snimanja.
Ne znam o kojem se točno izboru za Miss Engleske radi i je li taj izbor i službena licenca izbora za Miss World ili je ta djevojka dio natjecanja za Miss United Kingdom koja se šalje na Miss Universe. I Riječke stepenice idu u televizijski prijenos, djevojke predstavljaju i trendove u šminkanju. Osobno mislim da je Melisa ovim potezom napravila odličnu stvar- o njoj priča cijela Europa. Prije izbora korak je ispred ostalih kandidatkinja.
Kakvo je Vaše mišljenje i perspektiva o modnoj industriji trenutno?
Pandemija je učinila svoje kako u ekonomskom i gospodarskom smislu tako se reflektirala i na modni svijet. Modne revije svjetskih dizajnera tijekom svjetske pandemije održavale su se virtualno ili su se kolekcije predstavljale putem kampanja, editorijala, lookbookova… Sve je bilo prisutno digitalno. Modna scena morala se prilagoditi novonastaloj situaciji. Sada se sve polako vraća na staro, no mislim da isto više neće biti. Previše smo navikli na online prezentacije.
Je li danas modnim dizajnerima i modelima lakše ili teže u tom poslu?
Modelima je teže jer u Hrvatskoj posla i nema za sve. Pozitivna je strana da postoje platforme društvenih mreža pa su ”vidjljiviji”. Isto tako, dizajnerima je povoljnije prikazivati odjeću putem digitalnih platformi jer je i doseg veći.
Postoji li neki dizajner/ica čije su Vam kreacije posebno drage?
Alduka volim od samih početaka zbog njegove estetike, profinjenosti, krojeva koji mi pašu i haljina koje mi stoje kao salivene.
Što moda znači za Vas?
Moda je ženama ono što je muškarcima nogomet – najvažnija sporedna stvar na svijetu.
Odakle crpite inspiraciju za vlastiti modni izričaj? Gdje pronalazite uzore i inspiraciju?
Volim jednostavnost, senzualnost, eleganciju, ženstvene kolekcije s pritajenim seksipilom. Uzora nemam, oblačim se prema raspoloženju. Nikad unaprijed ne planiram što ću odjenuti.
Smatrate li da Riječanke imaju modnog stila?
Riječanke su oduvijek imale stila, blizina Italije kao modnog središta imala je utjecaja. Smatram kako su danas djevojke malo nalik jedna na drugu jer slijepo prate modne trendove. Stil je osobnost, ne modni izlog.
Kojeg odjevnog predmeta ima najviše u Vašem ormaru?
Mala crna haljina u svi varijantama. Imam jedan mali ormar pun crnih haljina. Volim i cipele.
Možda neka poruka ili modni savjet Riječankama za kraj?
S modnom se treba igrati i u njoj uživati. Graditi vlastitu osobnost, prepoznatljivost. Pečat daje parfem. Godinama koristim samo jedan parfem, onaj s potpisom Diora. Smatram da je miris taj koji ostaje primjetan.
Tekst: Lidija Balog
Komentari