Pariški Institut Mode predstavio nove fashion domete i otkrića

221

Četvrto izdanje FashionTech izložbe dozvolilo je Institutu Mode pokazati fashion inovacije Grada svjetlosti i okupljanje profesionalaca te upućene publike, koji su znali podijeliti projekte i proizvode mladih kreatora i inovatora.

Jedanaest odabranih marki predstavilo se na FashionTech postavci koja im je osigurala brojne susrete s mnoštvom tvrtki i starijih kolega, zainteresiranih za buduće suradnje i radne ugovore. Nisu izostali ni poznati investitori koji su podržali izložbu, ali i FashionTech Week.

Stotine posjetitelja su odabrali “Nagradu publike”, dodijeljenu Lou Anne Boehm i njenom projektu “Shapeshifter”. Tako je nadarena kreatorica dobila svoj izložbeni prostor na sljedećem Avantex-u koji se priprema za početak sljedeće godine, ali pravo na korištenje poznate Fablab tvornice Instituta, pa upotrebu ateljea Hall Couture.

Najznačajniji događaj izložbe je bilo predstavljanje novih dometa, posebno obrade tekstila na neočekivan način, ponuda mode high-tech, odnosno obrada modnih dodataka posebnim tehnologijama, pa ponuda eko građanske mode, što će reći inovativnih rješenja slow fashiona, podrazumijevajući i čuvanje okoliša.

Interaktivne kreacije Claire Eliot su ostvarene kao socijalna i relacijska odjeća, s objektivom komunikativnih, skoro živih odijevnih predmeta! Dizajnerica, ujedno elektronička konceptorica digitalne umjetnosti, kreira odjeću po manifestatorskoj logici sudjelovanja u digitalnom sustavu.

Drugi kreatori i polaznici Instituta su pokazali načine tkanja odjevnih predmeta po mjeri, bez šavova niti spajanja, upotrebljavajući načine ljudskog, prirodnog, muskularnog tkanja!

Posjetitelji su imali priliku vidjeti i stroj za tkanje u 3D, sposoban samostalno tkati po mjeri, zahvaljujuci digitalnim, skeniranim proporcijama i u suradnji s inženjerima robotike i mekatronike, iz pariške Škole mina.

Kuca Dupuy iz Lôme je izmislila pametni kostim nazvan “Prêt-à-vivre” (Pripremljen za život). Glavni koncept ove odjeće su džepovi protiv krađe i anti termizma, s ciljem zaštite bankovnih podataka iz smartphonea koji se mogu vidjeti i analizirati, zahvaljujuci tehnologiji Near Field Communication. Nije zaboravljena dobrobit osobe koja nosi odjeću, što ujedno umanjuje efekt zagrijavanja powerbank, u telefonu. Zasada je namijenjena jedino muškarcima i izrađuje se za tri najčešća morfotipa nazvana Vaillant, Smart i Performer, veličina 48,50 i 52.

Upoznati smo i s dostignućima brenda Serycine, koji direktno obrađuje prirodnu svilu na poseban način. Svila izgleda briljantna i laka poput organce, zahvaljujući rijetkoj tehnici: direktnom uobličavanju. Kukci više ne proizvode kokone, nego direktno upliću različite forme koje se pretvaraju u odjeću ili krase zidove, lampe i modne dodatke.

Odjeća krojena laserom

Pokazan je i Deepomatic, poseban vizualni “chatbot” koji markama dozvoljava pristup programima s klijentima pomoću obavještajnih plaformi. Chatbot ustanovi objekte i predmete, zahvaljujući tehnologiji vizualnog prepoznavanja i odmah ih poveže s brandovima, predlažući sadržaje i slične usluge. Marke mogu koristiti i najpoznatije platforme kao Messenger ili CRM.
my-sprezz

MySprezz je prva besplatna mobilna aplikacija, rezervirana kupnji i modi po profilu klijenta. Dozvoljava “swipirati” osobni izgled i kupnju svih kompozanti određenog “look-a”.U njemu su integrirane dvije stotine prodavaonica iz cijelog svijeta.

Panoply dozvoljava pristup neograničenoj garderobi najpoznatijih kreatora ali i inovatora. Svrha mu je promijeniti načine ponašanja u cilju poštivanja okoliša ali i duha vremena koje iziskuje više kupovne odgovornosti. Djeluje po pretplati pa site i aplikacija, dozvoljavaju obnovu odjeće u odabranom stilu.

fashion-tech

Elisabeth Jayot je pokazala svoj Fashion Tech Away, koji modnim amaterima dozvoljava samostalno ostvarivanje odjeće. Sve se kroji laserom, bez šivanja i od jednog komada platna. Odjeća se zatvara i otvara pomoću samoblokirajućih sustava. Cilj labela je izrada promjenjivih odjevnih kompozicija koje evoluiraju s vremenom, umjesto da postanu demodirani. Leax je ekološki odgovoran brand francuskog Prêt-à-portera. Mladi kreator Clément Lacour je odlučio sačuvati okoliš zahvaljujući izradi odjeće od bioloških tkanja isto kao i recikliranih. Marka se angažirala prikupljati oko 500 grama otpadaka, nakon svakog kupljenog odjevnog predmeta.

Olyy je nova generacija donjeg rublja koja otkriva zdravstveno stanje osobe koja ga nosi. Ujedno čuva okoliš. Rublje se izrađuje od biološkog pamuka i europske čipke, dok je bojanje sasvim prirodno.

Džana Mujadžić