Pliš – posljednji hit muškog stylinga

109

Pliš je hit sezone: od podija poznatih kreatora do prodavaonica. Nije samo suvremen nego predstavlja stilsku modu čiji je pluralitet vezan za nove medije koji simultano predstavljaju smotre. Do nedavno su kolekcije pokazivane isključivo prije početka sezone, sto je brzo pređeno. Profesionalci su upoznati s kolekcijama pola godine ranije, najprije radi reprodukcije modela, pa su stavljali poseban embargo cijele filijere. Ali ludorije interneta i društvenih mreza to više ne dozvoljavaju. Poznate marke su počele pokazivati “live shows” zbog trenutnog profita širokog gledališta. Uvjetovani su modni pravci, stilovi, oblici, printovi i boje koje će činiti originalnost budućih smotri, od sada podijeljenih sa cijelom planetom ali i manje nadahnutim labelima, zato pristupačnijim i sposobnim proizvesti modele brzinom svjetlosti.

Tradicionalne kolekcije su prošlost, a nove ideje za čas prekrojene u druge – naprednije i savršenije. Rijetko se jedna tema nametne cijele sezone. Aktualni jesensko zimski trend je među iznimkama jer pripada plišu kojem svi priznaju nadmoć. Vjerovatno zato što materijal djeluje zaštitno, osiguravajući eleganciju za jedne i sjećanja na djetinjstvo drugima. Shvaćen kao otporan, “muški” materijal, putuje od Londona do New Yorka, prelazeći Milano i Pariz. Od prvog ranojesenjeg predstavljanja na podijima branda “Prade”, obilježen posebnim dezenima: prugama i crtežima nalik na ljudska rebra koja su krasili hlače, jakne i retro mantile, do elegantnih odijela marke Hermès i kreacija Heidera Ackermanna pa Etro-a, koji pokazuju izglačan pliš. Chic ili rustikalna verzija ubrajaju se u tisuće drugih a “rebrasti” modeli se smatraju neizbježnima ove zime.

Nadahnuti stylingom, osnivatelji “Happy Stocks” su iskoristili priliku te oformili “The Cords & Co”, specijalni label od pomiješanih materijala, otvoren početkom jeseni.

-Ideja je da se pokaže kako se pliš može kombinirati i s jelenjom kožom, pa naše pop-store u Stockholmu, NYC-u, Parizu i Tokiju rade bez prestanka. Materijal je “demokratičan” i pun uspomena pa usvajamo zajedničke djelatnosti sa Dj Harvey, proizvođačima torbica Estay, Boglionijem i drugim -ističe direktor novog branda, Omar Varts.

Džana Mujadžić

Komentari