Ovo je pravo vrijeme za kavu

164

Ponedjeljak, dan koji mnogi proklinju već od nedjelje navečer, jer im je i nakon x godina najteži u tjednu. Običaj je i druge dane u tjednu nakrcane poslom nazivati ponedjeljkom. A svaki od tih dana kada je ljudima teško na poslu, pa i nevezano za posao, već od rana jutra potežu za kavom, jer će im to navodno dati snage da izdrže.

E pa čini se da su u krivu. Barem tako tvrdi ovaj tekst u Washington Postu.

Jedna promjena u ponašanju mogla bi im zaista olakšati dan, a to je da za prvom kavom posegnu tek nakon 10 sati ujutro. Naizgled možda zvuči čudno, no stvar je u idućem: po našem buđenju tijelo počinje proizvoditi visoke količine Kortizola, steroidnog hormona, tako da pijenje kave zapravo ne koristi ničemu (osim što nam je postala zamjena za kvalitetan doručak – po mnogima najvažniji dnevni obrok!).

Kada razine kortizola počnu opadati, između 10h i podneva, te još kasnije, između 14 i 17h, tada ćemo zapravo imati koristi od kafeina. Osim toga, upravo u tim periodima nećemo kavom poremetiti mehanizme koje samo tijelo koristi kako bi nas držalo orne i koncentrirane.

Dakle, smanjite unos ranojutarnje kave! Ako se stvarno ne možete razbuditi bez nje, očito ste već poremetili prirodni
kortizonski krug svog tijela i trebate se “pročistiti” kroz nekoliko dana, a onda ćete već uvidjeti promjenu.

Probajte, pa javite rezultat!

Komentari