Visoka moda: Svi putevi vode u Pariz!

58

Veoma prestižan i inovativan program smotri visoke mode nedavno održanih u Gradu svjetlosti, garantirao je višednevnu prisutnost svjetskih medija i VIP uzvanika, kao i brandova svih stilova koji pružaju poseban fashion vizibilitet.

Chanel je svoju parišku razglednicu pokazao pod raskošnim visokim staklenim krovom čuvene Velike palače, dok je Armani privlačne modele pokazao u talijanskom veleposlanstvu. Lagerfeld je pripremajući svoj 85. rođendan, pretvorio slavnu palaču u obalu Seine sa čuvenim “bukinistima”, (“bouquin”), književno “le livre” na gradskom slengu znači knjiga, pločastim pločnikom i posebnim prepoznatljivim spomenicima i atrakcijama kojima obiluje svjetska prijestolnica mode. Manekenke daleko od stereotipa, pokazivale su neobične frizure-banane umotane na čelu, čuvene neo kostime Coco, uvijek u duhu vremena, aktualno sa suknjama i rukavima koji se otvaraju posebnim, veoma suvremenim zippovima. Brojna publika je vidjela briljantnu verziju arhetipa Parižanke 21. stoljeća, svjetskog stroja za fantazije: elegantne, zavodljive, slobodne, samovoljne, tvrdoglave, doslovice punk- u osobnom duhu. Tri desetljeća kasnije Karl oživljava genetičke kodove slavne marke: kostim, tweed, crrno-bijele nijanse, perle, kamelije…

Giorgio Armani je napustio monumentalnu ukočenost palače Chaillot koja je godinama bila mjesto njegovih smotri, odlučivši se za postklasicni stil hotela Boisgelin, u kojem je smješteno talijansko veleposlanstvo u Francuskoj.

Elegantni kostimi iz prošlog stoljeća prilagođeni modernom dobu, nanovo oduševljavaju: Skrojeni od lamea sa suknjama ili hlačama, upotpunjeni su perjem ili mrežastim detaljima. Volani prošiveni kristalima, urleti na hlačama i crne uske oprave kao stvorene za crvene tepihe, imali su najviše uspjeha.

Nadareni i inovativni Alexandre Vauthier malo poznat izvan granica Hexagonea, uživa u statusu modnog genija. U pariškom Muzeju Dekorativnih Umjetnosti sagradio je labirint od stolica na teškom tepihu boje šampanjca. Uske haljine pokrivene kristalima svih tonova i odsjaja, oprave fatalnih vamp žena printane panterskim i tigrastim uzorcima stavili su u prvi plan savršena, ženstvena tijela manekenki dok su vuneni kaputići kubnih oblika, kombinirani s kratkim, elastičnim hlačama ili odjeća koja podsjeća na španjolski stil, oscilirali između vjerskih i zavodnički dekoltiranih detalja. Publiku su zbunile neobične čizmice koje su “spuštale” modele i siluete dugih nogu.

Originalnost, inovacije, elegancije

Ispred raskošnog zdanja Doma Invalida, u blizini groba Napoleona Bonaparte, pod staklenom strukturom-ležerne pojave, odjevene u modele Pierpaola Piccoli sastavljene od kaputića, preklopljenih hlača, kapuljača, oprava karakterističnih za visoku modu, ostavile su prisutne bez daha. Žena labela Valentino raste na visokim potpeticama, obavijena raskošnim pliseomm ili znalački proučenim drapiranim haljinama. Metalno perje uljepšava joj vrat, upučujući je na uspravno držanje, dok evoluira u varijacijama istaknutih novokromnih boja. Čuvena crvena nijansa branda spaja se s plavim ili zelenim preljevima, osvjetljavajući crno-bijele kompozicije odjeće.

Porjeklom Libanonac, Ziad Nakad odavno je integrirao pariške smotre i njihov jedinstven način ostvarivanja visoke mode. Nanovo je pokazao fantastične rezultate svoje neprekidne potrage za bezvremenskim modelima, elegancijom i ljepotom pa visoku razinu ostvarivanja oprava i sofistikaciju osobnog stila. I ovaj put je uspio pokazati originalne, bajkovite fashion primjerke, koje je publika pozdravila velikim pljeskom.

Džana Mujadžić