Najveći europski Salon tekstila i industrijskog odijevanja, koji se upravo održao u pariškom predgrađu Bourget, pokazao je najveće klasike i potvrdio veliku ponudu.
Šesnaesto izdanje Apparrel Sourcing i Shawls&Scarves Paris sa 350 i 50 izlagača potvrđuju se kao nezaobilazni, poslovni sastanci prijestolnice mode, u kojoj se osim konfekcije pokazuju najprestižniji dometi prêt-à-portera i tekstilne industrije planete.
Moda je trgovina i tržište..
Apparel Sourcing Paris je najveća smotra konfekcija upućenih modnoj industriji, dok je Shawis&Scarves Paris jedina međunarodna postavka šalova i ešarpi. Kina, prvi snadbdjevač odjeće Europe 2018 godine, ostaje stup njezine odjevne industrije. Slijedi Bangladeš s deset različitih tvrtki koje predvodi Hellenic Sourcing, švedsko bangladeški proizvođač, koji ujedinjuje europsku kreaciju i manufakture Orijenta. Nije izostao ni Emerging Pakistan koji znalačkim marketingom vrijedno promovira osobnu i razvijenu tekstilnu industriju. Hong Kong igra na kartu različitosti i historijske blizine zapadu, pa se predstavio visokom gamom Global Marketa. Etiopija se vratila u pariško predgrađe s pet konfekcijskih poduzeća, došli su pokazati drevna umijeća, okupljeni u Velocity Apparelz, koji proizvodi prêt-à-porter ali i sportswear casualnog Desta!
Kambodža je predstavila četiri kreatora-proizvođača, među kojima je poznati Khmer Artisantry, s novim projektom “Rukotvorine obrtništva” te promoviranjem tradicionalnog tkanja materijala. Indija, jedan od stupova Pariškog salona, ponudila je mnoštvo varijacija različitih odjevnih materijala i nijansi. Najupečatljiviji dojam ostavio je Mir Handicraftan s kolekcijama Moda i Kuća. U odjelu posvećenom obući, istakla se jordanska tvrtka Al Sama.
Sektor nazvan Service powered by Mouvtex oformljen u veljači 2017. godine, povećao se zahvaljujući grupiranju tvrtki posvećenih modnoj industriji, izvornim proizvodnjama ali i modernim tehnologijama. Prostor je imao posebnu nomenklaturu praktičnog praćenja modnih marki, logistici, komunikaciji, digitalnim platformama i povezivanjem brandova. Upriličile su se profesionalne formacije, upoznavanje s financijskim dispozitivima i upravljanjem, prednostima međunarodne trgovine. Svi saloni The Fairyland for Fashion imaju priliku napredovanja i povećanja poslovanja.
Osmi salon Avantex Paris, istinske inovirajuće platforme za prikupljanje novih ideja u fashion domenama. Predstavljeno je desetak tkalaca avangardnih tehnika, najčešće kineskih. Indijski Reliance pokazao je načine izrade materijala sportske odjeće ostvarene u recikliranom poliesteru, dok je tajvanski obrtnik Wisher pokazao mnoštvo namjena svojih tehničkih tkanina.
Francuski Cortex svojim inovativnim i ekskluzivnim tkaninama među najvjernijim je sudionicima događaja poput Europskoga Centra Inovirajućih Tekstila, zatim čuvene pariške škole mode ESMOD, pa poslovne mreže tvrtki pod nazivom Techtera.
Avantex Paris objavio je povratak udruženja La FashionTech što s partnerima iz agencije Quatrecare ostvaruje print u 3D, stavljajući ga u službu mode s kreatorima Marisom Garnier, Mlle 3D, Lazaare i studiO Techom. Naglašena je suradnja sa sjevernim zemljama pa je Nizozemka Marina Toeters/By Wire/, podržana od strane Akademije donijeta iz Eindhovena, koja je održala i posebnu modnu smotru.
Živi tekstil
Ekspertni centar Future Makers, umjetničkog sveučilišta ArtEZ iz Amheima organizirao je raspravu “Budućnost materijala” o “živom” tekstilu, izrađenom od algi ili mrijesta!
Leatherworld Paris, međunarodni sajam kože u modnoj upotrebi kao i sličnih materijala, pa i bundi, okupio je tridesetak izlagača specijaliziranih u proizvodnji mekanih materijala. Pažnju je izazvala peruanska koperativa Awaq Paqocha.
Projekt zajednice održavanja alpske vune s peruanskih Anda koji ostvaruje ekonomski, trajni sustav autohtonih obrtnika ali i kućanica ograničenih ekonomskih sredstava.
Texworld Paris je izlagao 44 puta i iznova donio mnoštvo modnih solucija za svjetske industrije, kreiranjem novog koncepta Handmade
„Raznolikost je posebna osobina i snaga Salona Messe Frankfurt France, pa Texworld Paris ima poseban učinak na prisutne tvrtke i brandove s melting-potovima ekspertiza, harmoniziranih s kolekcijama za ljeto 2020 godine. Predlaže značajna rješenja za tkanine koje su postale sredstvom poslovanja i način izlaska na svjetsko tržiste. Štiti interese obrtnika koji se mogu uspoređivati i ići ukorak s načinima moderne proizvodnje materijala razvijenih zemalja i njihovim industrijama“ istakao je Michael Scherpe, predsjednik francuskog salona.
Nisu izostali ni proizvođaći denima i jeansa koji po četvrti put pariškoj publici pokazuju najnovija modna dostignuća. Texworld Denim na globalan način otkriva ponudu jeansa. Ovomjesečno izlaganje organizirano je pod znakom velikih operatora vertikalnih industrija, počevši od vlakana do završenog, odjevnog predmeta. Prvaci su Chittagong Denim Mills iz Bangladesha, kineska tvornica Foison Textile pa turski proizvođač Atlas Denim Tekstil. Svi djeluju na zaštiti okoliša, poput indijske tvrtke Bhaskar Industries koja posvećuje veliku pažnju smanjivanju ponovne upotrebe i recikliranja materijala.
Džana Mujadžić
Komentari