Nova knjiga o Brigitte Bardot

685

Nova biografija, nazvana “Cijeli pogled” sa potpisom Marie-Dominique Lelièvere podsjeća na zvjezdani put galske legende B. Bardot je najprije bila djevojka sa lavljom frizurom, plešući senzualni mambo u Vadimovom filmu “I Bog stvori ženu” /Et Dieu créa la femme/, koji ju je pretvorio u sex simbol. Godinama su njezin mit slobodne, suvremene žene aktualizirali Cocteau, Moravaia, Nourrissier, Sagan ili Bernard Frank. Danas to čini spisateljica Marie-Dominique Lelièvre koja je ostvarila spisateljsku mješavinu obožavanja i ganuća na privlačan način, što se svima dopada.

BB je prvo bila žestoka cura iz bogate, pariške četvrti la Muette, koja je uvijek govorila ono što misli. To joj je prigovarano i smatrano kao nedostatak kućnog odgoja. Kada ju je general de Gaulle pozvao u Elizejsku palaču, dosla je u hlačama i husardskoj jakni. Do tada takva odjeća nije bila prihvaćena na tako otmjenom mjestu, ali je BB promijenila shvaćanje mode. Lelièvre otkriva kako je zvijezda prije večere sa Georgesom Pompidouom, dugo vremena učila što će reći predsjedniku. Nitko nije znao kako dobro ne vidi na lijevo oko, zbog čega je promatrala osobnu okolinu sa odmakom. Stanovnica raskošnog 16 pariškog okruga je mogla postati junakinja “Zaglavljenog mačka”, bajke koju je rado čitala sa sestrom Mijanou. Od 16 godine, Bardot je stalno u časopisu “Elle”, koji joj posvećuje mnoštvo naslovnica. Zvijezda je stalno isticala da je tisak uznemirava, ali je kum njezinog sina Nicolasa, bio vlasnik “France-Soir”-a, Pierre Lazareff.

Brigitte Bardot je bila nezavisna i oslobođena žena, prije usvajanja izraza što je uptrebljavan u jednistvenoj namjeni. Napuštala je muškarce jer je više nisu zabavljali ili jenostavno zbog nove strasti. Mari-Dominique Lelièvre je iznijela cijelu listu glumičinih ljubavnika i muževa. BB je sve probala: brzu udaju u Las Vegasu, vrijeđanje strogog Cluzota kao i interpretaciju tada sramne i zabranjene Gainsbourgove melodije “Je t’aime, moi non plus”. Treći suprug, njemački milijarder Gunther Sachs je bio očajnički ljubomoran i kupovao joj je najskupocijeniji nakit kod “Cartiera” ili iz helikoptera bacao na njezinu vilu “La Madrague”, mnoštvo predivnih ruža, pa pucao iz Wincherstera da bi ugasio svijeće u glumičinom vrtu, u Saint Tropezu.

Godardove molbe

Da bi je pridobio kao glumicu u filmu “Prezir“ /Le Mépris/, Godard je hodao na rukama, što je odobrovoljilo mladu zvijezdu koja je pristala tumačiti glavnu ulogu u njegovom remek-djelu iz 1963. godine. Bardot je divlja, iskrena, ležerna i frivolna. Njihovi uzajamni odnosi su bili zategnuti pa ga je okarakterizirala kao “prljavog intelektualca”. Međutim sekvenca otvaranja filma ušla je u svjetsku antologiju sedme umjetnosti : Piccoli, alter-ego slavnog redatelja, pregledava svaki dio njezinog tijela, dok leži gola na trbuhu.
Na ekranu BB blista!

U gotovo svakom filmu, dobija šamare. Smatrana lijepom glupačom čija nadarenost ne postoji, glumica nastoji potvrditi i druge vrijednosti, osim fizičkog izgleda. Odbija glumiti u “Slučaju Thomas Crown” i “U tajnoj službi njezinog Veličanstva”! „Mislim da su filmovi o Jamesu Bondu uzbudljivi ali bez mene…mogu jedino interpretirati ženskog Bonda”!

Sedma umjetnost nije glavna preokupacija mitske BB. Njezin životni san je klasični ples kojemu duguje besprijekorno držanje, posuđeno od antičkih kraljica Bardot je svim sredstvima nastojala izaći iz buržoaske sredine u kojoj je rođena i odrasla, te je prihvatila stati pred kamere. Sve je vidjela i učinila Glumila je kod Anouilha, plesala sa Dariom Morenom, lansirala modu dugih čizmi, vozila Harley-Davidson i aktualizirala poznatu kapu Bonnie Parker.

Bilo je perioda kada se gubila ali je uvijek uspjela pronaći samu sebe! Jeanne Moreau sa kojom je glumila u kultnom filmu Louisa Malle “Viva Maria”, 1965 godine je izjavila :”Gledati je kako hoda, isto je kao slušati dobru glazbu”. Bardot je skupljala playboye i parazite što je savršen galski način nekonformističkog prelaženja osobnog postojanja, iako je porijeklom Talijanka, sa majčine strane. BB se nije ustručavala podleći trenutnim hirovima i uvjetima pa prodati svo bogatstvo na aukciji zbog osnivanja Fondacije za životinje.

“Muškarcima sam poklonila mladost i ljepotu, a životinjama mudrost i iskustvo” rekla je glumica 1967., godine kada je odlučila prestati raditi za sedmu umjetnost.
Marie-Dominique Lelièvre je detaljno opisala životni put “unuke slavne spisateljice i feministkinje Colette, rođakinje Jane Mansfield”. Odlučila se na istitnski, biografski “Tour de France” u dušu BB, prave ikone i neobične ličnosti, koja je postala legendom.

Nažalost današnji politički stavovi galskog mita su pridonijeli opadanju popularnosti nekadašnje nezavisne žene, pošto se okrenula ultra desnici iz koje je izrastao njezin treći suprug, Bernard d’Ormale.

Dzana Mujadzic

Komentari