Pariške smotre: Visoka moda između sna i stvarnosti

Oživljena "Salomé"

148

Mašta suvremenih modnih kreatora obuhvaća različite geografske pravce koji otkrivaju posebne i nesvakidašnje ženske ličnosti, električnih i originalnih odjevnih ukusa.

Žena “Chanel” je posvuda shvaćena kao istinska i autentična Parižanka, iako Karl Lagerfeld tvorac suvremene garderobe stalno mijenja konture njenog identiteta. Poznati Hamburžanin će poznati kaputić slavnog brenda drugačije strukturirati pomoću okruglih naramenica i džepova nalik na ptičja krila! Sve će izražavati posebnu estetiku “Chanel” odjeće čija suvremena junakinja mrzi književne citate i ne krije da je snob. Sigurna u osobni odjevni izbor, ne podnosi ni trivijalnost trendova. Naklonjena odjeći “po mjeri” konstruiranoj od strane vještih obrtnika, što upotrebljavaju tweed i znanstvene tehnike izrade. Oduševljena je odjevnom izgradnjom pa kolekcionira haljine mantile striktnih volumena i lažnih efekata, koji ističu gracioznost pojave. Geometrija podvlači njezine posebnosti i eleganciju kao i prirodni autoritet. Njezine večernje toalete su ukrašene ornamentima koji ilustriraju poetski ali ponekad i otrovan svemir, britanskog crtača Aubreya Beardsleya.Blizak Oscaru Wildeu, opremio je skandaloznu postavku “Salome” 1891. godine.
Poznat po “organskom” stilu Nove umjetnosti, stil Coco Chanel, nekada dugo zaljubljene u grofa od Wastminstera bi se uklapao u uvijek moderan, kulturni i suvremeni zaključak.


Englez Giles Deacorn u Parizu je pokazao svoju naklonost eleganciji i visokoj modi. Nakon napuštanja Prêt-à-porter u stvarima donijetim s otoka donio je nedirnut utjecaj posebne dame, zamišljene unuke stvarne lady Ottoline Morrelli – književnice i ljubiteljice umjetnosti koja je pomagala umjetnike Bloomsbury Group. Garderoba ove junakinje je spektakularna jer nosi duge monaške plisane oprave čiji je gornji dio pokriven vezenim peruškama, poput viktorijanskih dama koje su nosile i paon suknje. Ona je u post Scarlett stilu, zanimljivog printa ili kratkih trapez haljina od luksuznog pliseja, s cvijetnim printovima. Bliska ekscentričnostima nosi vesele modele bez velikih pretenzija, jer se isključivo želi dobro zabaviti i provesti!

Od Andaluzije do Hollywooda

Kod Yacina Aouadija andaluški utjecaji su očiti. Nastojanje udruživanja različitih modnih utjecaja koji su istinsko bogatstvo Sredozemlja je podvučeno i istaknuto raskošnim koloritom i kontrastnim postavama. Francuz iz Marseillea, sjeverno afričkih korijena odao je počast modernoj Carmen koja apsorbira svjetlost haljinama sličnim ribljim ljuskama na kojima je svaka posebno ušivena i nijansirana. Suknje nalik mozaicima utežu se u vezene korzete od potopljene janjeće kože.

Nizozemac Roland van der Kemp se šeće po cijelom svijetu donoseći posebne ideje i utjecaje pa znalački kombinira materije, koje karakteriziraju njegove glamour modele pune fantazije. Izvorna tkanja su donesena iz Afrike a visoka moda se ogleda u reflektiranju Olimpijskih igara s posebnim motivima i patchworkom iz 70-ih godina prošlog stoljeća. Kreator izbjegava nered etno modela, jednako kao i vintage.

Žena koju je zamislio Alexandre Vauthier posjeduje osobine rock stara, obilazi megapole brzog postojanja u odjeći prilagođenoj uvjetima postojanja. Nosi hlače- cigarete s kristalnim vezom, kamuflažne jakne i suknje zvane “markize” pa saharske haljine. Puloveri su izrezani i otkrivaju dobar dio prsnog koša. Navečer izlazi u haljinama plemenitih materija krojenih poput odjeće za spavanje i s mnoštvom izbrušenih šljokica boje zlata. Karakterizira je “smoking haljina”, širokog dekoltea što se odijeva uz mrežaste tajice igračica, na kojima su ušiveni lažni dijamanti.

Središta svjetskog lukuza nemaju tajni za ženu Giorgio Armani Privé. NYC, Milano, Paris, Dubaï, Shanghaï služe joj za kultiviranje smisla za oblike egzotićnog mijšsanja i minimalizma. Poslovna žena čuva svoje navike iz zaklona prve klase vekikih aerodroma, odjevena u hlače od organze i printom maxi pilećeg stopala. S konferencije ide na profesionalni ručak lukusno odjevena u kaputić Quipao i hlače od drapiranog plisa. Diva drijema u njoj pa se često odijeva u svečanu odjeću: maxi podsuknju od lakog plisa i gotičkih nasiva, način moderne Scarlett O’Hare sa suknjom koja izgleda poput antičkih stubova i osvijetljenim gornjim dijelom, posebnih tonova grafičkog nakita. Silueta joj je monohroma i utapa se u sva kulturna naslijeđa. Oživljava globalni luksuz i senzualne detalje. Ukratko: njeguje hollywoodsku filozofiju odijevanja.

Džana Mujadžić