Salon čokolade u Parizu

Priča o uspjehu

283

Oformljen 1995. godine, pariški Salon čokolade se nametnuo u Europi ali i ostalim kontinentima, kao svjetski susret publike i profesionalaca čokolade, kolača i konfiserije. Glasnik galske umješnosti, tradicije i umijeća postojanja, Salon danas predstavlja poseban primjer poslovanja i uspješnosti. Marka je neobičan label, kvaliteta koja se izvozi u mnoštvo zemalja, projicirajući se u ambicioznim i smjelim projektima. Istinska “Success story”, strasna i dirljiva, poput kreatora Silvye Douce i Françoisa Jeanteta.

Salon se izvozi u 16 država, a posjetilo ga je od osnutka 8,2 milijuna osoba za 196 izdanja, u 32 grada.

Nedavno su brojni posjetitelji i ljubitelji slastica za pet dana otkrili čokoladu s pet kontinenata, što se ne može nabaviti u gradskim prodavaonicama. Teme i programi 22. izdanja su nove animacije i predstavljanja, dopadljivi i privlačni, pa su privukli publiku koja dođe razgledati i probati jedinstvene i neviđene proizvode. Aktualno predstavljanje je okrenuto budućnosti čokolade ali i povratku na izvore i mirise kakaaa.

salon-cokolade

Program nazvan “Back to chocolate” posvecen današnjoj čokoladi i sutrašnjem kakaou je na raskrižju astronomskih trendova, dajući drugačiji pregled novih aktualnosti konzumacije čokolade i kolača, ujedno osvjetljujući nove talente koji revolucioniraju slatki univers. Publika je mogla razmjenjivati recepte i iskustva, zahvaljujući najboljim slastičarima planete. Posebna novost je bila instalacija Salona čokolade za djecu i organizacija ateljea čokolade i kakaoa, uz video igre Neo Legend za male čoko-fanove ili upriličavanje “čokoladne šetnje” s Wondrecityjema, Guillijem i drugim poznatim imenima smještenim u inicijatističkom prostoru gdje su se dijelili predivni darovi.

Akcija za presađivanje srca

Za trajanja prve večeri svakih 1.000 prodanih ulaznica su značile jedno spašeno srce. Salon izravno djeluje za Udruženje mecena kardiokirurgije koje je ove godine proslavilo dva desetljeća djelovanja. Cjelokupni ulog ulaznica će omogućiti presađivanje srca velikom broju bolesnika!

Pariški salon je ostvario i predstavljanje “Japanskih iskustava”: novi prostor posvećen Zemlji izlazećeg Sunca za vrijeme trajanja manifestacije isto kao i kulinarske demonstracije i degustacije, što su publici i medijima otkrile bogatstvo amblematičnih proizvoda japanske gastronomije i njihove iznenađujuće kombinacije čokolade.

salon-cokolade

Otvoren je i prostor pod nazivom “Kruh i čokolada”, zahvaljujući Sindikatu pekara i slastičara Velikog Pariza. Najbolji među njima su bez prestanka pripremali slastice i kruh od poznatih proizvoda klasične francuske proizvodnje: bageta, premazanog kruha, napuhanih kolačića s praznom sredinom, nazvanih “chouquettes”. Posjetitelji su prisustvovali i ‘Mastersu kruha i čokolade’ koji je odabrao najkvalitetnija pripravljanja.

‘Nacionalna konfederacija obrtnika slastica’ i ‘Novine slastičara’ organizirali su Trofej obrtničkih uradaka za amatere i profesionalce. Nezaobilazni “Pastry Show”je otkrio buduće zvijezde slastičarske profesije iz cijelog svijeta. Salon je dominirao veliki Wild Kong, visok šest metara, ostvaren od crne čokolade s potpisom Richarda Orlinskog, među najpoznatijim aktualnim umjetnicima, koji je svom majmunu podario veliku žabu, simbol francuskih slastičara. Nije izostao ni džinovski toranj čuvenog Eiffela, originalna arhitektonska koncepcija Jeana-Luca Decluzeaua, s poznatim Leonidama i Choco Story.

Kako je čokoladna revolucija u toku, Salon čokolade 2016. godine pokazao je i trendove, pa evolucije te ideje o čokoladi budućnosti. Predstavljanje je donjelo odgovore na pitanja elementarnih potreba, fokusirajući se na kakao, kao dokaz slaganja čovjeka i Prirode, danas poznatog kao “superproizvod” raw kulture i zdravog načina ishrane. Prostor posvecen kakaou se obogatio novim prostorom bean-to-bar i podvukao eko inicijative u svijetu čokolade mnoštva zemalja-proizvođača.

kakao

Posebno je izdvojen “healthy” pravac, ilustriran inovacijama poput detox cokolade, potom “light”, koja podvlači prirodnost. Pokazane su i neviđene boje i teksture koje nadilaze uvriježene navike i kodove.

Džana Mujadžić