Bilo je neophodno pet godina za ekransku adaptaciju “The Last Tycoon”, zadnjeg romana Francisa Scotta Fitzgeralda.
Najslavniji producent Hollywooda 30 godina, 20. stoljeća Monroe Stahr sanjao o posebnoj freski, sto bi sublimirala “američki san” i uveličala njegovu, rano iščezlu suprugu- glumicu. Zapazio je buntovnog i tvrdoglavog Pata Brady, tadašnjeg vlasnika filmskog studija, koji je trčao iza uspješnih investitora i box officea.
Izabravši format serije prije nego komprimiranje Fitzgeraldove proze, stvaranjem dvo satnih filmova po uzoru na ostvarenja Baza Luhmanna i prije njega Elie Kazana, najnoviji “The Last Tycoon” ostavlja likovima melankoliju i ambivalentnost sto ga cine neuhvatljivim ali i ranjivim.

Feljton stavlja u prvi plan sadržaje koje je volio autor “Velikog Gatsbyja” : potragu za boljim postojanjem, opsesiju iznalaženja i stvaranja, lažnu privlačnost prema ljepoti i bogatstvu.Kostimografi i dekorateri, među kojima su mnogi radili u seriji “Mad Men” su se udružili u nastojanjima oživljavanja ugođaja glamoura, davnog perioda. Haljine Celie Brady/Lilly Collins/, Patove kćerke koja nastoji zavesti Monroa i postati poznata, su predivne.


“The Last Tycoon” snimljen na nekadašnjim prostorima Mary Pickford i Douglasa Fairbanksa, nanovo postavlja Hollywood u njegov historijski kontekst. SAD se teško oporavljaju od Velike Depresije.Farmeri su napustili zemlju zbog velike bijede i guraju se po ničijim prostorima, u blizini filmskih studija, dok tehničari i umjetnici traže bolje plaće.
Nedostatak epiloga u romanu nema nikakvu uputu velikog pisca o njegovim namjerama pa je dao posebnu slobodu scenaristima, sudeći po tvrđenjima producenta serije, Chrisa Keysera, koji je prešao preko Pariza, putujući na tv festival u Monte Carlu.

-Mogli smo proširiti kadrove, spomenuli težak položaj umjetnika indijanskog ili afričkog porijekla.Nanovo obradili početke Hollywooda, mafijaške i brutalne, sto su podsjećali na istinski Far West ali i njegove skrivene spone, s Trećim Reichom!Feljton podsjeća kako je Njemačka bila unosno tržište za američke filmove. Velika studija su se povinovala nacističkim zahtjevima, posebno u scenarijskim djelatnostima. Producent Keyson smatra da serija može potrajati nekoliko sezona-Fasciniranost za sedmu umjetnost je bezvremena a sličnost današnjice s 30 godinama prošlog stoljeća, veoma neobićna i pomalo uzbuđujuća. Kao da svijet traži ravnotežu u njezinom kutu.

Džana Mujadžić