Sunčane naočale: ukras svakog lica!

1356
Armani suncane naocale
Armani suncane naocale

Čak i ako u svom ormaru ne posjedujete dizajnerske krpice, sunčane naočale često su modni dodatak kojim se dašak luksuznih kreatorskih stvarčica približava i širokim masama. Možda je malo poznato, ali velike i luksuzne modne kuće financijski opstaju upravo zbog velike prodaje modnih dodataka, dok haute couture kolekcije služe često tek za pozicioniranje brenda na modnome nebu!

Veliki udio u financijskim prihodima od modnih dodataka čine linije sunčanih naočala. Cjenovno dostupnije od drugih dizajnerskih komada, upravo su one predmet na kojima se često ne štedi. Ako se njihovoj modnoj funkciji pridoda i ona zaštitna, jasno je zašto je tome tako. Različite po modelima, veličini, boji i materijalima od kojih su načinjene, sunčane naočale ipak nose svi! I dok sve češće u trend dolaze takozvani unisex modeli koji podjednako dobro stoje i muškarcima i ženama, velike sunčane naočale uvijek ćemo prvo povezati s nekom misterioznom ženskom pojavom.

Upravo su velike sunčane naočale najviše i podlijegale trendovima. Od apsolutno neprihvatljivih u 90-im godinama, do ponovnog obožavanja u prvom desetljeću 21. stoljeća, velike sunčane naočale mnogima su najdraži model zbog svoje funkcionalnosti i praktičnosti. Naime, sunčane naočale često osim svojih primarnih funkcija zaštite od sunca i pokazivanja modne osviještenosti, posluže i u svrhu skrivanja pogleda ili emocija. Ako govorimo o unisex modelima sunčanih naočala, na tom području svakako prednjači marka Ray Ban specijalizirana za sunčane i dioptrijske naočale i njezini popularni pilotski i Wayfarer modeli. Izvučen iz nekih davnih dana, upravo je model Wayfarer prije par godina doživio ponovni boom i od tada ne silazi s liste najdražih modela mnogih trendseterica, ali i modnih klasičara kojima je samo trebao mali podsjetnik zašto su upravo oni ili njihovi roditelji obožavali taj model 80-ih godina. Za pilotski model, popularni suza okvir, sad se već slobodno može reći da nikada nije niti izašao iz trenda. Upravo taj model stoji baš svim oblicima lica i mnogi obožavaju cool izgled koji se s njima postiže za čas. Uz ove evergreene među sunčanim naočalama, modni svijet ipak svake sezone izbaci neki trendovski model. Ove sezone tako je ponovno svih uspjela osvojiti Prada čija je limitirana kolekcija dvobojnih okvira s rokoko viticama pod nazivom Minimal Baroque rasprodana u samo par dana. Mnogima su se svidjeli i okviri modnog dvojca Dolce i Gabbana koji za ovu sezonu predlažu pepita crvene ili plave okvire. Općenito se trendovi među sunčanim naočalama posljednjih sezona kreću od vrlo ekstravagantnih modela čiji je fan i predvodnik trenda Lady Gaga, do diskretnih i klasičnih modela kao što je spominjani Wayfarer model kojeg pak Kate Moss ne skida sa svog lica. I dok se iskusni modni znalci i šmekeri groze jasnog isticanja loga na sunčanim naočalama pa favoriziraju npr. Cutler and Gross, s druge pak strane upečatljiv dizajnerski potpis mnoge potakne na kupnju određenog modela (sjetimo se Diorovih naočala od prije par sezona na kojem se nije znalo je li veći dizajnerski potpis ili ogromna stakla na modelu).

Sunčane naočale odavno su prerasle svoju prvotnu funkciju zaštite očiju od sunca u ljetnim mjesecima. One se danas nose u svim godišnjim dobima i svim vremenskim prilikama. Njima se iskazuje vlastiti stil i modna osviještenost. Ako se držimo one da su oči ogledalo duše, onda su sunčane naočale ukrasna vrata na tom ulazu. I zato pažljivo izaberite svoj omiljeni model!

Nina Goleš

Komentari